Wiegdeken en ledikantdeken...hoeveel nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door angelinaatje, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi, ik wil voor de eerste maanden een wiegje gaan gebruiken en daarna overgaan op een ledikantje. Hoeveel wiegdekentjes en ledikantdekentjes hadden jullie? Doen jullie daar ook nog een overtrekje over?

En nog een vraag, hoeveel lakentjes hebben jullie?

Alvast heel erg bedankt :D

Angela

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb alleen het ledikant gebruikt en ik daar 2 dekentjes voor met 2 lakentjes.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou in ieder geval nu even 2 wiegdekentjes kopen en 3 lakentjes {dat is wat ik heb voor op het ledikantje} en zou later kijken naar de ledikant dekentjes want je gaat richting zomer en ik heb net 1 wiegdeken gekocht voor in de wagen maar ik denk dat die ook enkel op het bedje past en das dan echt warm genoeg.. en misschienw el eenslaapzak en geen deken...
    dat zou ik doen, zou zonde zijn als je teveel koopt want kost veel geld!

ps de wieg en ledikant dekens {en lakentje} zijn nu in de aanbieding bij de prenatal
    wiegdekentje 10.00 normaal 13
    en lakentje 6 normaal 9 geloof ik
    de ledikant weet ik niet

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Niet vergeten ook extra hoeslakentjes te kopen. Ik zou van alle lakentjes er 3 kopen. (1 in de was, 1 op bed en 1 in de kast, zeg maar). En dekentjes gewoon 2.
    Voor in de wieg of wandelwagen kun je ook gewoon fleecedekentjes gebruiken. Deze zijn bij de Zeeman te koop voor 2 of 3 Euro.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dat word toch echt tenstrngste afgeraden FLEES VAN POLYESTER!
    aleen maar KATOEN...

6. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dus 2 dekentjes is wel wenselijk om te hebben? Lakentjes voor het wiegje had ik al, die zaten al bij de (familie)wieg, dus hoef alleen maar dekentjes te halen. Doen jullie over het dekentje ook een overtrekje? Ik heb eigenlijk nog helemaal niet goed bij Prenatal gekeken wat er allemaal is :oops: . Ik had in ieder geval wel gelezen in wij jonge ouders dat de dekentjes idd in de reclame waren bij de Prenatal!

Heeft er iemand ook een duodeken hier en hoe werkt dat dan allemaal? Zal waarschijnlijk wel stom overkomen, maar kan vandaag niet helemaal helder nadenken :rolleyes: :confused: ;)

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dan weet ik het ook niet mbt fleece. Mijn zoontje is pas 5 weken oud en heeft vanaf het begin daaronder geslapen. Volgens de kraamhulp is dat geen probleem. Mocht het alleen geen wollen deken zijn. Tsja....

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De kleintjes gaan hier als er geen toezicht is onder duodekens slapen in het ledikantje. (we hebben nu voor ieder 2 overtrekjes)
    Maar ik schaf voor de kinderwagen en in de box wel gewoon fleece dekentjes aan hoor. Veel goedkoper en we zijn er dan gewoon bij om in de gaten te houden dat ze er niet helemaal onder komen te liggen.

9. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat wilde ik dus net vragen, want ik keek gisteren in de kinderwagen, daar zat een standaard fleece dekentje bij (van Quinny) en die is ook 100% polyester. Maar dat kan dus geen kwaad?

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    als het kindje onder teozicht is kan het geen kwaad...
    maar als het kindje dus in bed ligt ofzo kan het beter niet! het is veel te warm!

Ennuh ik dacht idd ook van fleece is stukken goedkoper..
    maar nu zijn de wiegdekentje bij de prenatal in de aanbieding voor een tientje nou ik heb dus besloten dat ik dat ook neit te duur vind...
    maar ook omdat het voor 'snachts is he!

11. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor het wiegje en ledikantje koop ik uiteraard 100% katoen...maar wilde ook eerst voor de quinny een dekentje aanschaffen...ook omdat ze nu idd in de reclame zijn bij de Prenatal...

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik heb nu 1 duodeken. Ik doe er een dekbedovertrekje overheen. Het is zeg maar net zoietw als een 4 seizoenendekbed.
    Je kunt ze aan elkaar doen in de winter en als enkele deken in het voor/najaar...

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ons huis is zo goed geisoleerd dat ik de temperatuur in de babykamer niet lager krijg dan 20°. Ik heb dan ook maar 1 dekentje.
    Samen met een slaapzakje is dat warm genoeg! Ik heb wel eens het ledikantdekentje dubbel gevouwen en zo gebruikt (is makelijker bij kort opmaken), maar ik had meteen een zwetend kind in het bedje liggen!

14. Niet meer actief

ik heb zowel voor mijn ledikantje als voor mijn wiegje 2 dekentjes gekocht en 5 lakentjes en 5 hoeslakentjes

(misschien is dit wel wat veel maar ik wil gewoon net zoals voor onszelf ook elke dag een schoon en fris wiegje/ledikantje voor de kleine)

15. Niet meer actief

En mijn kraamzorg had juist weer de voorkeur voor wol!
    Hahaha, zo zie je maar, t is nooit goed! ;)

Ik heb trouwens van alles 4.
    en dan 2 dekentjes.

Deel Deze Pagina