Wiegedood en tweedehands matras?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja op den duur zie je door de bomen het bos niet meer. Ik lees dat je bijvoorbeeld geen dekbedje mag gebruiken ook ivm wiegedood, maar als ik naar de winkel ga (bijv Ikea) verkopen ze gewoon kleine dekbedjes. Dan ga je wel eens denken: hoe zit het nou, mag t nou wel of niet?

En ja mijn moeder en oma zeggen ook wel eens van: er mag tegenwoordig niks meer. Wij hebben het toch ook overleefd?

Voor mij is het gewoon de onzekerheid. Ik word voor het eerst moeder en wil mijn kindje dus zo goed mogelijk verzorgen. Dat iemand in Afrika dat niet kan, dat is zo, maar ik heb er wel de middelen voor, dus houd ik me wel aan allerlei regeltjes.

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je alles voor de zekerheid wilt doen, en wilt weten wat er wel en niet zou mogen heb je geen deel van leven meer :(

koop gewoon een 2e hands matrasje als je het geld er niet voor hebt of als het makkelijk is om een 2e bedje bij moeders of waar dan ook neer te zetten, dat hebben ze ook in kinderdagverblijven e.d (is al gezegd) enkel wat die dekbedjes betreft zal mischien wel wat inzitten maar wat je gewoon moet doen is zorgen dat je kleine zich niet onder het dekbed of wat dan ook kan wurmen...

ik deed en dat werd me toen niet eens geadviseerd dat was gewoon het idee wat ik ervan had, het dekentje zo vouwen dat hoe de kleine zich ook zou wurmen het zou nooit eronder terecht kunnen komen, baby met de voeten tegen het eind van het bedje aan, en het dekentje zo omslaan dat het onder de armpjes ligt, grote kerel (of meid) die er dan nog onder kan komen...

ook ik had van die schattige dingen die je aan de zijkanten door het tralies kon rijgen maar er werd gezegd dat als de kleine zich om zou draaien en met de neus ertegenaan zou komen het zou kunnen stikken, dus hoe leuk ok die heb ik achterwege gelaten (zat wel wat in vondt ik) maar verder niet teveel doordraaien hoor, men wordt al gek voor tijdens en na die 9 mnd..je maakt je altijd wel zorgen hoe klein of groot ze zijn.... :(

3. Niet meer actief

precies.. doen wat jij denkt dat goed is! Fout kan het toch wel gaan, en dan doe je er weinig aan.

Wiegedood is een vervangende naam voor "ik weet niet wat de oorzaak is" Kortom, als niet duidelijk is wat de oorzaak is van overlijden, dan is het al gauw wiegedood.

Ik vind het gewoon een frisser idee als er een nieuw matrasje inligt. voor 30 euro heb je er 1 die goed genoeg is bij de kwantum. Dus duur hoeft het niet te zijn.

Straks als je zoveel maanden verder bent, dan moeten die hemeltjes ook ineens weg! Waarom? omdat ze die het bedje in kunnen trekken, bla bla.. En zo blijf je aan de gang. Toch hou ik er rekening mee.

Overigens is het niet verboden om je kindje onder dekbedjes te doen. DAarom wordt het gwoon nog verkocht, Net als die randen rondom het bedje en knuffels voor in het bedje

4. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    probeer ook een beetje op me instinct af te gaan, maar met die hormonen heb ik alles niet zo duidelijk op het moment..dus doe gewoon me best om alles zo goed mogelijk te doen, aan alle regels houden is erg moeilijk als het elkaar allemaal zo tegenspreekt!

5. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Ik heb bij beide kinderkamers een nieuw matras gekocht omdat ik het gewoon belangrijk vind dat de kwaliteit goed is en idd zoals hierboven al gezegd qua hygiene.
    Maar ik heb nog nooit eerder gehoord dat het gevaarlijk kan zijn...

6. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik denk dat het belangrijk is dat een ieder doet waar hij zich fijn bij voelt, en als dat op een nieuw matrasje is dan moet je dat zeker doen, maar als er mensen zijn die niet demiddelen hebben om alles nieuw aan te schaffen moeten zij zich niet bezwaard voelen door dit soort dingen, wat eerder werd gezegd: Voor velen geld, je bent zooooo onzeker en wil het allerbeste voor je kindje dat je soms ook helemaal gek wordt gemaakt door alle nieuwe regeltjes!!!
    Er veranderd inderdaad zo ontzettend veel de laatste jaren dat het ook logisch is dat we steeds meer onzekerheid krijgen!!

Groetjes Carry

Deel Deze Pagina