Wieg opmaken, ik kom er niet uit..

Discussie in 'Verzorging' gestart door Dobbelsteen, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraag over het opmaken van de wieg, want ik snap er echt even niets meer van. Mijn zoontje is nu 2 maanden en bijna 60 cm. Van de kraamhulp heb ik geleerd de wieg kort op te maken. Zij legde de wieglaken (75x100) in de breedte neer, met daarover de wiegdeken (ook 75x100) dubbelgevouwen. Zo zie ik het ook op alle Youtube-filmpjes staan. In het begin ging dat ook goed. Maar naarmate mij zoontje langer wordt, ligt hij meer en meer boven de dekens. Momenteel kan ik de wiegdeken niet meer dubbelvouwen, omdat de dekens dan tot onder zijn schouders komen. Veel te laag dus met als gevolg dat hij het koud heeft.
    Maar je zou toch denken dat je maanden met die dekens kan doen. Wat doe ik dan fout? Is het de maat die ik verkeerd heb gekocht? Logisch gezien zijn de lakens en dekens te klein, omdat als je ze dubbelvouwt zijn ze 50 cm lang, en hij is nu dus al 60. En daarbij moet je natuurlijk ook een goed gedeelte instoppen om te voorkomen dat hij onder de dekens terecht komt. Maar omdat ik nergens iets lees over mensen die zich dit ook afvragen, heb ik het idee dat ik iets stoms over het hoofd zie en het daarom verkeerd doe. Hebben jullie misschien tips?
    Alvast bedankt!

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen dat het tijd is voor een slaapzak. Hoe ouder kindjes worden, hoe minder goed ze vaak onder de dekens blijven liggen. Slaapzakjes zijn ideaal, nooit bloot woelen, niet het risico om onder de deken te belanden en geen gedoe meer met het opmaken van de wieg ;)

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    De deken iets minder ver dubbel vouwen zodat je meet instop
    Ruimte hebt. En evt inderdaad een slaapzak of een enkele deken, niet dubbel.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    ik zou ook denken om hem iets minder ver dubbel te vouwen. bijv. dubbel tot aan een strookje van 20 cm. Dan heb je dat laatste stuk om hem in te stoppen en het dubbele gedeelte ligt over het kindje. Als dat vooral op zijn rompje ligt dus onderaan niet volledig dubbel lijkt me dat niet erg.
    Of enkel doen en dan een niet zo dik slaapzakje aan, dan heb je ook nog twee laagjes. En wen je meteen aan ook een slaapzakje want die ga je vast ook nog wel gebruiken zodra hij zich gaat verschuiven in bed.

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Iets minder ver dubbelvouwen. En vanaf 5 maanden deden wij hem hier een slaapzakje aan

(ik heb mijn ledikant dekens en lakens amper gebruikt (een maandje omdat we hem tot 4/5 maanden inbakerden)en ik weet dat ik bij een volgende dit niet meer zal aanschaffen. Slaapzak is na de wieg veel efficiënter)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het deken niet meer dubbelvouwen. Dat deden wij hier alleen in het allereerste begin en dan vooral in het ledikant. In de kinderwagen(hadden geen wieg) heb ik nooit een dubbel deken gebruikt. Gewoon enkel gebruiken en wat je dan teveel hebt stop je bij de voeten onder het matras.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd de lakens en dekens overdwars gebruikt, zelfs nu in het ledikant heb ik voor mijn 1 jarige zoon alles over dwars, zo heb ik veel om in te stoppen aan de zijkanten,

Deel Deze Pagina