Hoi allemaal, ik hoop op wat reacties van ervaringsdeskundigen. Ik heb binnenkort een terugplaatsing van een ingevroren embryo. Nu heb ik de tip gekregen om acupunctuur behandelingen te doen. Voor en na de terugplaatsing en daarna nog een ter bevordering van innesteling. Ik denk: baat het niet dan schaadt het niet. Je wilt alles doen om het proces positief te beïnvloeden, voor zover mogelijk. Maar nu komt het: ik heb al eerder terugplaatsingen gehad. 3 keer, waarvan 2x ‘raak’ (helaas eerste een BBZ, laatste gelukkig een gezond kindje van bijna 2). Dit waren allemaal pogingen zónder acupunctuur en dus met aardig resultaat… moet ik daar niet aan toornen? Of stel ik me aan? Ik ben hartstikke benieuwd wat anderen zeggen. Liefs Anne
Ik ben nooit zwanger geweest zonder acupunctuur en de eerste keer dat ik het wel deed was ik zwanger. Het werd helaas wel een vroege miskraam maar toch, in mijn geval heeft het mogelijk toch wel iets gedaan. De keer daarna heb ik voor de terugplaatsing ook acupunctuur gehad en was ik niet zwanger dus ja, je weet het toch niet. Ik denk persoonlijk niet dat het veel kwaad kan.
Hey, Ik heb eerder in een ander topic m'n ervaring al geschreven. Ik geloof wel sterk in wat acupunctuur kan. Het helpt je lichaam ontspannen en zorgt voor betere doorstroming/bloedtoevoer/energie, noem het hoe je het wil Voor mij was het pré-zwanger-worden echt 100% bewezen dat ik bvb dankzij acupunctuur na enkele sessies van m'n ijskoude voeten af was. Ik las ooit ergens het idee dat koude voeten een koude baarmoeder betekenen. Ik deed het nu met het zwanger worden opnieuw, om die reden. Want mijn ervaring was al zeker 12j geleden en ondertussen had ik weer koude voeten. Ik ben na IUI 4 zwanger geworden deze zwangerschap. Een leuk weetje: bij mijn eerste zwangerschap had ik nooit koude voeten. Toen ik beviel, waren ze daar terug :-D en ook nu heb ik eigenlijk nooit last van koude voeten.. Het zal wel iets hormonaals zijn, maar toch! Baat het niet,..... Succes!!!