Ben erg aan het twijfelen. Komende maand, januari, komt ons kindje al. Gezien het erg koud is ben ik nog aan het twijfelen hoe ik het kind het beste aan kan kleden. Ik begrijp dat de flanel zak warmer is dan de teddy variant (apart, bij de dekentjes is de teddy juist een stuk warmer). En welke zak ik san het meeste aan zal hebben aangezien we de lente weer ingaan in maart. Welke zak hebben jullie en wat draagt je kind hieronder? Ik weet nl ook niet of ze echt een jas vervangen (ze verkopen ze hier in de buurt nergens). Alvast erg bedankt!
Wij hebben de teddy variant in de maxicosi en houdt onze kleine meid (2 weken oud) prima warm. Daaronder gewoon haar kleertjes met een vestje en een mutsje.
Bedankt! Maar kleertjes en vestje eronder is voldoende ook in de vrieskou? Houdt het echt de kou/wind buiten?
Ik zou als maxicosi zak de teddy variant nemen voor de periode dat jij hem gaat gebruiken. Het advies is om kindjes zonder jas in de maxicosi te doen ivm het strak spannen van de gordels. Met de teddy variant kan je prima je kindje met kleertjes en vestje in de maxicosi doen. Als je hele stukken gaat wandelen zou je er nog een dekentje overheen kunnen doen maar ik neem aan dat je dat doet met de kinderwagenbak, daar liggen kinderen al meer beschermt in.
Ik heb ook een teddy.. Heb wel een jasje erbij, vooral voor als we uit het ziekenhuis naar huis gaan.. (ben begin januari uitgerekend)
Ik heb de flanellen variant. Onze dochter is een kerstkindje en het is nog wel flink koud geweest daarna met vorst en sneeuw, de zak hield haar prima warm met haar kleertjes, een gevoerd wintervest en een muts (van en naar de auto en in de auto). In maart gebruikten wij hem ook nog wel maar deed ik hem vaak niet meer helemaal dicht.
Zelf heb ik de flanellen, nog niet gebruikt. Uitgerekend 24 januari, deze slaapzak heb ik gekregen voor in de maxi cosi. zit er veel warmte verschil tussen teddy ?
Dat zou ik ook graag willen weten. Als ik de warmere variant zou nemen (flanel) vraag ik me af of dat niet al snel te warm wordt in het voorjaar, dan kan ik hem echt niet lang gebruiken...
Ik dacht dat flanel de warmere variant is inderdaad. Al ziet een teddy er het warmst uit. Ik raak er van in de war.
Bij de dekens is de Teddy juist de warmere, raar is dat he? Ik denk dat ik dan toch maar voor de Teddy ga, dan kan ik hem het langste doordragen. Zou zonde zijn als ik er maar 3 maandjes mee kan doen terwijl hij toch zeker toch een maand of 10 in de maxi-cosi zal zitten.
Teddy heb ik. Was perfect voor mijn eerste van begin maart. Het sneeuwde toen. Die zak was heerlijk warm en zacht. Ik deed een dikker vestje aan over zijn kleertjes en dan in die zak. Ik vind de teddy ook mooier trouwens.
Ik heb trouwens de buggyzak, die past ook in de maxi cosi maar steekt onderaan iets uit. (Kun je terugslaan). De volgende winter konden we m weer in de wandelwagen gebruiken.
Wij hebben de teddy maxi cosi voetenzak en een teddy buggy voetenzak. De winkelmedewerksters stonden raar te kijken dat ik zei dat de flanel warmer is volgens de koeka website. Hun dachten namelijk die met teddy, ziet er ook warmer uit.