Hallo lieve mama's en mama's to be, Ik zit enorm in de knel met de kleding en andere stoffen spullen. Ik heb redelijk veel gekregen en gekocht maar hoor zoveel verschillende verhalen over het wassen en drogen met de droger. Dat ik jullie mening ook wil weten. 1. Kan het met onze eigen kleren mee ? 2. Hoeveel graden wassen ? 3. Moet ik het wassen met wasverzachter ? 4. Is het erg als het de droger ingaat ? Als je andere tips hebt hoor ik het graag. Dank jullie wel en groetjes. Een mama die met de wasmand wacht.
Ik waste de babykleertjes altijd apart van onze kleding(en dat doe ik nog steeds trouwens) op 30/40 graden(staat vaak wel in de kleertjes zelf hoe warm iets gewassen mag worden. Heel veel kleertjes mogen niet in de droger en heb de babykleertjes de eerste keren gewassen met Neutral(deze week in de aanbieding bij de AH en de Action had het laatst ook in de collectie zag ik). Succes met wassen
Ik doe niet moeilijk, ik was alle kleren bij elkaar, gebruik het gewone wasmiddel en wasverzachter. Ik doe alleen body's en slabbetjes etc in de droger. De meeste kleertjes was ik op 40 graden.
Ik was de kleertjes al vanaf de geboorte met onze kleding mee op 30 graden. Geen apart wasmiddel en ik gebruik geen wasverzachter. Is allemaal tot nog toe geen probleem geweest. Alleen hydrofiele luiers etc doe ik in de droger, de rest hang ik op. Ik ben bang dat de kleertjes anders krimpen... Maar ah, het droogt vrij vlot en neemt niet heel veel ruimte in. Ik doe een witte en een gekleurde was.
Je bedoelt de eerste keer wassen van de nieuwe spulletjes? Ik heb toentertijd het echt nieuwe spul op 30 graden gewassen, wel met eigen wasmiddel, maar zonder wasverzachter. Een paar "heftige" kleuren heb ik op de hand gewassen ivm het gevaar van afgeven van de kleur. Het materiaal wat al "gebruikt" was heb ik ook gewoon op 30 graden gewassen. Dit heb ik gedaan tot en met maatje 68, daarna ging nieuw spul direct de kast in. Drogen in de droger deed ik inderdaad niet, ivm bang zijn voor krimpen.
Ik was het met Ariel waspoeder, wat ik voor onze kleding ook gebruik. Zonder wasverzachter. Gaat gewoon mee met onze kleren in de was en was volgens voorschrift qua hoeveelheid graden.
Ik waste met datgene wat ik tijdens mn zwangerschap het lekkerste vond ruiken ( Iets van ariel of persil sensitive, met een baby op de verpakking ) en dan net als andere bovenkleding aan de lijn drogen. Ik gooi alleen ondergoed, beddengoed, handdoeken etc in de droger. Wasverzachter raden ze de eerste keer af ivm gevoelige huid, maar als je normaal wasverzachter gebruikt kan dat na een poosje prima. Ik was gelijke kleuren, dus witte shirtjes van de kids met witte shirtjes van ons, rood/oranje/roze/paars samen en blauw/groen/donker samen.
Ik was alles bij elkaar van de kinderen en ons. Wel wit apart van kleur. De babykleertjes doe ik er gewoon bij en vrijwel alles gaat de droger in.
Ik heb alle babykleertjes apart gewassen op 40 graden met alleen wasmiddel. Straks als die er is gaat het gewoon met onze was in de wasmachine. Er gaat niks in de droger behalve beddengoed, handdoeken spuugdoeken etc.
