Ik vroeg me af wat jullie hebben gekozen en waarom? En als jullie een cosleeper hebben welke dan?? Ik twijfel nogal omdat een gewoon wiegje nogal goedkoper is..
Wij hadden een gewone wieg. Een co-sleeper past niet in onze slaapkamer naast ons bed. De wieg stond aan het voeteneind. 's nachts kroop ik over het bed heen en pakte ik hem vanuit me bed uit zijn wiegje. Als hij zo dicht bij me zou liggen dat zou ik denk ik slecht slapen, ik zou echt ALLES horen. Ik vond het nu al lastig aan het voeteneind.
Ik wilde graag een co-sleeper..dat leek mij wl handig..zeker met borstvoeden..half slapend nog ff de borst.. Maar ik kon het wiegje van mn nichtje lenen..en dat was een normaal wiegje. die staat nu naast ons bed...denk dat dat ook wel gewoon werkt..alleen moet ik haar straks dan wel echt uit t wiegje tillen...
Ik heb ook een 2e hands ikea ledikantje als co sleeper. Ledikant formaat dus lang te gebruiken. En goedkoop; 25 euro voor bedje, 20 euro voor een nieuw matrasje. Maar hij heeft de eerste 5-6 maanden ook nog wel in de wieg geslapen hoor, een ledikant voor een pasgeboren kindje vind ik zelf zo groot voelen. De co sleeper zit gewoon met banden aan de poten van onze boxspring vast.
M'n zoontje slaapt in een ledikantje naast m'n bed. Moet hem er wel uit tillen, maar hij moet toch ook elke keer een schone luier dus dat deert niet. Scheelt weer wat aanschaffen. Je kunt mooi gelijk je spuugdoekje kwijt op het overige deel vh bedje.
Ik had toch wel heel erg graag een co sleeper gehad. Na mijn keizersnee kon ik mijn dochter niet zelf uit bedje halen..
Ik heb een cosleeper van het merk troll. Heeft wieltjes en de zijkant kan je ook weer omhoog klikken als je toch een vrijstaande wieg wil.
Ik wilde wel een cosleeper, maar van mijn mans kant is er nog een familiewiegje en dat wilde mijn man graag, dus toen daarvoor gekozen, heeft ook wel wat. Heb nog geen idee hoe hij eruit ziet, gaan hem morgen ophalen. Heb wel de bekleding van mijn schoonmoeder gekregen, die zij had toen mijn man baby was, erg leuk!
Heb een wiegje gekocht omdat ik nog nooit van cosleeper had gehoord Zou volgende keer wel voor cosleeper gaan, dochter ligt namelijk nu bij ons in bed omdat ze best vaak drinkt snachts en ik te lui ben om haar in t wiegje terug te leggen
Klopt! En niet alleen na mn keizersnee, na de bevalling van de 2e had ik zo'n bloedarmoede dat ik niet zelf op kon staan, dan viel ik zo weer terug. Zo heeft mn man me toen uit de badkamer moeten hijsen na het plassen en lag ik bij mn dochter op de kamer bijna op de vloer omdat ik in een reflex naar haar toe ging ipv man wakker te stoten. Ik vind 't ook erg fijn dat je 't kindje eventueel in je armen in slaap kan laten vallen en het dan zo uit je armen kan laten glijden op 't matras ipv opstaan en wegleggen. Maar ik vind een cosleeper gewoon echt ideaal!
Wij hebben een wiegje, prima voor nu maar ik vrees dat het niet heel erg lang meer gaat duren voordat mijn dochtertje eruit groeit. Ik ben wel heel erg benieuwd naar zo'n zelfgemaakte co-sleeper . Heeft iemand daar een foto van, en hoe hebben jullie dat gemaakt?
Je hebt ledikantjes waar je 1 zijkant vanaf kunt halen, voor peuters. Als je hiervan de lattenbodem hoog legt en 1 zijkant eraf haalt, heb je dus gewoon een cosleeper. Kan o.a. met de Gulliver van Ikea.
Wij hebben een wiegje uit begin jaren '70. M'n man, zijn broer en zus en neefjes en nichtjes hebben er allemaal in geslapen. Bijzonder vind ik dat. Er zaten meerdere soorten bekleding bij, maar wij gaan voor de oorspronkelijke bekleding. Zo gaaf wiegje komt naast ons bed te staan. Mocht ze er niet meer in passen dan kan het ledikant evt ook naar onze slaapkamer gehaald worden.
Dit is onze co sleeper. Ik heb de bedbodem vandaag naar beneden moeten zetten omdat mn zoon dus wel zn bed uit kruipt, mn dochter bleef altijd gewoon liggen als ze wakker was. Maar tot gisteren had ik de bedbodem dus gewoon in standje 'hoog' en dan 1 zijkant eruit, onderin een balk voor de stevigheid. En dan strak tegen ons bed aan. Tussen spijlen en matras ligt een handdoek om de kleine gleuf tussen mijn matras en zijn matras op te vullen. Het ziet er zo een beetje gek uit, met verschillende hoogte's maar ik kan alsnog speentje geven en mn arm om hem heen leggen en 'm zo weer in slaap sussen.
Is dit met een ikea bedje? Wij hebben een malm bed en vraag me eigenlijk af of t dan wel kan want we hebben zo'n rand naast t matras.