Ik heb me net zitten oriënteren op babyfoons en er springen er vier uit. Ze zullen allicht allemaal goed zijn, maar het exacte verschil is met niet echt duidelijk. En aangezien de prijzen onderling ook nogal verschillen... Het gaat om de volgende vier: Alecto DBX-88 en Alecto DBX-99 Philips SCD520 en Philips SCD530 Het verschil tussen de twee van Philips is: De eerste heeft geen, en de tweede heeft wel een aan-indicatie, trilalarm en reistas. De eerste heeft een oplaadtijd van 8 uur, de tweede van 3 uur. Prijsverschil is ca. 20,- Dan zou ik persoonlijk voor de eerste gaan, toch? Het verschil tussen de twee van Alecto is veel minder duidelijk (ook niet vanaf hun eigen website en de lijst bij Keelko prijsvergelijk klopt niet). Weet iemand een paar overtuigende argumenten voor de één, die de ander bijvoorbeeld niet heeft? Ik hoor het graag!!!
op de site van babypark kun je de verschillen lezen. hier trouwen gewoon de 88 heerlijk ding en supergevoelig
De DBX-99 is wat luxer als de DBX-88. Zitten gewoon wat meerextra's op zoals bv:-afstandsbediening voor de liedjes en lampjes./Hij heeft een aansluiting voor je MP3 of IPod. Krom gezegd zijn ze precies het zelfde en kunnen ze het zelfde alleen de -99 heeft wat extra opties erop zitten. Dus is maar net wat jij belangrijk vind dat ie ook moet hebben.
Ja, maar welke opties zijn dat dan? Die mp3 speler is wel cool, maar of ik daar die paar extra tientjes voor over heb.... Ik zal zo eens op die website kijken! Thanks!
Wij hebben ook de 88 gekocht vanwege bereik en visuele geluidsindicatie. Let wel goed op waar je het koopt, wij hebben die van ons heel geoedkoop gekocht via internet aximax.nl Goede service en snelle levering, en scheelt nogal wat euro's.
zlef ben ik gek met de 99 vooral de afstandbedienig is super als muziekje is afgelopen dan doe je die gewoon vanaf beneden opnieuw aan als de kleine nogn iet slaapt hier is ze dan wel 3,5 maar wekrt perfect dus ze vraagt er gewoon om haha. en dan zit er ook nog heel handig een soort stopwacht op zodat je kunt zien wanneer de nieuwe voendig weer moet hij geeft dan ook een alarm af vond dit ook wel praktisch voro sraks.
had hem trouwens voor 15 euro bij een abo op ouders van nu kocht dit blaadje bijna elke maand en was zo een stuk goedkoper uit geloof dat ik nu dus 60 euro kwjt was voor dus babyfoon en een jaar abo op het blad.
Ik las slechte reviews over de Philips 520... Ik ga zeker nog meer reviews lezen... Daar haal je soms meer uit dan uit de specificaties, want die zijn natuurlijk opgesteld om te verkopen
nog een klein tipje: als je maar weinig leeftijdsverschil wilt tussen deze baby en een eventuele volgende baby, kies dan voor een babyfoon met een mogelijkheid om uit te breiden. Wij hebben daar toen niet op gelet, maar gebruiken voor de oudste nog steeds een babyfoon en moeten er dus nu nog een aanschaffen. We kiezen dan wel voor een goedkopere want van mn oudste hoef ik niet elk zuchtje meer te horen. Ons huis is aardig goed geïsoleerd en ik hoor hem anders niet beneden, hij huilt ook niet zo heel hard.
Hier de 88, heerlijk ding en zijn er zeer tevreden over. Wat betreft het op afstand aanzetten van liedjes dat kan met de 88 ook tevens terugspraak functie, nachtlampje, geluidsindicatie dmv lampjes, temp. meter. Okay ik kan er geen Ipod op aansluiten maar lijkt me ook niet echt noodzakelijk . En wat betreft opladen, tjha hier gaat ie eigenlijk sochtends de lader in en daar staat ie de hele dag (aangezien wij aan het werk zijn en anders toch beneden zijn) en savonds/snachts nemen we hem mee naar boven en dan red hij met gemak de nacht. Mochten we hem een keer vergeten zijn op te laden dan nemen we het oplaadstation mee naar boven en zetten hem in de slaapkamer op de lader. Een voedingswekfunctie heb ik nooit gemist, dat is mijn dochter zef Succes met uitzoeken!
Ik heb de alecto 88 en ik kende hem al uit ervaring van het kinderdagverblijf. Vind het belangrijk dat de warmte aangegeven word voral in de wintermaanden. Ook hier op afstand muziek en licht aan en uit te zetten. En hij is in te stellen op gevoeligheid en heeft ver en goed bereik. Een voedingswekfunctie???? ehm de longen van een kind werken ook toch? Nee ik ben niet zo van al die poes pas zoals camera's enzo. Voordat ik door heb hoe zo'n duur ding werkt dan heb ik hem niet meer nodig.
Wij hebben de 99, echt een superfijn ding. Ik heb hem via Elektrokoopjes.nl voor ongeveer 79 euro. Er zitten wat meer opties op als bij de 88. Mijn zus heeft trouwens de 88, ook een fijn ding, alleen klinken de slaapliedjes bij de 99 wat vloeiender ('t is is maar waar je op let... )
Hier ook de 99 en geen spijt van. Ook hebben wij de philips avent SDC499, eigenlijk een heel erg vergelijkbare. Achteraf gezien hadden we al meteen voor de alecto moeten kiezen (hebben twee babyfoons). Hier ook nog getwijfeld om de uitbreidbare alecto te halen, maar ik gebruik veel van de extra functies dus die wil ik niet missen. Maar MP3 sluit ik er niet op aan, misschien leuk om binnenkort kabouter plop op te zetten hahaha.
Even een reminder voor mijzelf en een tip voor andere ING klanten: De Philips SCD520 en Philips SCD530 kun je nu voor rentepunten bij de ING krijgen. Resp. € 64,50 +6.450 rentepunten en € 79,50 +7.950 rentepunten, plus een tientje adm. en verzendkosten en verwijderingsbijdrage en dat soort onzin. Goedkoopste wat ik online kan vinden bij Kelkoo en prijsvergelijk.nl is resp. € 81,99 en € 95,99 (incl. verzendkosten). Dat scheelt dan toch nog best...