Het ond. zegt al genoeg denk ik, maar wie eet er nu, tijdens het klussen, ook geen filet americain, lever etc... Of eten jullie dit gewoon door tot het moment dat je weet dat je zwanger bent?? liefs MIS
Haha, grappig dat je dat vraagt Ik lees namelijk overal dat het slim is om je al 'zwanger' te gedragen, en dus inderdaad te letten op wat je eet. Ik had een vraag over bepaald eten op het zwanger forum hier, en ik kreeg echt allemaal antwoorden van die meiden dat ze het belachelijk vonden dat ik niet gewoon alles nog eet. Nu kan het nog! Dat is natuurlijk wel een beetje waar.. Je bent het nog niet, ik zou nu nog niets laten staan! Wel gezond blijven eten natuurlijk
Overigens, de eerste twee weken van de zwangerschap is er nog geen bloedband tussen de vrucht en de moeder, de navelstreng moet dan nog gemaakt worden, wat ongeveer 14-18 dagen na de eisprong gebeurt. Doordat de navelstreng er nog niet is, en er dus geen bloedcontact tussen moeder en kind is, denk ik ook niet dat het al schadelijk kan zijn o.i.d.!
ja ik denk er vaak over na ook omdat ik veel dingen eet die echt niet meer mogen zodra je zwanger bent, dus heb er voor gekozen om het nu niet zoveel meer te eten (denk aan biefstuk, gerookte zalm wat vacuum verpakt is etc) Tis wel zo dat het nu nog kan, maar zit nu in mn vruchtbare periode dus denk wel ik het nu ff niet meer eet tot ik weet dat ik ongesteld ben of het raak is
Ik snap het, ik ben ook altijd een beetje angstig voor dat soort dingen hoor! En als je het niet echt mist, dan is het geen probleem om het al te laten staan. Was alleen wel vervelend op dat andere forum hoor, die meiden zeiden dingen als "ik heb nog wel een leven naast het zwanger worden hoor, die dingen laat je toch niet staan!" Niet zo aardig enzo Dus weer snel hier naartoe gerend, hier is het wel gezellig
nou dat is zeker wel raar zeg, je wilt er zelf toch alles aan doen om een gezond kindje te krijgen...sommige mensen
Dat heb je ook op dit forum gevraagd. En niemand deed onaardig tegen je. Het is gewoon waar dat het geen zin heeft om je als zwangere te gedragen als je dat nog niet bent... Tuurlijk is gezond eten goed, en niet roken en met mate drinken. Maar dingen zoals American file etc laten staan is gewoon echt flauwekul. Het duurde bij mij 2 jaar voordat ik zwanger werd, dus het zou toch zonde zijn om al die lekkere dingen dan 2 jaar niet te eten. En ind de eerste weken neemt het kindje nog niks van je.
Ach, als je het niet mist is het niet erg denk ik. Maar het lijkt me verder ook onzin hoor. Maar het is wel slim om zo gezond mogelijk te leven.
Er is zelfs de eerste 6 weken geen bloedband met je kindje....(de 1e 2 weken sowieso niet omdat je dan officieel ook nog niet zwanger bent...) wat natuurlijk niet wil zeggen dat je dan alles maar kan doen maar als je dan een keer wat zou eten wat je als zwangere beter kunt laten staan is dat niet zo erg. Ik heb zelfs na mijn pos test nog biefstuk op...tja het was kerst en ik had niks anders in huis, waar ik dan wel op let is dat ik hem verder doorbak dan ik normaal zou doen maar nog steeds niet helemaal doorbakken hoor. En ik beken....gisteren een toastje met filet americain op.....(in mijn vorige zwangerschap ook gedaan trouwens) Oh en tijdens het klussen dus gewoon alles gegeten!
ik hou er met eten verder ook geen rekening mee, kan zo wel bezig blijven. Wat als het idd heel lang duurt voor het raak is, daar ben ik toch veel te dol op rood-gebakken biefstuk voor. Wel houd ik rekening met mijn werk, ik werk met radioactiviteit en bepaalde dingen die ik gewoon niet op het moment dat ik theoretisch zwanger zou kunnen zijn. Dus vanaf mijn ongesteldheid 12 dagen wel en dan 14 dagen niet. Zo zou jet het met eten natuurlijk ook kunnen aanpakken, als je twijfelt.
Nou ik ben echt verslaafd op het moment aan filet american, dus zolang ik nog niet zwanger ben eet ik het nog! Verder let ik er wel op dat ik gewoon gezond eet enzo..
Vanaf wanneer is de zonnebank eigenlijk schadelijk, weten jullie dat? Tot nu toe ben ik pas weer naar de zonnebank geweest als ik weer ongesteld was.
Volgens mij is de zonnebank niet echt schadelijk maar meer hoe vaak je er onder gaat...teveel is sowieso niet goed en tijdens de zwangerschap kun je last krijgen van het zwangerschapsmasker, pigmentvlekken in je gezicht die ook niet meer weg gaan...
Zonnebank is ook niet erg, tenzij je heel vaak gaat natuurlijk. Je kan er alleen een zwangerschapmasker van krijgen, maar dat hoeft niet perse.
heb nog even op google gekeken. De eerste 3 maanden word zonnebank afgeraden. daarna is het niet meer erg maar zit je dus met dat zwangerschapsmasker
Thanks! Ik ga sowieso niet vaak en wil het als ik zwanger ben niet meer doen (ook ivm masker/sproeten e.d.). Maar goed om te weten!
Op de dag van mijn positieve test (was toen ongeveer 4 á 5 weken zwanger) heb ik mezelf heerlijk getrakteerd op een overheerlijk stokbrood met extra dik filet american met peper, zout en uitjes. Extra groot, daar ik wist dat het mijn laatste zou zijn de komende maanden. Voordat ik zwanger was heb ik niet anders dan anders gedaan. Alleen alvast foliumzuur slikken. Verder gewoon alles gegeten. Je weet van te voren nooit hoelang je bezig bent om zwanger te worden.
Je weet nooit op voorhand wanneer je zwanger zult worden en hoelang het gaat duren> Het heeft dus absoluut geen zin om dan al bepaald eten te laten staan of een wijntje niet te drinken (zolang je er niet in doorslaat). Als je erachter komt dat je zwanger bent, ben je meestal nog zo vroeg in de zwangerschap dat het echt geen kwaad kan.
ik drink na mei ei niet meer al is het maar voor het idee. Ik eet ook geen rauw eten na mijn ei maar meer voor het idee dan dat het moet. ik wil als ik zwanger ben niet maanden met het idee zitten had ik het maar niet gedaan. ik heb een kennis die te maken heeft gehad met de mogelijke gevolgen van rood vlees en ik heb gezien hoe zwaar het is het had ik maar niet gevoel. ik doe het daarom na mijn ei niet maar verder wel.