wiegdeken of toch ledikant deken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sylvia90, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    De eerste maanden wil ik de kleine onder een laken plus dekentje leggen. Daarna na een paar maand een deken in dekbedhoes ivm loswurmen enzo van de lakentjes..
    Zit nu alleen te twijfelen of ik nu 1 wiegdekentje erbij koop of toch een wat grotere ledikant deken.
    het verschil in prijs zet me aan het denken..
    Voor de winter heb ik nog een dikkere ledikant deken maar die vind ik midden mei-juni-juli-aug iets te dik ( is ook altijd gebruikt voor onze 2 januari kindjes)
    Ik heb al 1 wiegdeken formaat gekregen en vraag me af als ik er zo een bijkoop het ook wel kan ivm laag instoppen..

of een ander idee wat niet teveel kost ivm dat dit het laatste kindje zal zijn.

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik maak niet helemaal duidelijk uit je post op of je een wiegje gaat gebruiken de eerste maanden of een ledikant meteen?

Hier heb ik 2 wiegedekens. Die zijn echt meer dan groot genoeg voor een wiegje. Kunnen dan dubbel voor de koudere dagen en enkel (rest onder het matras) voor minder koude dragen. Een ledikant deken was echt geen optie geweest in een wieg, veel te groot!

Voor het ledikant zou ik gewoon ledikant dekens aanschaffen. Deze kun je dan dubbel gebruiken als dit nodig is en anders gewoon onder het matras schuiven en steeds wat meer pakken als dat nodig is.
    Zelf heb ik voor in het ledikant (waar ze vanaf 3,5 mnd lag) een Vellux 4 seizoenen deken gekocht. Meest veilige deken zeggen ze (adement, licht, anti allergisch) en deze gebruikte ik in een katoenen sloopje. Ziet er meteen erg leuk uit :)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik had wiegdekentjes voor in het wiegje en een dubbele ledikantdeken (volgens mij idd Vellux) voor in het ledikantje. Deze gebruikte ik in eerste instantie overdwars ivm "laag opmaken".
    Ik begrijp wat je bedoelt met "te dik", maar je kunt evt ook overwegen om een ledikantdekentje van hema te halen, die zijn ook wat dunner en niet vreselijk duur.

4. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Als je wieg gaat gebruiken zou ik daar geen ledikant deken in gebruiken gaat t eind wel heel erg omhoog staan. Wiegdeken hoeft niet duur te zijn hoor. Heb 1 van de prenatal en 1 van de vend. Beide goed en beide niet duur. (1 20e en die van de vend 14,95 uit mn hoofd) ze heeft ook een half jaar in de wieg gelegen. Vond t niet zonde van mn geld.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier zijn ze gelijk in het ledikantje gegaan.Daar gebruikte ik een lakentje + ledikant deken.
    Voor de kinderwagen gebruikte ik wiegdekentjes.

Trouwens beide via marktplaats aangeschaft, dan maakt de prijs niet zoveel meer uit.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik snap wel wat je bedoelt en denk er over om voor in het ledikant de eerste maanden een wieg deken te gebruiken. Die dikke prop in het matras is niet handig en daar heb je een stuk minder last van met een wiegdeken. Daarna zijn mijn kinderen in een slaapzak gaan slapen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb inderdaad pas na ruim een half jaar een ledikantdeken gebruikt. Maar ik heb ook een hele wieg-uitzet aangezien ze hier beiden wel lang de wieg hebben gehad ( Heb pas net de bekleding van de wieg gehaald om te wassen en opbergen aangezien het nu met 7,5 maand echt niet meer kan! )

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijkbaar ben ik de enige maar ik heb gewoon een ledikantdeken in de wieg gebruikt. Ik had geen zin om alles dubbel te kopen. Ledikantdeken ding dubbel (winterbaby) en wat overbleef zo plat mogelijk onder het matras. Eventueel hoogteverschil oplossen met een opgevouwen handdoek onder het matras.

Ging prima op die manier. Mijn dochter heeft ongeveer 4 maanden in haar wieg geslapen.

Deel Deze Pagina