Indeling commodekast..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rundeeprunwild, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hoi meiden:D
    Eindelijk is het dan zover, alles is uitgewassen en ligt klaar en nu wou ik beginnen met alles op orde leggen (in de commode).
    Alleen.. ik zou niet weten wat handig is om bovenin te hebben of wat onderin..

Mijn vraag is dus.. hoe hebben jullie je commode ingedeeld, wat bovenin en wat onderin?
    Heb zelf een commode met 3 grote lades en geen kleerkast, dus de kleertjes moeten er ook in bij mij:D

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    pff wat lastig zeg!
    ik heb aan de ene kant romperjes en sokjes in een mandje.
    daar onder hydrofielluiers en lakentjes
    en daaronder nu nog troepjes (kolf etx.)
    dan in de middenvakken mn luiers en luierdoekjes.
    de indeling van mn commode is dan ook anders dan die van jou.

ik denk dat je t gewoon moet indelen en kijken wat je handig vind. heb ook nog gewisseld (en de kleine is er nog niet eens) maar zou dingen die je veel gebruikt boven leggen, rompertjes ed en dan zo naar benenden werken.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Lijkt me best lastig om zonder kledingkast alles kwijt te kunnen... :eek:

Wat ik had (ik had/heb wel een kledingkast) en nu ook weer ga doen:
    - bovenste laatje: rompers, hydrofielluiers, sokjes
    - middelste laatje: badspullen (badcapes, hydrofielluiers, hoezen voor het aankleedkussen)
    - onderste laatje: beddengoed

Als je geen kledingkast hebt, zou ik de kleertjes ook in de bovenste la leggen of anders in de middelste la. Die heb je vaker nodig dan bv. badspullen en beddengoed.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb een commode met onder 2 grote laden en boven in 2 kleintjes. Ik heb hem zo ingedeeld: links boven in slabbetjes/spuugdoekjes, rechtsboven in rompers en sokjes, 1ste grote la: beddengoed + slaapzakken en onderste la: zwemluiers/te grote kleding/aankleedhoezen/rommella. Maar ik heb dus een kast erbij.

In jouw geval zou ik 1ste la: rompers/hydrofiele luiers/aankleedkussenhoezen doen. 2de la: kleertjes in de maat die ze heeft (en niet te veel shoppen anders past het nooit ;) ).
    3de la beddengoed: lakens/dekens.

En dan alles in de te grote maten in van de plastic boxen ofzo, anders past het nooit.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier was het zo:

-bovenste la: luiers, hydrofiels, rompers, washandjes, mandje met sokjes, mandje met klein verzorgingsspul (kammetje, nagelsetje, etc). In het begin ook de slabbetjes en spuugdoekjes, die zijn inmiddels naar een keukenkastje verhuisd.
    -middelste la: alle kleertjes, ook van de volgende maat erbij, pakt handig als je een keer iets te kort komt
    - onderste la: hier lagen er luiers en speelgoed enzo in, maar dat komt omdat ik ook nog een kast heb. Ik zou er als ik jou was bijv. beddengoed in leggen, kleertjes in grotere maten, luiervoorraad, voorraad billendoekjes, etc.

Op de commode heb ik alleen de billendoekjes en de sudocrem staan, het plankje boven de commode gebruik ik om de kleertjes op te leggen bij het verschonen van de luier (broekje/sokjes,etc)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    bovenste lade:
    van links naar rechts:
    rompertjes, truitjes, broekjes, pakjes. Mandje met verzorgingsspulletjes

2e la:
    sokkenmandje, maillots, spuugdoekjes en slabbetjes, extra verzorgingsspulletjes

3e la:
    beddengoed, slaapzakken, reserve dekentjes, hydroluiers en een pak pampers

7. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Haha jaa lastig he:p Heb net 3 boxen gehaald voor de te grote kleertjes, zodat ik alleen de maat in de commode heb die ik ook daadwerkelijk gebruik:D Goeie tip! Is ook veel overzichtelijker ineens haha.
    Verder kan ik wel iets met jullie indeling, thnx!!:D

Begin last van nesteldrang te krijgen geloof ik haha.. gister interesseerde die commode me nog helemaal niet;):p

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha, ik zou bovenin doen wat je het meest gebruikt en snel bij de hand moet hebben, daaronder wat je dan het meest gebruikt en onderin wat je het minst gebruikt ;).