Ik waste het apart met neutral (2 grote verpakkingen van wit en 2 van kleur), toen deze op waren overgegaan naar gewoon (onze dochter is niet gevoelig op de huid). Ik waste het apart, omdat ze haar eigen wasmand boven had en ik pas ging wassen als ik een trommel vol had. Sinds een jaartje gooien we alles bij elkaar. gewoon op 30/40. witte was draai ik nog steeds 1 keer per week en die doe ik op kookwas (wit fijn spul spaar ik op als het niet te vies is en gaat dan op 40). Wij doen hier geen kleding in de droger, alleen handdoeken, dus dat antwoord kan ik je niet geven. Wasverzachter gaat hier ook alleen bij het beddengoed en de handdoekenwas, maar volgens mij kunnen ze daar ook op reageren.
Keigoede tip, wist niet dat ie in de aanbieding was, ga het gelijk halen. Gisteren stond ik bij de Dirk en dacht ik nog, 6 euro per fles... kelere,,,
1. Kan het met onze eigen kleren mee ? ja, heb ik wel gedaan, tenzij ik voldoende had voor een aparte was 2. Hoeveel graden wassen ? ligt een beetje aan het item en het wasvoorschrift, meeste gaat op 30 graden hier en alleen zaken als sokken, rompers, hydrofielen en slabbers gaan op 60 of soms 90 3. Moet ik het wassen met wasverzachter ? baby's hebben soms een eg gevoelige huid, niet zo gek als je 9 maanden in vruchtwater hebt liggen dobberen . Daarom wordt vaak geadviseerd geen wasverzachter te gebruiken, als alternatief kan je schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje doen. Ik heb dat ook gedaan omdat ik zelf een gevoelige huid heb dus wou met de baby geen risico nemen. 4. Is het erg als het de droger ingaat ? ook dit ligt weer aan het item en het wasvoorschrift. Ik doe alleen zaken als hydrofielen, slabbers en sokken in de droger. Ik vind dat (baby)kleding soms wat vervormt in de droger. En nog een tip: sommige kleertjes bevatten veel verfstoffen. Ik was de kleertjes daarom altijd met van die kleurendoekjes. Als ik zie dat er veel verf is afgegeven de eerste keer, was ik die kleertjes het liefst nog 1 of 2 keer. De verfstoffen zijn uiteraard ook niet fijn voor de huid van je baby.
Ik was nog steeds alles apart met neutral. DL heeft flinke eczeem gehad, nu is het wel weg maar ze blijft een gevoelige huid houden. Vandaar nog steeds apart
ik was voor onszelf ook praktisch zonder wasverzachter dus spul voor de kleine ging/gaat gewoon mee. Heb ook echt geen zin om dat allemaal apart te doen.
Op advies van de dames hier heb ik de eerste keer alles op 30 graden gewassen, omdat ze toch niet echt vies zijn. In de openlucht laten drogen en gestreken. Las ergens dat wasverzachter niet wordt geadviseerd. Dus ook niet gedaan. In de toekomst denk ik dat op 40 graden te gaan doen en de hydrofiel luiers enz op 60. Heb begrepen dat die vaak wel echt vies worden. Apart of samen met onze kleren? Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Aanvulling op mijn eerdere post... alleen de eerste keer wassen deed ik apart. Aangezien je dan met al die kleine kleertjes etc wel een aardige trommel vol hebt. Later ging het babyspul gewoon mee met onze kleding, en dan een beetje op kleur gesorteerd. Droger: hier gaat kleding eigenlijk niet in de droger. Ook onze eigen kleding niet.
Hier hebben ze bij de action en bij de bigbazaar Neutral staan voor 2,99! Dus als je nog niet hebt staan, wel de moeite waard om even te kijken!
Hier wordt de 1ste was en de maanden daarna met neutral gewassen en een scheutje azijn als wasverzachter. Ik heb zelf nogal een gevoelige huid dus daarom vermijd ik vooral in het begin te veel parfum Maar volgens mij is dit sowieso standaard advies.
Beter eerste keer apart zonder wasverzachter ivbm mogelijke allergie. Zodra je weet of je een gevoelige baby hebt kan je het daarop aanpassen. Zonder allergie kan het gewoon met eigen was en wasverzachter. Ik zou wel de goed vieze dingen in n aparte was doen. Vieze slabbetjes etc kunnen anders afgeven op andere kleren.