hallo ik heb dat verhaal idd ook gehoord dat een tweedehands matrasje niet goed is en heb zelf ook een nieuwe gekocht bij de leen bakker die koste maar 40 euro en is anti alergish behandeld en 15 cm dik dus de prijs valt reuze mee. groetjes maris
Nog niet eerder van gehoord. Ik heb het familiewiegje klaar staan en daar past geen standaard matras in. Mijn schoonzusje heeft voor dit wiegje bij Prenatal een op maat gemaakt matrasje aangeschaft. Daar hebben haar twee kinderen op gelegen en nu heb ik het. Ik zie er geen kwaad in. Het matrasje ziet er nog goed uit. Is ook goede kwaliteit.
Ik ga voor ons bedje om een nieuw matrasje. Ik wil het risico toch niet nemen. Zeker niet als die dingen zo goedkoop zijn. En ja, het is inderdaad fris, een nieuwe. Ik had die van mij laten reinigen bij de stomerij, maar ja blijkbaar is dat niet genoeg.
jeetje, ben op zoek overal... moeilijk te vinden helaas ze verkopen deze bedjes overal hier, ik neem aan dat het een dunne stof is, dat het wel ok is? beetje eng, verkopen ze die bedjes niet in NL? zijn een beetje rechthoekig, van hout, en dan rondom is het een dunne stof. ben al op zoek in het spaans.. ben benieuwd!
Hoi Mensen, Wij hebben een tweederhands kinderwagen. Is het dan raadzaam om dan ook een ander matrasje te kopen? Groetjes Karin
een tweedehands matrasje kun je ook vergelijken met 2de hands schoentjes. Het is al ingelegen en dat is ook niet goed voor een mensje
In het zwangerschapsboek wat ik bij de bieb heb geleend staat het volgende: Maatregelen om de kans op wiegendood te verkleinen. Daarbij staat o.a Gebruik geen hoofdbeschermer of kussen. Volgende europese maatregelen bij veiligheid van de wieg. EN 1130 norm. Minstens twee zijwanden moeten luchtdoorlatend zijn. Bij de europese richtlijnen van een ledikant staat niets aangeven maar ik dan denk ik dat de hoofdbeschermer hier weer als voorbeeld kan worden gebruikt. Matras: Checklist veiligheid tweedehands matras: - schoon en vrij van schimmels - afstand tot zijwand mag niet meer bedragen dan 2 cm - stevig: in een zacht matrasje kan het gezichtje wegzakken - Geen zeegras of kapok (ivm allergie) - min. 8 cm dik - geen plastic hoes Dit staat allemaal in het boek Zwanger van uitgeverij Het Spectrum Ik denk te weten wat voor ledikantje jij bedoelt alleen hier gebruiken ze zoiets om op te hangen. Die is ook helemaal rondom met stof. Mij lijkt het niet prettig omdat je kindje toch met zijn hoofdje in de stof kan gaan liggen zonder dat jij er erg in heb.
hoi lily!dank je wel voor het opzoeken!! denk dat ik maar voor een ander bedje moet kijken ofzo? wat ik me dan wel afvraag, als er europese richtlijnen zijn, en ze hier overal deze bedjes verkopen, dan kunnen ze toch niet gevaarlijk zijn? het lijkt een beetje op een ledikantje, aleen wiegt het niet en heeft het niet zo gordijntje erboven. was plaatjes aan het zoeken, maar kan uiteraard niet vinden als je nodig hebt..
Ik vind toch dat ze wel errrrruggg overdreven met alles hoor..(sorry) Laten we denken aan landen zoals Tunesie, afrika, arabie...of gewoon turkije! waar men zich dus alles behalve druk maakt om dit soort dingen! Dat gezeik over bedje moet zus en zo zo..gordeltje zo en zo... Ik snap wel dat het met veiligheidsredenen te maken heeft..maar mijn moeder zei mij ook al dat ze je helemaal gek maken met dit soort dingen...natuurlijk moet je oppassen..en natuurlijk is het matrasje belangrijk...maar er zijn ook landen waar het kindje niet eens een eigen bedje heeft en in het strooi slaapt...ja sorry hoor..
in die landen is kindersterfte ook veel hoger en in die landen is de gemiddelde leeftijd ook wat lager. Dat zal wel niet voor niets zijn.
Ja, maar echt niet omdat hun matrasje niet zacht genoeg is hoor En in Turkije bijv. zou ik niet weten waarom kindersterfte meer voor zou komen. En ze letten hier toch echt niet op dat soort dingen. Niet zoals ze in Nederland hiermee doordrijven in iedergeval.
Wat moet je dan met de matrasjes op een kinderdagverblijf, dan zou ieder kind zijn eigen bed maar moeten hebben en als ze er af gaan weer nieuwe matrasjes aanschaffen. Ik denk dat de kinderopvang dan ECHT MEGA DUUR gaat worden!! Die matrasjes zijn ook beslapen door zoveel verschillende kids, zolang wij elke week de bedjes verschonen kan er weinig aan de hand zijn. De keren dat wiegedood op creches in NL is voorgekomen is zoooo ontzettend bar weinig dat ik niet geloof dat dit door een matrasje kan komen!!! groetjes Carry
ik probeer niet alles te overdrijven, maar doe liever zo voorzichtig mogelijk. in sommige landen mogen ze dan wel in het stro liggen of aleen rijst eten, maar dat houd niet in dat ik het zo moet doen. heb van mijn wiegje uitgezocht, en is volkomen veilig gelukkig
hehe ik zeg ook niet dat je je kindje in het stro moet leggen het was enkel een voorbeeld Natuurlijk ben ik ook voorzichtig en ik heb ook nagevraagd of het matrasje wel veilig was etc. etc. We willen toch allemaal het beste voor ons kindje... Maar ik merk toch dat ook doordat we zo actief zijn hier op dit forum dat we zo gebrainwashed worden af en toe..steeds andere meningen en gedachten en op een gegeven moment weet je niet meer wat nou het beste is...of wat gewoon goed is en wat niet goed is