Wel of geen wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door croky, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Ik vind maar heel weinig wiegjes mooi, en ik hoor van veel meiden dat de baby's er vaak al snel te groot voor zijn.

Een mooi ledikantje is toch ook prima, of hebben jullie praktische redenen om ook voor een wiegje te kiezen?

2. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Ik vond een wiegje prettig zodat ik het in ieder de eerste weekjes bij mij op de kamer kan houden, vooral in de kraamtijd. Geeft mij een prettig gevoel maar je kunt er ook voor kiezen het gelijk in het eigen kamertje te slapen te leggen.

3. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    In de babykamer hebben wij een bedjes staan.
    Ik wilde in onze slaapkamer een wiegje zetten. Dit zodat we in het begin niet het bedje hoeven te verslepen en omdat het makkelijk is voor de borstvoedingen.
    Maar ik zet in plaats van een wiegje toch maar een tweede bedje neer.
    a, omdat ik helemaal nog geen mooie wiegjes tegen gekomen ben en b, omdat ik een wiegje te duur vind om maar een paar weken neer te zetten. In een bedje kan de kleine véél langer.
    Dus hier komen 2 bedjes :D

4. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    *oeps*

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik vind een wiegje ook erg handig en die komt bij ons ook de eerste weken testaan op onze slaapkamer

wij gaan binnekort een wiegje kopen bij babypark kesteren

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram heeft 4,5 maanden bij ons op de slaapkamer in zijn wieg gelegen.
    Ik vond het makkelijk met de borstvoeding en gewoon heerlijk om hem zo dicht bij me te hebben.
    Ik moest er niet aan denken om hem al achter een muur weg te stoppen terwijl hij 9 maanden zo dicht bij me was in mijn buik.
    Uiteindelijk werd hij echt te groot voor zijn wieg en sindsdien slaapt hij in een ledikant op zijn eigen kamer.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik wilde eerst eigenlijk ook geen wiegje, vond het een beetje onzin en ook zonde van het geld. Maarja, ik ben verliefd geworden op de wiegjes van kindekeklien van wiegje.nl ;) dus tja, dan toch maar die grote uitgave.. het kamertje komt verder van marktplaats ;) besparen op het ene om het weer uit te geven aan het andere :) .

Ik vind het overigens voor ons erg fijn omdat ons kinder kamertje erg klein is. Zolang het kleintje in de wieg kan, is er plek voor een extra stoel op de kamer.... met het bedje wordt dat allemaal toch wat krapper...

8. Niet meer actief

Wij wilden eerst geen wieg, maar uiteindelijk hebben we er eens goed over nagedacht en besloten dat we het toch wel prettig vinden ons kindje in de buurt te hebben.
    Het schijnt ook goed te zijn voor het kindje, je vangt signalen snel op en ik vind het een geruststellend idee dat ze dichtbij me zal zijn.

We hebben een schommelwiegje bij prenatal gehaald (zie album) wel weer even een uitgave, maar later ook leuk als bankje te gebruiken :D
    En goed te verkopen op mp zag ik, ze gaan als broodjes daar....

9. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Oh ja die hangwieg is mooi!
    Dit zijn dus wiegjes die ik wel mooi vind ;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn schoonouders hadden een wieg bewaard en mijn ouders, leuk voor de baby. Nu vond ik die van mijn ouders wel leuk, maar die van mijn schoonouders was echt mijn smaak niet. Toen heb ik maar besloten, mede om niemand voor het hoofd te stoten, helemaal geen wieg neer te zetten en gelijk een ledikantje te gebruiken. Achteraf wel wat spijt van, had haar eigenlijk toch wel in de wieg willen hebben gehad in het begin. In een ledikant liggen ze er zo verloren bij. Al is ze er nu al helemaal aan gewend.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eigenlijk waren we van plan om de baby gewoon in het ledikantje op het eigen kamertje te laten slapen.
    Toch hoorden we dat rooming in ook wel fijn is (vooral met borstvoeding) dus dan zullen we waarschijnlijk de kinderwagen de eerste weken naast ons bed zetten.

12. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Ik kon wel een wieg lenen van familie maar vond het niet handig omdat we bijna geen ruimte op de slaapkamer hadden. De eerste weken hebben wij de kleine op de kamer gehad in de kinderwagen. Ging prima, als de kraamhulp moest stofzuigen dan reed ze de kinderwagen zo aan de kant :D .

Met een maand lag onze kleine al in het eigen ledikant, haar slaapkamer is maar een paar stappen lopen dus ik was zo bij haar.

Ik zou zeggen een wieg is misschien leuk om naar te kijken maar zonde van het geld. De meeste beebs zijn er zo uitgegroeid en je kunt het dan beter opzij zetten voor een leuke autostoel ofzo.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Sophie heeft in de wieg gelegen waar ik 29 jaar geleden in heb gelegen, vlak na kerst is ze over gegaan naar het ledikant waar papa vroeger in heeft gelegen. sophie sliep overigens na 2 nachten al op dr eigen kamertje.

14. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Dit wiegje hebben wij ook. Gekregen van een collega, anders had ik denk geen wiegje zelf gekocht maar vind het nu wel erg leuk.

Mariekepieke, ben wel benieuwd wat je bedoelt met "later ook leuk als bankje te gebruiken"....hoe doe je dit dan?

15. Niet meer actief

Askim, je haalt de schommelonderkant eraf, dat ie op pootjes staat en dan 1 zijkant (spijlen) eruit! En voila! :D
    Paar leuke kussentjes erin....

16. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    begrijp ik goed dat het wiegje dan vooral bij de ouders op de slaapkamer staat? En na een paar maanden slaapt de kleine in z'n eigen kamertje in het ledikantje?

Sorry, nog geen ervaring zoals jullie lezen :oops:

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft tot 8 weken bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagen bak

18. Niet meer actief

Wij hebben geen wiegje gekocht, vond het niet echt nodig. We hebben de eerste weken Angelina gewoon in haar eigen ledikantje op onze slaapkamer gehad en daarna is ze met ledikant en al naar haar eigen kamertje verhuisd. Ideaal, zo hoefde ze niet nog eens aan een ander bedje te wennen én kon ik haar de eerste weken naast mn bed houden.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij wonen in een klein flatje ;) dus daar hoeven we het op zich niet voor te doen :) . Maar mocht het zo zijn, we kiezen wel bewust voor de 'hang/sta' wieg. Zodat het eventueel, als het echt te vermoeiend wordt, wel kan. Maar in principe slaapt de baby lekker op het eigen kamertje

20. Bri

Bri Niet meer actief

In het begin zal de kleine waarschijnlijk bij ons op de kamer slapen, lijkt me heel prettig met voeden. Maar we gaan geen wiegje kopen: m'n vriend verplaatst het ledikantje wel als we eraan toe zijn dat hij/zij naar het eigen kamertje gaat. Onze slaapkamer is meer dan groot genoeg om er een ledikant bij te zetten, dat scheelt natuurlijk wel.

Deel Deze Pagina