Hebben jullie gelijk een ledikant gebruikt of eerst een wieg? Ik neig zelf meer naar gewoon gelijk een ledikant. Ik weet niet, heb niet zoveel met wiegjes haha. En de baby zal waarschijnlijk gewoon gelijk op haar eigen kamertje gaan slapen Ben benieuwd hoe anderen erover denken.
Wij hebben een ledikant en een wieg. Het schijnt toch wel beter te zijn voor de eerste maanden om de baby op de ouderlijke slaapkamer te hebben 's nachts voor hechting en herkennen (voedings) signalen. Overdag willen we de kleine na de eerste paar dagen wel in zijn eigen kamer in het ledikant leggen zodat hij dan ook meteen aan die ruimte kan wennen. Wij zijn dan immers toch niet in de slaapkamer. Wieg wel via marktplaats gekocht, is maar voor een paar maanden en vond het anders zo duur worden.
Wij hebben een familiewieg die we mogen gebruiken. Maar anders hadden we geen wieg gekocht, dan hadden we het ledikant op onze slaapkamer gezet de eerste maanden. Hier komt de baby wel de eerste maanden bij ons op de kamer, de andere 2 hebben ook bij ons gelegen. Dat vind ik toch een fijner idee.
Bij de eerste alleen een ledikant, en dan bij ons op de slaapkamer. Nu wel een wiegje aangeschaft omdat de oudste nog in het ledikant slaapt
Ik heb een wieg en een ledikant. Wieg voor bij ons in de kamer waar de kleine sowieso de eerste tijd in komt te liggen. Misschien overdag gewoon in het ledikant om te wennen.
Hier geen wiegjes gehad. Hebben alle drie vanaf de geboorte in hun ledikant op hun eigen kamer geslapen.
Wij hebben een wieg erbij. Wij willen ons kleintje de eerste maanden graag bij ons op de slaapkamer. En zo'n ledikant lijkt me ook zo groot meteen, voor zo'n kleintje.
Wiegje voor de eerste tijd. Ik was bij onze zoon ook best stellig dat hij op zijn eigen kamertje zou slapen. In het ziekenhuis heeft hij twee dagen/nachten bij mijn bed gestaan, dat toen we thuis kwamen ik absoluut de wieg ook weer naast ons bed wilde hebben. Hij is na twee weken naar zijn eigen kamertje gegaan omdat we beiden onrustig sliepen. Maar wel nog tot 6 weken in het wiegje geslapen.
Wij hebben nooit een wiegje gehad. Gingen gelijk naar hun eigen kamer en sliepen daar in een ledikant.
Onze dochter heeft de eerste paar maanden bij ons op de kamer in een wiegje geslapen. Die hadden we geleend van familie. Daarna is ze in haar ledikantje op haar eigen kamer gaan slapen. Toen ze pas geboren was heeft ze wel eens in het ledikantje geslapen ivm verschonen, maar ik vond het wel heel groot voor zo'n kleintje. Ik moest echt zoeken waar ze lag
Wiegje en ledikant. Wiegje voor snachts bij ons op de kamer. In het begin heel prettig. Zeker als ze wakker worden voor een speentje. Hoef je je bed niet uit. Ledikant is ze met ong. 5 weken in gaan slapen. En dan alleen haar middagslaapje. Volg je eigen gevoel. Eerst wilde ik geen wieg. En ook geen baby op de kamer. Later gaan twijfelen en toch gedaan. En ben er superblij mee.
Ze heeft 2 weken in de wieg bij ons op de kamer geslapen. Daarma met 8 over na het ledikantje. Bij een evt volgende gaat de baby gelijk in het ledikant op eigen kamer. Dat het beter voor de hechting is geloof ik geen snars van. Gewoom doen wat je zelf prettig vind!
Een vriendin had een wieg met wieltjes er onder. Gewoon prenatal wieg, wielen er zelf onder gemonteerd Ideaal! Kindje te onrustig s nachts hoppa wiegje zo de gang op haha. Of overdag in de woonkamer tijdens de visite of omdat het lekkerder slaapt.
Ik ben bang dat ik onrustig slaap als ze bij ons op de kamer ligt. En weet niet, vind het voor nu gewoon een fijner idee dat ze lekker rustig op haar eigen kamertje ligt haha en dan gewoon met babyfoon zodat ik wel gewoon vanuit bed kan kijken als ik wil. Kan indd ook wel een wiegje gebruiken waar ik vroeger zelf in gelegen heb, maar voel er niet zoveel bij ofzo
Hier eerste 3 maanden in een wiegje, daarna in een ledikant. Uiteraard bij ons op de kamer minstens een half jaar
Bij de eerste uit ruimtegebrek gelijk voor een ledikant gekozen - overigens tot zeker 2 jaar bij ons op de slaapkamer. Bij de tweede nu een wiegje op onze slaapkamer en daarna een ledikant op zijn eigen kamertje tzt.