wij gaan de kinderwagenbak gebruiken. De kleine zal max 2 weekjes bij ons op de kamer slapen, en vind het jammer om daarvoor een wiegje aan te schaffen. De kraamzorg vertelde ons ook dat een kinderwagenbak geen probleem is, maar als je echt langere tijd de kleine op je kamer laat slapen, had een wiegje toch echt wel de voorkeur. Keuze was hier dus snel gemaakt.
Dat dacht ik ook.. Haha lees mijn blog maar eens. Uiteindelijk vond ik het vreselijk om haar met 5,5 maand in haar kamer te laten slapen die maar op 10 stappen afstand is vanaf mijn bed!
Ik had een Mozes mand, De bedoeling was dat de kleine niet bij ons op de kamer zou komen , leek mij heel onrustig ( wat kun je je tijdens je zwangerschap anders voorstellen totdat de baby er is ), had de mand gekocht voor tijdens de kraamtijd bv de kleine op bed bij mij te zetten of beneden met visite enz Uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad en heeft ons zoontje de eerste 3 weken heerlijk in zijn mand ( ghihi klinkt grappig ) bij ons op de kamer gelegen zodat ik minder belast werd ( en wat vond ik dat fijn ! ) Ook prettig toen hij naar zijn eigen kamertje ging eerst met mand en al in de ledikant , was de overgang niet zo heel groot ! Werkte perfect ! Doe wat je zelf het Prettigt lijkt maar kijk wel of je wagen een goed matrasje heeft ! De mijne had dat m.i niet , ( mutsy transporter ) heb nu nl het matras van de mand in de wagen liggen
Ik wist het ook zeker, en ze ging (net als de eerste) na 3 nachten naar haar eigen kamer, ik werd knetter gek van als die kreuntjes, hijgjes, hikjes ed. Zat bij ieder geluid overeind.
haha, nou het scheelt dat ik eigenlijk nooit echt baby's heb gehad die 'herrie' maakte dus vond het wel fijn naast me.
Tuurlijk, in noodgevallen kan het altijd anders lopen. Maar we willen beide dat de kleine na 2 weekjes toch echt wel naar zn eigen kamertje gaat. Jt82, ik zal checken of het een goed matrasje is. Toch wel fijn om even te weten.
Ik heb het ook al eens gezien inderdaad.. Wij hebben een wiegje gekregen, dus die gebruiken we ook voor zolang het kan.. Beneden wil ik een extra aankleedkussen hebben waarin hij op de bank of in de box kan liggen
Jeetje zeg in een wandelwagentje laten slapen , begrijp dat echt niet sommige geven gratis een wiegje weg op mp als het echt aan t geld ligt , dan met vieze wielen in je slaapkamer heb hier nog nooit van gehoord
Wij hebben een hangwieg bij ons op de kamer en de familiewieg op de babykamer gehad. Wilden ons kleine baby'tje absoluut niet in zo'n groot ledikant. En met de borstvoeding was het sowieso handig om hup uit bed, schone luier, drinken, in bed en dat alles zonder een stap te hoeven zetten. Wandelwagenbak vind ik niet zo fijn. Matrasje was dun, dus had er een nieuwe in gemoeten om knap op te slapen en uiteindelijk heeft de jongste ruim 6 maanden bij ons gelegen, dus was de martkplaats aankoop van 100 euro een hele goede Wandelwagenbak weleens beneden gebruikt om in te liggen, zodat we erna meteen weg konden of iets, maar echt een paar uur slapen achter elkaar er in.. Nee. O en over ventilatie.. Geen idee of het echt minder is, maar lijkt me nooit zoveel als in een gewoon bedje aangezien je kindje toch in de wandelwagenbak met bijv wind ook deze niet voelt. Ventilatie is dus wel minder, maar gevaarlijk zal het vast niet zijn. Mijn keuze dus alleen niet.
onze dochter sliep gelijk in ledikant, maar bij onrustige nachten sliep ze in kinderwagenbak naast ons. Dit gaf haar ( na mijn idee) iets meer geborgendheid.) benedenn had ik vaak de kinderwagenbak in de boxstaan.. althans eerst 2 a 3 weken...
Als je vriend toch wil klussen, kan hij beter een co-sleeper maken. Wij hebben een tweedehands Ikea-bedje waarvan we een zijkant hebben vervangen door een balkje onder de lattenbodem. Echt ideaal.
wij hadden ook een cosleeper. Vonden wij fijner. Wandelwagen(bak) heb ik wel eens gedaan omdat mijn zoontje dan knusser lag en dat vond hij fijn maar ik vond het een heel gesjouw elke avond die bak weer naar boven...
Kun je toch schoonmaken?? Hier sliep de oudste beneden soms in de kinderwagen bak. Hadden toen boven een wiegje, waar ik vroeger in heb gelegen. Nu hebben we een Ikea ledikantje als co-sleeper staan en wiegje komt beneden.