Wiegdeken, wol of katoen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sisa, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hallo allemaal,

Wie weet dit?
    Ik heb een wiegje voor de eerste maanden en vorige week heb ik bij Prenatal 2 wiegdekens gekocht. Ze hadden alleen katoenen exemplaren. Nu zegt mijn moeder dat dat wol moet zijn omdat het anders veel te koud is voor de baby. Kindje wordt in februari geboren.
    Iemand tips of ervaringen? Hier eerste kindje dus geen vergelijkingsmateriaal :D

2. Jessy30

Jessy30 Lid

11 sep 2008
    26
    0
    0
    Katoenen dekens zijn prima! Ik neem aan dat je van die fleece-achtige dekentjes hebt, gemaakt van katoen.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.088
    2.221
    113
    Brabant
    Ja hoor katoen is het beste: warm in de winter, koel in de zomer! Wel legde de kraam hier 2 dekentjes in het wiegje, allebei dubbel.. En dat hebben we eigenlijk nog steeds zo, ze heeft het niet te warm, we stoken hier nl. niet zoveel

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wol is ook fijn spul hoor, het lijkt ouderwets, en je zou het zo misschien niet zeggen.
    Maar het heeft hele fijne eigenschappen en houdt warmte wat meer vast door een soort luchtkamertjes.
    Als je al katoen hebt is het prima hoor.
    Mijn zoontje draagt in de winter zelfs wollen onderhemden met lange mouwen en wollen sokken over de dunne katoenen, anders is hij snel steenkoud. ;)

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    mijn moeder raadde mij juist aan katoen te kopen omdat dat meer ''ademt''. Zou er niet bang voor wezen dat de baby het koud zal krijgen, ik bedoel je doet de baby toch ook nog in een slaapzakje en kruiken in bed?

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Omdat je het wiegje laag moet opmaken, is een wiegdeken vaak te lang en wordt deze wat dubbelgevouwen. Het is dus voldoende om 2 katoenen wiegdekens te hebben. Een baby moet je ook weer niet te warm maken, aangezien ze zelf niet goed hun warmte kwijt kunnen en overhitting weer gevaarlijk kan zijn.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ok, bedankt voor jullie antwoorden! Dan blijf ik (lekker eigenwijs...) bij de dubbel gevouwen katoenen dekentjes. Ik kon me al niet voorstellen dat ze bij Prenatal iets verkopen waar je niks aan hebt!

8. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Precies! En daarbij is er veel minder kans dat je kindje allergisch is voor katoen dan voor wol.
    Ik ben zelf heel allergisch voor wol, dus hier komt het het huis niet in!

Deel Deze Pagina