wieg of ledikant?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mamak, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben op onze slaapkamer de wieg, en voor overdag het ledikant of de box met een wipstoeltje :)

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben beide :)

3. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Ik dacht ook ik hoef geen wiegje, allemaal weer extra kosten ... Toen kwam ik thuis uit het ziekenhuis en dan leg je zo'n kleine droppie in het ledikantje, oooooh wat was ze klein en wat was dat bed groot. Daar kwamen de kraamvrouwtranen. Mijn vriendin heeft de zelfde dag een wiegje gehaald en ze heeft lekker 2 maanden naast me geslapen :D .

4. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

Jun 17, 2008
    195
    0
    0
    goh, dat wist ik niet. :oops: . Ik denk zelf dat ik het als het nog zo klein is in een bedje naast mijn bed nog ' te ver weg' vind, qua gevoel. Niet dat ik het in bed ga nemen oid.
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen en heb al bijna gehuild toen ik mijn maxi cosi kreeg- mijn kleintje in zo'n stoel! net na de bevalling, helemaal in z'n eentje! En over bovenstaande had ik idd niet nagedacht, dat je je kindje zo goed moet leren kennen dat je niet moet afwachten tot het huilt...

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben een familiewieg. daar komen ze eerst in te liggen bij ons op de kamer ivm de nachtvoedingen.

geeft een lekker knus en geborgen gevoel lijkt mij.
    Sven lag vanaf 3 maanden in een ledikantje op zijn eigen kamertje. sliep toen door en paste echt niet meer in de wieg.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Jaja, dat weet ik. En daar geef ik je ook gelijk in hoor :). Maar ik werd echt al vaak wakker van een klein zuchtje, terwijl hij dan nog gewoon lekker lag te slapen. Ik had sowieso de nacht van de bevalling al niet geslapen, en die nacht erna dus ook niet, omdat de baby toen bij ons op de kamer lag. Dus ik was uiteindelijk zo moe, omdat ik tijdens de zwangerschap ook al niet veel sliep, dat het voor mij (en dus ook voor de baby) beter was als 'ie gewoon op z'n eigen kamertje zou gaan liggen. En ik word nu ook elke keer wel gewoon wakker voordat 'ie echt begint te huilen hoor.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das wel waar! haha! Daar heb je een punt!
    (maar voor mij geen optie want we hebben alleen een dubbele kinderwagen en die ga ik toch niet in de slaapkamer parkeren ;) )

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een wieg (familiestuk) en als baby eruit groeit, dan kopen we een ledikant.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier absoluut eerst een wiegje. Was voor 100 euro klaar. Op de complete uitzet nog best te doen vond ik zelf. En het is zo knus, zo'n heerlijk klein frummeltje naast je bed. Heerlijk om terwijl je ligt te rusten je baby te bekijken!

Noodgedwongen (vanwege verbouwing) slaapt onze oudste (anderhalf) nu ook bij ons op de slaapkamer. Weliswaar in haar ledikant maar ook dat is reuze gezellig.

10. NewMama

NewMama Lid

May 1, 2008
    87
    0
    0
    wij hebben het ledikantje de eerste week op onze kamer gehad, daarna op zijn eigen kamer, ik werd ook wakker van ieder geluid en sliep niet meer...nu hoor ik hardere geluiden nog en voordat hij echt gaat huilen hoor ik hem ook al, dus dit gaat prima.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Ben ik dan zo raar dat ik de eerste nachten helemaal niet wilde slapen en dat ik het juist heerlijk vind om wakker te worden om Eva even te horen? ;) Mijn vliezen braken 's ochtends vroeg, toen had ik net 2 uur geslapen, de hele dag wakker geweest (bezig met opruimen/schoonmaken en daarna bevallen), begin van de avond bevallen en de hele nacht alleen maar naar dat kleine ding in de wieg en bij ons op de borst gekeken. Slapen kon altijd nog ;). De 4 weken voor mijn bevalling sliep ik zo'n 3 uur per nacht en overdag soms nog een uurtje.
    En nog steeds vind ik het heerlijk wakker worden van Eva, de babyfoon staat op mijn nachtkastje en ik hoor precies hetzelfde als dat ze naast me zou liggen en ik word ook een paar keer per nacht wakker van haar (als ze in haar slaap soms even huilt of lieve geluidjes maakt). Heerlijk! :)

