Slofjes om te helpen kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Mijn dochter wil proberen te kruipen, maar ik heb het idee dat ze zich niet goed kan afzetten op de vloer (hout). Ze probeert dit meestal met sokjes of met blote voetjes. Is het nu slim om haar van die leren oid slofjes aan te trekken zodat ze meer grip heeft? Lijken me van die warme dingen...

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    volgens mij zijn blote voetjes dan nog wel het beste,die leren slofjes kunnen toch ook wel glad zijn hoor.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier heeft Thirza het gewoon met blote voetjes voor elkaar gekregen, werkt volgens mij het beste: denk dat dat nog het minste Wat dat betreft handig dat het nu zomer is :)

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    maar vanaf wanneer doe je ze dan slofjes aan? Gewoon als het wat kouder wordt?

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Toen mijn zoontje begon met staan heb ik van die slofjes gekocht, zo had hij idd iets meer grip. Nu met de warmte ( hij loopt nog niet los) heeft hij of blote voeten of gewoon zijn sokjes met antislip aan.

Mijn ervaring is dat het vooral in het begin even handig is die extra antislip, maar als ze het eenmaal doorhebben dan hebben ze de slofjes daar niet voor nodig.

Wel trek ik nu soms toch de slofjes nog aan als hij koude voetjes heeft of als we weggaan.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sloffen heeft sterre niet, gewoon sokken of schoenen, schoenen heeft ze alleen aan als we naar buiten gaan als het fris is.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Blote voetjes is absoluut het beste om te leren kruipen/staan/lopen. Gaat er om dat het voetje alle beweeglijkheid heeft die het maar kan hebben zodat ze uit kunnen puzzelen hoe ze die dingen onder de knie krijgen. En blote voetjes schuiven ook het minst.
    Alleen in de winter is het minder handig want dan krijgen die blote kriebel tenen het koud.
    Maar met dit weer (en de vooruitzicht van 30 graden die ik net zag) zou ik lekker blote voetjes doen hoor.
    Ik heb sinds n week slofjes (bij lieve voetjes gekocht) en die krijgt ze aan als het wat frisser is buiten of als we op de fiets gaan (ze steekt steeds dr tenen onder het windscherm uit). Maar als ze binnen bezig is met rond racen dan doet ze dat lekker op dr blote voetjes.
    En hoe glad de vloer ook is, je kindje leert vanzelf welke tactiek daar voor de beste is ;)

Deel Deze Pagina