Wij zijn natuurlijk lekker aan het winkelen geslagen maar ik ben soms bang dat ik veel te veel of juist te weinig haal. De uitzetlijsten zeggen allemaal wat anders maar ik vind het soms wat weinig lijken. Ik ben benieuwd hoeveel jullie uiteindelijk gekocht en (in de kraamweek alsnog) gekregen hebben in maat 50/56 en eventueel nog 62?
Ik heb geen kleding maat 50/56 gekregen, ook specifiek gezegd dat ik daar geen behoefte aan had. Wel wat grotere maatjes gekregen zoals 68 of 72. Eerlijk gezegd vind ik kleren krijgen ook niet zo leuk omdat het maar net je smaak moet zijn. Zo heb ik wat spullen wat ik absoluut niet aan zou doen. Ik had denk ik iets van 7 setjes maat 50/56 en dat was genoeg. Heb een aantal dingen weinig aangedaan terwijl ze best lang in dat maatje zat. Ik had ook een aantal dingen gekocht die ik uiteindelijk niet aan kon doen/ te warm of te koud dus daar moet je ook goed op letten. Ik heb nu een jurkje maat 62 nooit aangedaan want dat is veel te warm nu. Ow en wat ik ook jammer vond is dat ik te snel van alles heb gekocht, er komt weer zo veel leuks uit als je een maandje wacht. Nu wilde ik niet zo snel meer wat kopen omdat ik al zo veel had. Wat super leuk dat je zwanger bent! gezien je onderschrift. Veel geluk
Als ik jou was zou ik in ieder geval kopen wat je wilt hebben Die lijstjes van internet zijn overcompleet of juist niet compleet genoeg. Belangrijk is dat je in ieder geval genoeg rompertjes hebt (zeg minimaal 9 ofzo). En qua setjes is het leuk als ze iedere dag wat anders aan kunnen. In het begin lekken ze vaak door, dus dan verschoon je ze soms vaker. En als ze niet doorlekken kunnen ze soms wel twee dagen hetzelfde aan. Uitgaande van een gemiddelde maat van je kindje bij de bevalling kan hij/zij maat 50/56 waarschijnlijk een maandje aan. Koop dus niet teveel in die maat! Verder zou ik gewoon lekker los gaan als ik jou was. Op het kraambezoek zou ik niet teveel rekenen. Die geven vaak dingen die of niet leuk zijn, of te groot zijn (pas voor later).
Van mijn (schoon)ouders bij de eerste vooral veel 62 en 68 gekregen en omdat ze kleiner was dan verwacht ook wat in 44.(50 50/56 en 56 had ik al)de rest heb ik aangegeven dat als ze kleertjes wilde geven 68 of groter handiger was.
de meeste kleertjes die ik heb gekregen zijn idd in 56 en vind ik bijna allemaal niet zo heel leuk ik begrijp ook niet zo goed waarom je kleertjes zou geven als iedereen een eigen smaak heeft (vooral als je een lijstje heb waarin wel kleertjes naar je smaak staan) dus ik zou aangeven kleertjes of niet of in een grotere maat bij mensen waarvan je weet dat ze kleertjes naar je smaak zullen kopen. Ik heb ongeveer 8 setjes in 50 en 8 in 56, kan altijd nog bijkopen mocht dit nodig zijn. ik had bij mn dochter wel meer en nog bij moeten kopen ( ze was iets te vroeg en daardoor best lang klein) maar omdat ik nu een iets groter kindje verwacht en hij in de zomer geboren wordt vind ik het lastiger en koop ik minder. weet je al of je een jongen of een meisje krijgt? en wil je dat weten? als je het nog niet weet maar wel wilt weten zou ik daar op wachten, neutrale kleertjes zijn toch minder leuk. als je het niet wilt weten zou ik niet zo veel setjes kopen omdat ik van andere heb gehoord dat ze daarna toch wel kleertjes bijkopen omdat ze het jammer vinden hun kindje de eerste maand(en) alleen in neutrale kleertjes aan te kleden.
Bedankt dames. We weten wat het geslacht is, dat maakt het kopen wel een heel stuk leuker. Ik gok (even uit mijn hoofd) dat we zo'n 8 setjes hebben en 2 boxpakjes. De setjes kunnen gecombineerd worden. Ik laat het hier maar bij, eventueel nog een keer de nieuwe collectie straks bekijken Zelf zit ik niet zo te wachten op kleertjes als cadeau, tenzij het is van iemand die mijn smaak weet . Maar goed, een gegeven paard he haha.