12. sanna

sanna Actief lid

Jun 19, 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ik zit hier ook erg over na te denken! een ledikant hebben we sowieso al! Maar die past nauwelijks in onze kamer. En ik wil de kleine echt de eerste weken sowieso bij mij hebben! dus ja zat aan een wiegje te denken. Maar ik zie alleen dure wiegjes! We hebben al zoveel geld uitgegeven dus ik wil graag een betaalbaar klein wiegje. Maar waar? ik las dat iemand voor 100 euro klaar was? Iemand een tip waar?

13. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Bij prenatal was hij €100,- , ik nam een showmodel en kreeg hem voor €75,-. Ik vond ook die wiegjes abnormaal duur, zonde, omdat ze later toch in het ledikantje gaan.

14. sanna

sanna Actief lid

Jun 19, 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ok, op naar de prenetal dus. 100 euro is nog te doen! Pfff die kleine is er nog niet eens en kost nu al zoveeL ;)

15. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Kijk eens wat ik tegenkom op marktplaats. Een compleet en nieuw schommelwiegje voor slechts €110,- Geen slechte deal voor iets dat je toch maar zo kort gebruikt. Ik denk dat ik hem zelf ook ga halen.
    http://link.marktplaats.nl/186314899

16. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben voor de eerste weken (maanden, zo lang het past) ook een wiegje bij ons op de slaapkamer. Moet er niet aan denken om de eerste nachten steeds helemaal uit bed te moeten, en de gang over om haar te halen voor een voeding :(

Eerst twijfelde ik en was ik van plan haar ook in de reiswieg te leggen op onze kamer, maar op aandringen van mijn moeder toch gezocht via marktplaats en uiteindelijk een supermooie wieg gevonden (bopita) met matrasje en 3 overtrekjes voor €150! Hij ziet er uit als nieuw, geen deukje of krasje te bekennen. De mensen waar we hem haalde boden ons ook nog hun lakentjes en dekentjes aan, maar dit past niet bij de rest van het interieur (was fel oranje) dus die hebben we niet gedaan.

17. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb mijn zoontje 2 weken in een wiegje laten slapen naast ons bed .
    Het nadeel daaraan is dat ik met elk geluidje naast zijn wieg stond en hij gewoon doorsliep .
    Na een tijdje ging hij ook geluidjes maken en ik kon daardoor niet meer slapen .
    Hij slaapt nu in zijn ledikantje en gaat prima .
    Zelf vind ik het wel erg schattig een weigje .

18. sanna

sanna Actief lid

Jun 19, 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ga ook maar eens op marktplaats snuffelen denk ik

19. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Moeilijk he, kiezen!
    Wij doen het allemaal :oops:
    Ik wil zelf voor de eerste weken een mand die boven ons bed komt te hangen zodat die kleine nog heel dicht bij ons is. Op zijn/haar eigen kamertje komt er eerst een wiegje en daarna als het te klein wordt, een ledikantje. Moet er wel bijvertellen dat we een bedrijf hebben in interieurbouw dus het is wel makkelijk want alles is eigen fabricaat. Als ik het moest kopen....dan wist ik het ook niet wat ik zou doen!
    Maar eerst nog eens dat kamertje helemaal bedenken, das nog meer werk dan dat beebje maken :D

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, wij hebben beiden, gaan die tegelijk gebruiken, want de wieg komt op onze slaapkamer en het ledikantje op de babykamer.
    Er is geen nadeel aan direct een ledikantje, het was bij ons dat we toch de oude wieg van mijn ouders konden krijgen, we hadden er niet speciaal eentje gekocht. De kleine kan nu de eerste tijd 's nachts bij ons op de kamer, (hoef ik niet de koude gang door als ik moet voeden), overdag gaat ze op haar eigen kamertje... Zodra ik 's nachts niet meer hoef te voeden, gaat ze gewoon in het ledikant, dus de wieg zal (hopelijk) maar kort gebruikt worden, ;)

Share This Page