Hoi allemaal, ik hoop op wat reacties van ervaringsdeskundigen. Ik heb binnenkort een terugplaatsing van een ingevroren embryo. Nu heb ik de tip gekregen om acupunctuur behandelingen te doen. Voor en na de terugplaatsing en daarna nog een ter bevordering van innesteling. Ik denk: baat het niet dan schaadt het niet. Je wilt alles doen om het proces positief te beïnvloeden, voor zover mogelijk. Maar nu komt het: ik heb al eerder terugplaatsingen gehad. 3 keer, waarvan 2x ‘raak’ (helaas eerste een BBZ, laatste gelukkig een gezond kindje van bijna 2). Dit waren allemaal pogingen zónder acupunctuur en dus met aardig resultaat… moet ik daar niet aan toornen? Of stel ik me aan? Ik ben hartstikke benieuwd wat anderen zeggen. Liefs Anne
Ik ben nooit zwanger geweest zonder acupunctuur en de eerste keer dat ik het wel deed was ik zwanger. Het werd helaas wel een vroege miskraam maar toch, in mijn geval heeft het mogelijk toch wel iets gedaan. De keer daarna heb ik voor de terugplaatsing ook acupunctuur gehad en was ik niet zwanger dus ja, je weet het toch niet. Ik denk persoonlijk niet dat het veel kwaad kan.
Hey, Ik heb eerder in een ander topic m'n ervaring al geschreven. Ik geloof wel sterk in wat acupunctuur kan. Het helpt je lichaam ontspannen en zorgt voor betere doorstroming/bloedtoevoer/energie, noem het hoe je het wil Voor mij was het pré-zwanger-worden echt 100% bewezen dat ik bvb dankzij acupunctuur na enkele sessies van m'n ijskoude voeten af was. Ik las ooit ergens het idee dat koude voeten een koude baarmoeder betekenen. Ik deed het nu met het zwanger worden opnieuw, om die reden. Want mijn ervaring was al zeker 12j geleden en ondertussen had ik weer koude voeten. Ik ben na IUI 4 zwanger geworden deze zwangerschap. Een leuk weetje: bij mijn eerste zwangerschap had ik nooit koude voeten. Toen ik beviel, waren ze daar terug :-D en ook nu heb ik eigenlijk nooit last van koude voeten.. Het zal wel iets hormonaals zijn, maar toch! Baat het niet,..... Succes!!!
Acupunctuur heeft me overigens ook erg geholpen met mn misselijkheid tijdens de eerste weken! Hier dus een fan!
Leuk om te lezen wat het voor jou heeft gedaan! Ik denk dat ik het maar ga proberen, ik denk ook niet dat het kwaad kan, maar toch: je hoofd doet rare dingen met je tijdens dit proces. Je hebt al zo weinig invloed, dus datgene wat je kunt doen, wil je goed doen. Dat is normaal denk ik
Hier ook acupunctuur behandeling gehad en ook op advies van de verloskundige. En na de eerste ronde zwanger. Baat het niet dan schaadt het niet inderdaad.
Ik volg iemand op insta die na accpunctuur zwanger geworden is met IVF, eerste poging volgens mij. Kind is ondertussen 10 jaar ofzo. Ik zou het dus wel proberen, kwaad kan het volgens mij niet.
bij mij heeft het nooit geresulteerd in een zwangerschap. Eerste cryo was met accupunctuur en geen plakker. Tweede cryo was zonder en biochemische zwangerschap. Ik deed de accupunctuur vooral voor de ontspanning. Voordat we aan IVF begonnen ook +- 8 maanden accupunctuur gedaan zonder zwangerschap maar wel lekker voor de ontspanning. Bij ons is mijn man's zaad ook niet denderend dus misschien maakt dat het verschil?
Zelf acupuncturist, mag dat ook ja het kan je helpen maar niet volgens zo'n standaard riedel. Als het goed is, gaat je behandelaar met je meekijken waar het probleem (chinees gezien) zit en dat dan behandelen. Dan kan je idd voor en na eisprong uitkomen, maar er kan ook een ander stramien beter zijn. Het verschil tussen teveel of te weinig bloedverlies als je ongesteld bent, of zakt je temp te snel al voor je ongesteld moet worden, heb je snel last van een explosief kort lontje of ben je eerder in tranen.. dat soort dingen maken het verschil en dan helpt acu om de balans te hervinden waardoor je een betere kans hebt.
Dank voor je antwoord! Ik ben op intake geweest en kreeg daar een heel uitgebreide analyse (idd met alle fysieke kenmerken van de cyclus en alles daaromheen). Voelde me na de eerste sessie direct ontspannen dus laat het alleen daar al goed voor zijn.