Hoi ! Ben ik weer ik vind maar weinig ervaringen en recensies dus vandaar hier de vraag; Ik twijfel tussen de avent en tommeetippee kolfapparaten, dit omdat ik van deze merken al wat flesjes heb en ze niet al te duur zijn. Natuurlijk ben ik best bereid om wat meer uit te geven voor ons wondertje maar dan wil ik eerst zeker weten of het borstvoeding geven allemaal wel gaat lukken. Wat heb jij gekozen en voor welke reden?
Ik heb 'm hier van Avent. Gekregen van m'n werk en ben er erg blij mee. Hij bevalt mij goed, ook omdat je 'm nog als handkolf kunt gebruiken en zelf het ritme kunt bepalen.
Sluit me aan bij Red.Heb inmiddels de dubbele avent, ik vind de kolfsetjes niet optimaal moet ik zeggen, maar de werking/functies echt super: bijv medela en ameda kunnen niet veel korter of langer dan 1/sec. Dan kun je dus niet goed de baby nadoen met kort aanzuigjes en langere zuigjes als de melk eenmaal stroomt. Ken de tommee tippee niet trouwens, weet neit of die wel langer/korter kan.
Ik heb ervaring met een Medela Pump in Style en een Avent handkolf. Voor met de hand kolven is de Avent prettiger. Voor electrisch kolven vind ik de Medela en de Ameda Lactaline het beste. Stil en sterk.
Ik heb alleen ervaring met de kolf van Avent. Het is een groot voordeel dat je het tempo an de zuigbeweging helemaal zelf kunt instellen. Ik heb begrepen dat dit bij de meeste andere kolven niet kan. Verder vind ik het fijn dat je hem heel makkelijk kunt ombouwen tot een handkolf. Over de opvangbakjes ben ik minder te spreken.
Ik heb een paar dagen geleden een Medela electrische kolf aangeschaft. Ben er tevreden over, maar bij mij maakt het wel een irritant geluidje... enige nadeel. Weet niet of dat bij andere kolven ook zo is.
Ervaring met: - Ameda Elite (ziekenhuis) - Medela Lactina (huurkolf thuiszorg) - Avent handkolf - Avent Isis IQ Uno - Medela Traveler handkolf - Medela Pump in Style Advanced (PISA) Beste ervaringen tot nog toe met de laatste, de PISA (elektrisch en dubbelzijdig). Ik kon niet overweg met het alom geroemde instelbare ritme van de Avent Isis IQ. Bovendien was enkelzijdig kolven voor mij niet voldoende. Mijn "winnende combinatie" was (na 8 maanden zoeken) uiteindelijk: de Avent handkolf om 's ochtends de andere borst te kolven terwijl dochter de ene dronk, de PISA om op 't werk snel en efficiënt dubbelzijdig te kolven. Dochter dronk uit Avent flesjes.