Hier z'n 8 boxpakje 3 maat 50 en 5 maat 56 3 setjes maat 50 5 setjes maat 50/56 6 setjes maat 56 2 rompertjes maat 50......kwam te kort dus nog 3 bij gekocht. 14 rompertjes maat 50/56 De eerste 3 weken was maat 50 zelfs te groot...zoontje was 3222 gr bij geboorte en na 2 dagen veel afgevallen naar 3020........vorige week woensdag zat hij op 3580. Maat 50 van babydump huismerk valt mooi klein voor de eerste 3 weken. Maat 50 hema shirtje is nog veel te groot Maat 50 hema broekje is net te kort geworden. Kleding gekregen van maat 56 tot 68 We hebben nog niet heel veel gehad, kraamfeest is over 3 weken. Heb ook een thermobroek gekregen voor nu........ligt achter in de kast. Zomerkleding maat 68 ziet er mega groot uit.......zal hij in november ongeveer passen...als je 6 maanden aanhoudt. Begrijp ook niet waarom mensen kleding kopen....geef dan liever een bon, veel is mijn smaak niet dus wordt niet gedragen.
Ik heb nu 4 setjes maat 50 en ook 6 rompertjes en 6 setjes maat 56 en ongeveer 10 rompertjes daarbij. De setjes die ik heb zijn allemaal neutraal omdat we nog niet weten wat het worden. Ik verwacht zeker van onze ouders nog wel een setje in de goede kleuren als ze eenmaal geboren zijn. De vorige keer hebben we van de kraamvisite voornamelijk setjes in maat 62 en 68 gehad. Dit omdat mijn zoontje gewoon heel groot was en 56 net een week aan heeft gehad.
Maat 50/56 krijg je niet. De meesten kopen voor maat 62, 3 maand dus. Dat is nog cute en zo zijn ze zeker dat het gaat passen en de baby er al niet uitgegroeid is. Ik had vrij veel setjes van maat 50/52/56 en vond dat echt niet te veel. Maar met setjes bedoel ik eigenlijk niet alleen setjes maar ook veel boxpakjes. De baby lag thuis de hele dag in een boxpakje eigenlijk. Alleen als we weggingen wandelen dan trok ik hem/haar een setje aan. Maar zo een babytje spuugt en poept veel en dus 3x per dag een ander pakje aan was echt normaal hier.... En ik wil niet om de 2 dagen staan wassen...
Wij hadden twee setjes in maat 50 en twee in 56, that's it. We wisten het geslacht niet. Na de geboorde kregen we van directe familie die onze smaak goed kent leuke jongenskleertjes die meteen pasten. Als dat niet zo was had ik online kunnen bestellen, dat is immers ook zo gedaan.
Ik weet niet precies hoeveel we hadden. maar mijn ervaring is dat bijna alle kraamvisite van tevoren vraagt wat je wilt hebben, en als ze kleertjes geven dat ze vragen welke maat je nog niet (veel) hebt. Hier heel veel leuke dingen gekregen! Niet alles zou ik zelf ook gekocht hebben, maar was wel leuk.
Ik ga denk ik nog een keer de nieuwe collectie straks door en verder wacht ik het wel af. Bedankt dames
Je bent al een heel eind denk ik! vond zelf overslagrompers heel fijn in het begin en overslagshirts en boxpakjes. Dl spuugde veel dus nog toen ze na 2 weken in 56 zat wat bijgehaald (50 kon de kraamzorg lekker continue wassen ). Overigens weinig kleding gekregen maar wat ik kreeg vaak niet mijn smaak.. Maar idd gegeven paard haha
Ik wilde sowieso in elke maat minstens 7 rompers hebben. Zeker in het begin hebben ze soms wel 3 nieuwe rompers op een dag nodig. Uiteindelijk had ik in maat 50 en 56 ongeveer 15 setjes per maat. En denk 10 rompers. Vond het ideaal want hoefde daardoor niet snel te wassen en ze bleven toch lang in elke maat zitten.
Ik heb denk ik ongeveer 10 pakjes in 50, 2? in 56 en nog 1x 44. Rompers ook zo'n 10 in 50/56. Dit is allemaal neutraal omdat wij 't geslacht niet weten. Maar online is zo een hoop bijbesteld hoor. Niet te druk over maken.
Geen idee... ik doe ook maar wat Maar gezien je onderschrift... lijkt het me heerlijk dat je lekker kunt shoppen! Ik zou zeggen, geniet er van, enorm. En koop wat je leuk vind, en wat financieel gezien ook nog een beetje verantwoord is
Wij weten nog niet of we een dochter of zoon gaan krijgen. Ik heb 6 pakjes in de kast hangen in 50/56 (geloof 2 in maat 50, 2 in maat 50/56 en 2 in maat 56) andere maten heb ik nog niet aangeschaft, dat doen we wel als de kleine geboren is en dan koop ik ook meer kleertjes maar dan op kleur zegmaar. Rompers heb ik veel te veel vrees ik, 8 in maat 50 mouw, 8 in maat 56 zonder mouw en 8 in maat 50/56 met korte mouw.
Rompers heb ik trouwens ook heel veel. Ik neem steeds wat mee, want dat is handig , tot ik de stapel ging bekijken. Maar ach, beter te veel dan te weinig toch