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben 2 ikea ladekasten naast elkaar staan en dit is de indeling;

bovenste lades;
    rechts
    hydrofiel luiers, spuugdoekjes en slabbetjes
    links
    luiers, reserve billendoekjes, vochtige washandjes, en verzorgingsprodukten

2e lades;
    rechts
    Rompers, sokken en maillots
    links
    Aankleedkussenhoezen, matrashoezen

3e lades;
    rechts
    Ongebruikte flesjes, bordje, drinkbekers, voorleesboeken en speelgoed
    links
    Dekens, Lakens

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Lastig als je kleertjes er ook in moeten! Ik heb 'm als volgt ingedeeld:

1e la links: hydrofielluiers, hydrofiel washandjes, rompertjes, sokjes, mutsjes en spuugdoekjes
    2e la links: meer hydrofielluiers, slabbetjes
    3e la links: grotere maten rompertjes, thermometer, nagel-setje, watten, alcohol, aankleedkussenhoezen

Grote vak rechts: Heeeele grote voorraden luiers, billendoekjes en luierzakjes.

Op de commode heb ik verder 3 mandjes staan, 1 met luiers (lekker onder handbereik), 1 met luierzakjes en Sudocreme, en 1 met alle Zwitsal producten. En nog een doosje met billendoekjes.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hebben wij dezelfde commode en mandjes? :D

12. Wilde ik ook gaan zeggen.. :D

In de praktijk dus rompers, luiers en hydrofielen hier :) (voor ieder een la)

Vind zelf een plank oid boven de commode wel een must voor verzorgingsspulletjes, luiers en heb daar de sokken.

13. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb 2 laadjes boven
    daaronder 3 grote lades

in de bovenste laadjes hebben we de sokjes en slabbers/ pampers

dan de rompers gesorteerd op korte mouw/lange mouw/zonder mouw

dan shirtjes en broekjes

dan pakken pampers/ pamperdoekjes.. beddengoed enz.

(en dan heb ik ook nog een grote kast met hang dingetjes en kleertjes die hij niet meer past in de lades eronder)

14. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nou het is me gelukt:D

Heb nu bovenste la
    -rompers
    -mandje met sokjes
    -mandje met verzorgingsspulletjes
    -spuugdoekjes
    -(veel te veel) hydrofielluiers en washandjes:D

Middelste la
    -badcapes
    -aankleedkussenhoezen
    -slabbetjes
    -mutsjes
    -alle kleertjes mt 50/56 (grotere maten zolang in boxen ergens anders opgeborgen;))

Onderste la
    -beddengoed en dekentjes

Luiers heb ik een hangende luierzak voor maar er past ook nog wel wat in de onderste la:)

Goed gedaan toch?:D

15. MamaMarije

Goed bezig :D

enneh... hydrofielluiers heb je nooit teveel!

Ik heb er elke 2 dagen....schrik niet....40-45 vies... :)

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Das wel persoonlijk van die hydrofiele luiers.. Ik heb ze niet veel gebruikt.. Heb een badcape gebruikt met afdrogen, veel zachter..

En die hydro's voor onder z'n hoofdje in bed en in de wagen.. Dus zou nu niet teveel inslaan.. Ff kijken wat je gebruikt dan heb je zo bijgehaald ;)

goed ingedeelt trouwens! ;)

17. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Mamamarije; 40/45 in de 2 dagen das wel heel veel:$

Ja ik had er 6 gehaald en 6 washandjes.. Toen kwam mijn zus nog met een lading babyspullen die ze niet meer gebruikt. En ineens had ik 4 hele stapels luiers haha:D

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    je zou evt mandjes ook aan de muur kunnen hangen..
    wij hebben 2 mandjes aan de kledingkast vastgemaakt met de sokjes erin en die ander spuugdoekjes.
    scheelt weer ruimte in je commode.

maar stomme vraag misschien..maar hoe ga je dat passen dan als ze wat ouder is en dus grotere kleding heeft? vond het al drama mét kledingkast ;)

19. MamaMarije

@ ellenbaby: ja, haha, 40-45 is idd veel, maar ik heb er wel 2 he ;). Lucas droog ik ook nog steeds af met hydrofiels en hij is nog niet zindelijk, dus ook een hydrofiel op het aankleedkussen, etc.
    Daarnaast spuugt Benjamin heel veel, dus tja... :)

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Zou best wel eens kunnen :D

Deel Deze Pagina