Wieg of co sleeper?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Afwachtertje, Nov 17, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

Nov 26, 2020
    294
    215
    43
    Female
    Hoi hoi,

Begin januari verwachten wij ons eerste kindje. Nu zitten we mog steeds in dubio over wat we willen: een wieg of co sleeper. Wat is jullie ervaring hierin? En als dit om een co sleeper gaat, welke had/heb je dan?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Co-sleeper is echt ideaal.
    Zou sowieso geen wiegje kiezen maar gelijk een co.
    Heb alleen geen wiegje gehad, dus ik weet niet hoe dat is haha.

Afwachtertje likes this.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Hier ook 1e kindje en wij hebben een co sleeper aangeschaft.

Afwachtertje likes this.
  4. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

Mar 31, 2020
    2,225
    3,264
    113
    Female
    wij hadden het wiegje van petit amelie. Deze is 10.cm langer dan de gemiddelde wiegjes en kon aan 1 kant de zijkant naar beneden.
    Ik zou deze zo weer aanschaffen.

Afwachtertje likes this.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wij hebben een prachtig rotan wiegje maar een cosleeper lijkt me, zeker als je bv wil gaan geven, handiger.

Afwachtertje likes this.
  6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Zou meteen een co sleeper doen, die kan je ook gebruiken als wiegje en andersom niet.

Wij hebben de co sleeper van petit Amélie.

Afwachtertje likes this.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Hier een wiegje, ik zag dat co-sleepen echt niet zitten (en we kregen de wieg cadeau). Uiteindelijk sliepen we alsnog rap uit elkaars buurt want we hielden elkaar wakker. :roflmao:

Nouja, dat werd al vlot weer anders door lactose issues toen sliep niemand meer vanwege t continue gehuil.

Afwachtertje likes this.
  8. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

Nov 26, 2020
    294
    215
    43
    Female
    Fijn om de ervaringen te lezen. Wiegje kunnen we namelijk eventueel lenen van iemand, maar ik vroeg me inderdaad af of een co sleeper niet handiger is, zeker als de borstvoeding mag lukken.

En de co sleepers doen het ook goed naast een boxspring qua hoogte? Of heb je dan echt een hoge nodig? Onze is nu 56 cm hoog, maar er komen nog bierkratjes (i.p.v. bedklossen, advies van kraamzorg) onder.

Cobon likes this.
  9. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

Jan 19, 2017
    1,224
    1,198
    113
    Wij hebben een familiewieg (ruim 50 jaar oud) maar als we die niet hadden was ik denk ik voor een co sleeper gegaan. Ik vond het uit en in bed stappen om haar te pakken met hechtingen niet zo fijn.

Afwachtertje likes this.
  10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Ik zou kiezen voor een cosleeper, wij hebben een wiegje gehad voor allemaal maar in de praktijk nauwelijks gebruikt:rolleyes:

Afwachtertje likes this.
  11. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Dit idd! Eerste keer ook een wieg maar vond het een heel gedoe om met hechtingen uit dat stomme verhoogde bed te moeten klimmen en dan je kindje uit die wieg te moeten vissen. Dit keer wil ik graag co-sleeper in mijn kamer en wiegje in de babykamer mocht dit een baby zijn die wel overdag wil slapen.

Afwachtertje likes this.
  12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Wij hebben een ledikant gekocht en deze naast ons bed gezet. Een wieg/co-sleeper zitten ze toch vaak even in. Als ik moest kiezen zou ik voor een co-sleeper gaan.

Afwachtertje likes this.
  13. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wij konden een wiegje lenen en dus hebben we dat gedaan. Als we zelf wat zouden aanschaffen waren we denk ik voor een co-sleeper gegaan.

Buiten dat beviel de wieg ook prima hoor, maar hoe dichterbij zo'n kleintje (zeker die eerste periode) hoe fijner! (Vind ik) ;)

Afwachtertje likes this.
  14. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Een co-sleeper! Heel erg fijn. Wij hebben een bednest, deze hebben we gekozen omdat je deze ook schuin kan zetten ivm reflux en vonden hem mooi qua looks.

Afwachtertje likes this.
  15. Swaan7

Swaan7 Actief lid

Mar 8, 2016
    404
    267
    63
    Je kan als je van plan bent langer te co sleepen een Ikea ledikant ombouwen tot co- sleeper. Wij hebben dat gedaan met de Gulliver nadat wij de co-sleeper hadden van Snuzpod.

Afwachtertje likes this.

Share This Page