Hallo, Bij de intake van de kraamzorg vroeg ze of ik al spullen had gekocht voor het opmaken van het wiegje en de kinderwagen.. Nee dus. Dat was goed zei ze want dan kon ik wel molton hoeslakens kopen welke dus niet op het lijstje stonden. Hier braaf 2 van in huis gehaald. Maar moet er dan nog een ander hoeslaken overheen?? Ik snap het niet helemaal geloof ik. Eerst het matrasje en dan? Lakentje en dekentje als laatst snap ik wel Groetjes Emmely
Ik zou zeggen kijk even hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/226718-bedje-opmaken.html
Je maakt het wiegje net zo op als het ledikant, dus: - molton - hoeslaken - hydrofiel onder het hoofdje (als de kleine dan spuugt hoef je alleen de hydrofiel te vervangen en niet het hele hoeslaken) - lakentje - dekentje De wandelwagen maakte ik overigens ook op dezelfde manier op.
Om het matras een molton en een hoeslaken. Onder het hoofdje kun je een hydrofiele luier gebruiken (ivm spugen enzo). Daar overheen een deken (geen dekbed) met lakentjes of overtrekjes. In de reiswieg: ik koop er alleen hoezen voor een waskussen voor. Moeten ook passen!
het is heel wisselend..de meeste kraamzorg raad dat juist af..wegens warmtestuwing...een moltonhoeslaken is genoeg en dan een hydrofiel onder het hoofdje... in een zeiltje zit plastic verwerkt en aangezieen baby's veel bewegen en draaien etc is dat best link mochten ze daar met een hoofdje op komen en hun nekje nog niet goed kunnen optillen of draaien... Ik zou het niet doen..zonde van je geld...zijn maar weinig die het gebruiken omdat zoals ik eerder zei het juist heel vaak wordt afgeraden...eventueel kan je het later als je kindje groter is wel gebruikken tegen bedplassen ofzo...maar nodig is het niet!!!