Ik vroeg me af of je voor de babykamer een verduisterings-rolgordijn kunt gebruiken, met daar overheen bijvoorbeeld andere (dunnere) gordijntjes? Ik twijfel omdat ik ook ergens heb gelezen dat je daardoor het slaapritme van je kindje verstoort omdat het dan altijd donker is. Maar is dit zo? Bovendien, in juli (als ik uitgerekend ben) is het zo lang licht 's avonds, is dat dan niet 'slecht' voor de baby? Er hangen overigens nu luxaflex, die kan ik natuurlijk gewoon laten hangen. Maar ze verduisteren niet.
Ik heb geen verduistergordijn. Ik werkte op een kinderdagverblijf en in de slaapkamer waren de gordijnen wel verduisterend maar er sliepen ook baby's gewoon op de groep en daar was het gewoon licht. Ze sliepen hoe dan ook
Wij hebben ook verduisteringsgordijnen in de babykamer. Overdag doe ik ze niet helemaal dicht als hij gaat slapen.
Ik heb verduisterende gordijntjes. Hij slaapt overal, licht/ donker, maakt niet uit. Al heb ik wel het idee dat hij sneller slaapt als het donker is.
Wij hebben ook een verduisterings rolgordijn en gordijnen. Overdag deed ik alleen de gordijnen dicht en 's avonds ook het rolgordijn. Vooral zomers erg handig als het erg lang licht is 's avonds. En natuurlijk 's morgens ook als het vroeg licht is.
wij hebben ook verduisteringsgordijnen. Komt omdat de zon hier de hele dag op het huis staat en in de zomer is het dan echt niet om uit te houden!
Wij hebben ook verduisteringsrolgordijnen, en daarover gewone dunnere gordijnen. Overdag doe ik alleen de dunnere schuif gordijnen zeg maar dicht en savonds en snachts ook de verduisteringsrolgordijnen dicht.
wij hebben het bewust niet gedaan omdat we niet willen dat ons kindje alleen kan slapen als het pikdonker is. heb het meegemaakt met mijn nichtjes, die sliepen voor geen meter als het al een beetje licht was.
Dat heb je toch zelf in de hand, door overdag de gordijnen open te laten, dat deden we ook bij mijn dochter, en die slaapt ook overal licht of donker, en bij de baby doen we dat ook weer.
Bedankt! Dan denk ik dat ik ze ook maar ga aanschaffen; ik heb altijd het idee dat ze ook nog wat hitte tegenhouden in de zomer. En inderdaad, als je ze alleen 's avonds dicht doet..
Ja inderdaad het houd ook warmte tegen, wij hebben ze ook op zolder genomen merendeels voor de warmte!
Ahum... ik heb nog steeds geen gordijnen op de slaapkamer van Sarah... haha. Wordt aan gewerkt. Maar de eerste tijd wordt aangeraden de gordijnen open te houden omdat baby's echt geen snars begrijpen van dag en nachtritme. Dus dan leren ze dat het overdag licht is en 's nacht donker.
idd lilith dat word aangeraden zeker als kids het ritme om gaan gooien dan word er geadviseerd om overdag de gordijnen open te laten en snachts gewoon alles donker. Zo wennen ze aan dag en nacht. Tis maar net hoe je kindje zelf ook is want ik zelf sliep vroeger altijd, maakte niet uit waar hoe enz, mijn broertje sliep alleen met licht, dus ja ff kijken hoe t met jou kindje is