wieg bekleden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door McGyver, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

hoi

mijn schoonmoeder gaat mn wieg van vroeger bekleden,
    een smeedijzeren wieg.

nu onze vraag doe je dit alleen met stof of doe je er ook een soort "schuimrubber" "kussen" tussen, aan de zijkanten dan waar je bekleed, ter bescherming van de kleine tegen de spijlen?

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wij hebben ook een oude wieg bekleed voor mijn zoontje 2 jaar terug en daar hebben we inderdaad een soort stootkussen van schuimrubber tegen de spijlen aangedaan. Onze wieg is van hout. We hebben het schuimrubber tussen een lap stof genaaid. Ziet er mooi uit en het is zachter voor de baby.

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

ja maar hoorde laatst dat dat schuimrubber enzo eigenlijk niet meer mag ivm wiegendood enzo

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik weet ook niet of het echt schuimrubber is, maar in ieder geval iets wat er op lijkt. Het is wel ademend materiaal.

5. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb ook mijn oude wieg van vroeger bekleed. Met alleen stof. Schuimrubber is volgens mij gevaarlijk omdat het niet goed ademt als de baby er tegen aan komt te liggen. (Daarom zijn die hoofdbeschermers in ledikantjes toch ook verboden?).

6. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    wij hebben een rieten wiegje (ook een familiewieg) en mijn moeder maakt de bekleding, alleen met stof. Zodra de kleine tegen de rand aan komt dan is de wieg te klein en gaat het over naar het ledikant ;)

7. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier was ie ook helemaal zo bekleed (soort schuimrubber enzo), helemaal dichtgenaaid en alles. Toen kwam de kraamzorg voor de intake, ik heb toen gevraagd of het zo mocht. En mogen mag het allemaal wel, maar hun raadden het toch sterk af. Gewoon omdat het niet goed ademt als de beeb er tegenaan draait.
    Schoonvader heeft toen alles eruit gehaald en er hydrofielluiers tussen genaaid :D , dat was wel goed!
    Beeb ligt er trouwens nog steeds in, is nogal een grote (en fijne en leuke) wieg.

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook alleen maar stof. Dat schuimgebeuren zou ik niet aan beginnen. Als ik mijn dochter 's ochtends uit bed haalt ligt ze best vaak met haar hoofd in de stof, dus het is belangrijk dat het goed ademend materiaal is. In mijn geval is het gewoon katoen.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, dat mag echt niet ivm verstikkingsgevaar!
    Ze kan de wieg wel gewoon bekleden met molton.

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hier ook een gietijzeren familie wieg. Ook ik heb witte hydrofiel luiers met de hand door de gietijzerenspijlen gevlochten en genaaid, zodat ze strak zitten. Hierdoor kan ons zoontje niet tussen de te brede spijlen terecht komen en kan hij zich geen pijn doen. Daarover een bekleding van katoen.

Hij slaapt er heerlijk in en het ziet er mooi uit.

Deel Deze Pagina