Wiebel/wipstoel gezond voor de rug?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Judi, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Van iemand heb ik een wiebelstoel overgenomen.
    Echter na toch al een tijdje deze in gebruik te hebben vraag ik mij het volgende af:
    Hebben wiebelstoelen een keuringsmerk?
    Is het wel goed voor de rughouding?

Soms heb ik het idee dat ij er maar raar ingezakt bij zit.
    Ik zit nu toch te denken een nieuwe te kopen.
    Een niet al te dure, maar wel een goedgekeurde.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Welke heb je?

Ze moeten volgens mij wel aan enkele eisen voldoen.

Wij hebben zelf voor de Babybjorn stoel gekozen juist omdat deze heel goed is voor het ruggetje. (Op marktplaats staan ze vaak voor een leuk bedrag)

3. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Geen idee welk merk?

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    volgens mij geld daarvoor hetzelfde als voor de maxicosi, dat ze er niet te lang in mogen zitten.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier heb ik het toevallig van de week met de kinderfysio over gehad..
    Een wipstoeltje is net als de maxicosi minder goed voor de ontwikkeling van de rug. Vandaar dat geadviseerd wordt om je kindje er niet meer dan een paar uur per dag in te zetten. Maar ik weet niet of er kindjes zijn die het leuk vinden om er uren in te zitten..?? (die van ons vindt een kwartier al lang genoeg).
    Het lijkt me sowieso goed om wat afwisseling te brengen voor je kindje. Dan weer op de rug leggen, dan weer op de buik, in het wipstoeltje.. Ze leren van elke houding toch weer andere dingen lijkt me.
    Ik weet trouwens niet of een wipstoeltje een keurmerk moet hebben. Er hoeven natuurlijk minder veiligheidseisen aan te zitten als aan een maxicosi. Als ze maar nergens tussen kunnen komen met de vingertjes, en alles goed vastzit. En een gordeltje lijkt me ook handig..

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Volgens onze fysio was een wipstoel vaak zelfs nog slechter dan een maxi cosi, omdat ze niet alleen krom zitten, maar ook scheef kunnen zakken. In een maxi cosi kunnen ze tenminste niet scheef zakken.

Deel Deze Pagina