Wieg/Ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mlissa, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    Een vriendin van mij heeft een groot ledikant en de eerst 2,5 maand sliep de kleine in de in het bedje van de wandelwagen. S'avonds haalde ze dan de bak van het onderstel en stond deze in het ledikant. Ging super goed de kleine sliep ook al heel snel door van 2300 tot 0700 :) Misschien ook een idee.. (Was een tip van de verloskundige of kraamverzorgster geloof ik)

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de eerste paar maanden zal hij in een wiegje slapen. Lekker knus en klein. Daarna over naar een ledikant

3. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

6 aug 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    De eerste 4 maanden zeker een wieg. En op de ouderslaapkamer slapen.

4. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Wij beginnen met een wieg, maar dat komt ook omdat de kleine de derde generatie wordt die erin komt de liggen. Vind ik zelf wat speciaals hebben. Als mijn ouders die wieg niet meer zouden hebben denk ik dat we meteen voor een ledikant zouden gaan. Ook met de wieg ligt hij meteen op zijn eigen kamer (onze kamer is vrij klein) en ik vraag me af of de baby's zelf wel in de gaten hebben hoe groot een ledikant is. Misschien is het meer ons idee. Zou er zelf in ieder geval nooit bij stil gestaan hebben.

5. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier direct in ledikant op eigen kamer. Omdat ze moeite had zichzelf warm te houden snachts hebben we wel de bak van de kinderwagen in ledikant gezet.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    3x de (familie)wieg een paar maanden gebruikt :)

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Kleine gaat hier de eerste weken in de wieg bij ons op de kamer. Overdag wel in eigen ledikantje op zijn slaapkamer.
    Mocht hij of wij slecht slapen, dan gaat hij sneller terug naar zijn eigen kamer.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hadden bedacht dat dochter de eerste 6 weken in de familiewieg naast ons bed zou slapen. Uiteindelijk is dit 10 maanden geworden, totdat ze eruit klom :$

Ml wilde toen het ledikant naast ons bed zetten, ik heb ervoor gekozen om haar op haar kamer in haar ledikant te laten slapen. Ik wilde wel weer wat privacy :D

Als er een 2e komt zal die ook (hopelijk) lang naast ons slapen. Vind het erg fijn dat als er iets is ik dicht in de buurt ben.

9. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wauw wat veel wiegjes op de ouder slaapkamer zeg.
    Hier denk ik gewoon meteen in zijn eigen kamertje.
    Twijfel wel enorm moet ik zeggen maar mijn man ziet het echt niet zitten met n baby op onze kamer.. pfff ik twijfel nog even door

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Wij hadden een wieg, met de gedachte ons dochtertje bij ons op de kamer te laten slapen. Maar dat verliep niet zoals verwacht. Manlief en ik sliepen beide onrustig. Na een maandje toch naar haar eigen kamer in de wieg.

Slaapt sinds een paar dagen in de ledikant en lijkt amper wat gemerkt te hebben van de switch. Slaapjes worden steeds korter maar dat is een ander verhaal :D
    Achteraf was de wieg hier eigenlijk dus niet nodig geweest.
    Maar goed dat hadden we natuurlijk niet kunnen weten..

11. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ledikant kan prima, wij vonden een wieg wel handig de eerste paar weken, als ze nog zo vaak komen s nachts is het handig als ze dichterbij slapen

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind het doodeng een baby op eigen kamer. Teveel baby's gezien waar nog slijm omhoog komt in de eerste dagen. Geloof me, dat hoor je niet via een babyfoon of deur open, zeker niet als je slaapt.
    Kindjes slapen ook dieper op een eigen kamer wat meer risico vormt voor wiegendood. Zeker in combi met inbakeren.

Hier een cosleeper ledikant formaat en waarschijnlijk eerst tegen mij aan geplakt ;)

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij zijn met de oudste voor een ledikant gegaan. Wel op onze kamer. Sliep vanaf 2 weken door. Voor de jongste hebben we een wieg gekocht. Was weggegooid geld. Meneer slaapt door sinds hij in het ledikantje ligt... In het wiegje wilde hij niet langer dan 2 a 3 uur slapen.
    Nu is hij nog geen 3 maanden en past hij ook nauwelijks meer erin.

14. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor de eerste weken een wieg bij ons op de kamer, ivm nachtelijke voedingen vind ik dit erg handig. Dit is de wieg die mijn vader vroeger heeft gemaakt en waar ik zelf en mijn eerste zoon ook in hebben gelegen. Na 5 of 6 weken verwacht ik tweede zoon op zijn eigen kamertje in zijn ledikant te laten slapen.

15. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor nu twee wiegen. Voor de eerste hadden wij geen wieg omdat hij heel groot was en er nog geen week in zou hebben gepast. Hij heeft in de kinderwagenbak geslapen in het begin. Dat ging ook goed maar het was wel heel krap voor hem.

16. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Voor de eerste hadden we meteen het ledikant, maar puntje bij paaltje heeft hij de eerste 4 maanden tussen ons in geslapen omdat ik dat handig vond met bv geven. Daarna is het ledikant bij ons op de kamer gegaan waar die nog steeds staat en hij nu nog in slaapt en is vandaag 10 maanden. Met een maand of 2 gaan we hem laten wennen op zijn eigen kamertje, hij zal 15 maanden zijn als zijn broertje geboren wordt die dan ook bij ons op de kamer komt. Voor de tweede gaan we dit keer wel voor een wiegje, omdat de eerste nog te klein is voor een peuterbed.

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben een hangwieg want ik vond de "familiewieg" echt te lelijk van mijn vriend zijn kant 😄dus hebben we de hangwieg van m'n schoonouders gekregen.
    Zelf een babykamer gekocht en daar zit een ledikant bij. Dus die gebruiken we wanneer ze uit de wieg is gegroeid.
    Hebben er voor gekozen omdat ik ook zei dat de baby vrijwel meteen op haar eigen kamer zou gaan slapen. .aar de verhalen en ervaringen qua hechting, voeding, wiegendood etc etc toch besloten de eerste maanden op onze kamer te doen.

18. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Wij hebben alleen een ledikant. Deze hebben we de eerste 6 weken naast ons bed gehad en daarna verhuisd naar het eigen kamertje.

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier de 1ste 5 maanden bij ons op de kamer.

We hadden een wiegje gekocht, maar dit vond ze nog te groot/open, ze wou niet slapen.
    Dus we hebben de draagmand er een tijdje ingezet, dan sliep ze wel.
    Toen terug in de wieg geprobeerd en het lukte.

Toen ze 5 maanden was, op haar eigen kamertje in de ledikant..

20. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het heel persoonlijk is maar wij hebben wel een wiegje aanschaft (niet zo'n dure voor de eerste maandjes).
    Heb ergens gelezen dat het beter is ivm wiegendood etc om de baby bij je op de kamer te hebben.
    Ben wel van plan om slaapjes overdag de ledikant in de baby kamer te gebruiken zodat de baby daar ook kan wennen..

Deel Deze Pagina