Wieg of ledikantje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nikkie, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hier hebben we uiteindelijk ook besloten de kleine de eerste tijd bij ons op de kamer te leggen in een schommelwiegje.
    We kijken gewoon hoe dat gaat.
    Daarna gaat ze lekker in haar ledikantje.
    Het schijnt erg goed te zijn de baby de eerste tijd op de slaapkamer te leggen (rooming-inn), je vangt de signalen snel op en het is voor de binding ook erg goed.
    Dus wij gaan het proberen :D

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb een wiegje gekocht voor 55 euro, matrasje erbij voor 30 euro en voor dekentje en lakentjes ben je zo'n 30 euro kwijt. Ik vind dat best meevallen.

Ik wil borstvoeding gaan geven, dan raden ze wel aan je kind op de kamer te hebben, juist omdat je dan alles hoort, dan hoor je wanneer je baby honger heeft, voordat het gaat huilen. De kinderwagenbak lijkt me inderdaad weinig ademend, dat zou ik zelf niet doen. Bovendien staat die op het onderstel te hoog en los te laag, waardoor ik bang zou zijn dat mijn dekbed er per ongeluk in zou hangen.
    Als ik het ledikant zie staan in de babykamer, heb ik ook echt zoiets van, jeetje wat groot! Die wordt dan nog niets eens voor de helft gevuld met baby.
    De wieg kan je trouwens redelijk lang gebruiken, mijn nichtje heeft een kindje van 7 maanden en die is net naar het ledikantje gegaan, omdat ze te beweeglijk werd.

groetjes,
    Snoopy

3. Nika

Nika Actief lid

Mar 14, 2007
    296
    1
    18
    Female
    Mama
    Wij willen ook graag de eerste weken onze kleine bij ons op de kamer hebben, lijkt me voor ons, maar zeker voor de kleine fijn. En dan overdag op de eigen kamer.
    Ook voor minder kleine kamers zijn er wiegjes te krijgen, bijvoorbeeld bij de Prenatal hebben ze hele smalle lage wiegjes, dat moet toch bij de meesten wel passen.
    Voor borstvoeding is het op zich wel een handig, maar hoe dan ook zul je toch naar de babykamer moeten snachts voor het verschonen.

Zelf denk ik gewoon na 9 maanden mijn kleintje zo dicht bij me te hebben gehad, hem/haar snachts niet in eens in een apart kamertje te kunnen leggen.

4. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben een wieg op onze kamer, ik vind het wel fijn dat de kleine de eerste tijd bij ons ligt. En een wieg is kleiner en dus wat "veiliger'

Nou hebben wij dan ook een hangwieg dus hij neemt geen ruimte in op de grond én we hebben hem kunnen lenen van familie, maar we wilden er zowiedo een huren als we hem niet hadden kunnen lenen!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Robin heeft een ledikantje op onze kamer. Nu is ze er aan gewend, maar in het begin lag ze er wel erg verdwaald in, zo groot voor zo'n kleintje. Maar voorlopig blijft ze ook nog op onze kamer hoor. Als ze een half jaar is gaat ze naar haar eigen kamertje. Ik vind het hartstikke gezellig zo'n baby op mijn kamer. Ik word ook niet wakker van elke beweging en 's ochtends staan we met zijn allen rond de zelfde tijd op.

6. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Wij hebben een familie wieg op de slaapkamer !
    Geweldig tijdens de BV

7. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Als je de baby op je kamer hebt, en je werkt onregelmatig, dwz de ene keer moet ik er vroeg uit, de andere keer mijn vriend (na mijn verlof dan he?) is dat dan voor de baby niet erg storend?

8. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik kan een wiegje echt van harte aanbevelen. Ik had een soort rieten wiegje op een standaard. Lakentjes kun je inderdaad ook in de wandelwagen gebruiken, hoeslakentjes ook, daarvoor kun je trouwens ook een aankleedkussenhoes gebruiken, dus is ook nog te gebruiken als het wiegje te klein wordt. A. heeft er ook best lang in gelegen (nu sinds een week of 3 niet meer). Ik vond het geloof ik nog moeilijker dan hij om eraan te wennen dat hij in zijn ledikantje ging slapen. Voor de borstvoedingen 's-nachts is het ideaal om je kindje dicht bij je te hebben, en ook is het heel fijn om te horen dat je kindje rustig ligt te slapen.

De kosten zijn het echt dubbel en dwars waard, ik zou er niet op besparen. Je kunt ook zoeken op marktplaats of proberen iets te lenen van je familie of vrienden.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het verschonen 's nachts was ik niet van plan op de babykamer te gaan doen, maar gewoon op bed. Bij borstvoeding heb je over het algemeen weinig poepluiers (dan is het misschien wel handig op de commode, maar je wordt er toch wel handig in ;)), dus op bed kan makkelijk.

Share This Page