Hoi meiden, Ik ga morgen eerst eens een nieuw peertje voor de lamp in de woonkamer (boven de salontafel) halen. We zitten al een jaar te rommelen en ik heb tot nu toe geen mooi of fijn licht meer gehad. De vorige was te doen, maar had wel iets feller gemogen. Die deed het eergisteren niet meer. Toen een andere erin gedaan (2 zelfs) maar dat was te warm licht als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het was gewoon nog te donker en zowel manlief als ik kregen er hoofdpijn van. Nu heb ik een peertje erin zitten die juist weer vrij fel (wit) en vooral kil licht geeft. Echt niet mooi en totaal niet sfeervol of gezellig. Ik word er niet vrolijk van. Ik weet ook niet meer wat we hiervoor hadden. Dus.... wat is nou mooi licht? Hoeveel watt? Niet te fel (vooral niet kil) graag, een beetje warm licht maar wel voldoende om de woonkamer te verlichten. En als het even kan een spaarlamp. Kom maar op
Of vertellen welk licht en hoeveel watt jullie hebben? Nu het weer wat grauwer en sneller donker word doet dit licht van nu niet veel goeds.
Wj hebben spaarlampen van de Action, en die hebben erg mooi zacht licht. Ik wil wel even checken hoeveel wat, maar ze branden nu haha. Dus moet er even 1 uitzettend en een beetje af laten koelen.
ik heb een ledlamp er nu in van de postcodeloterij en deze is mooi zacht, niet dat felle witte licht dus.
Ik heb het liefst gloeilampen. 40-60 watt. Ik blijf gloeilampen het mooiste licht vinden. Het kost wat meer aan stroom, maar dat boeit me niet
@Aszz: dank je wel! Van de Action dus. Zal morgen eens kijken. @ annetske: zo eentje hadden wij ook. Had 'm van me ouders gekregen. Ledlicht 6 watt, maar deze is dus heel kil. Van dat deprimerende witte/felle licht. Niks warms of gezelligs aan. @Marnatman: vaak blijven die wel het mooist he. Scheelt dat nou echt zoveel met een spaarlamp?
@Aszz: dank je wel! Van de Action dus. Zal morgen eens kijken. @ annetske: zo eentje hebben wij nu ook. Had 'm van me ouders gekregen. Ledlicht 6 watt, maar deze is dus heel kil. Van dat deprimerende witte/felle licht. Niks warms of gezelligs aan. @Marnatman: vaak blijven die wel het mooist he. Scheelt dat nou echt zoveel met een spaarlamp?
Tja het gebruikt ongeveer 6x meer stroom als een spaarlamp. Alleen als ik kijk wat mijn pc gebruikt dan maak ik mij niet druk over die paar extra watt van een gloeilamp. (pc gebruikt zo'n 350watt)
Ik mis echt het ouderwetse gezellige licht. Ik koop gewoon een simpele goedkope lamp en verf het met transparante glasverf. Glasverf kost 2 euro en doe je jaren mee, ik had het nog liggen