Hoi, Ik heb een wiegje te leen en nu vraag ik mij af hoe ik dit best opmaak. Hetzelfde als het ledikantje naar ik aanneem, maar kan ik daarvoor de spulletjes van het ledikant gebruiken of wordt dat niet geadviseerd? Het wordt zo'n dikke stapel met die grotere deken bij de wieg..Ook wil ik het wiegje natuurlijk weer een beetje degelijk terug geven. Op het ledikantje heb ik nu: - ondermatje - matras - molton - hoeslaken - laken - dekentje Om het matrasje van de wieg zit al een soort molton. Graag jullie advies! Vast bedankt!
Dekens van het ledikant zijn te groot voor in een wiegje. je hebt daar speciale wieg/kinderwagendekentjes voor meestal hebben die een maat van 75x100. evenals een wieglakentje. Weet niet welke afmeting je wiegmatrasje heeft maar als ie groter is als normaal (34x75 ovaal of 40x80 langwerpig is standaard) dan kun je als hoeslaken een waskussenhoes gebruiken want die zijn wat groter. eronder zou je eventueel nog een moltonhoeslaken kunnen als je dat fijn vind maar is niet persee nodig. Voor onder het hoofdje een hydrofiele luier.