Mijn zoontje valt heel makkelijk in slaap als we hem wiegen. In de wipstoel, in de kinderwagen als we weggaan of in de auto. Soms slaapt hij ook door als we stoppen, maar soms wordt hij ook meteen weer wakker. Op zich is het ook wel logisch na 9 maanden in een wiegende buik te hebben gezeten. Hoe krijgen we hem in bed zo makkelijk in slaap. Vaak als we hem wiegen en als hij in slaap dreigt te vallen leggen we hem in bed. Soms gaat dat ff goed, maar vaak wordt hij wakker en gaat hij huilen. We doen er meestal een uur tot ander half uur over 's avonds voordat hij in slaap valt. Wie heeft er een oplossing?
pfff ik wou dat ik de oplossing voor je had, bij nikki waren de eerste 3 maanden ook een ramp. zolang ik haar wiegde of lekker bij me had liggen was ze rustig. zodra ik haar in de wieg legde was het binnen 5 min mis. ik heb alles geprobeerd, warme kruik er van te voren in t shirt door mij gedragen erbij in. niets hielp. vanaf dat ze 3 maanden was was het ineens voorbij en kwam ze makkelijker in slaap in bed. ze had gewoon veel geborgenheid nodig.
vervelend dat hij alleen gaat slapen als hij inslaap wordt gewiegd. Maar je kindje moet ook leren zelf in slaap te vallen. Dus is het beter om hem wakker in bed te leggen. Je moet er dan even doorheen want het zal geheid brullen worden. Misschien heb je hier wat aan: Je legt je kindje in bed, geeft hem evt. een speen, als hij die gebruikt, en bijv. een kus op zijn hoofd (dat doe ik bij Fenna). Als hij gaat huilen, laat hem dan 5 minuten huilen. Dan even naar hem toe en een aai over zijn bol en het speentje evt terug geven. Verder niks zeggen. Gaat hij dan weer huilen, dan pas na 10 minuten even naar hem toe en weer een aai over zijn bol. Dan evt. weer na 10 minuten naar hem toe, en dan even troosten, door hem uit bed te halen. Niks tegen hem zeggen ( alleen bijv. ssssttt als geruststelling) als als hij weer rustig is weer in zijn bedje leggen. Het kan nl. zijn dat er een boertje dwars zit. succes ermee!