Bij mijn eerste kindje hadden we de babykamer helemaal klaar en de kleine zou daar gaan slapen. Maar eenmaal thuis met de kleine, wilde ik hem toch bij ons op de kamer. Hij heeft de eerste week bij ons in de kinderwagen gelegen. Dit was toen in overleg met de kraamzorg. Nu weer het kamertje af, maar vraag me af of dat het nog wel 'mag' de baby in de kinderwagen. Moeten we een wiegje aanschaffen coor de eerste week/weken. Wil de kleine niet te lang op m'n kamer (ervaring leert dat we dan allemaal rustiger slapen), maar zeker de eerste nachten wel. Ledikant past niet bij ons op de kamer. Hoe doen jullie dan?
Je kunt prima de kinderwagen bak gebruiken hoor, om je kindje in te laten slapen. De kraamzorg doet ook vaak de baby in de kinderwagen bak en dan in de box, omdat de box nog zo groot voor een baby'tje is, en zo lekker knus kan slapen. Vroeger gebruikte men ook vaak de bak als bedje.
Ik denk zelf dat een wiegje echt veel gemakkelijker is. Je kunt je kindje makkelijker zien, je hoeft hem niet te verplaatsen, het matrasje is dikker, en staat altijd stabiel. Mij lijkt een wiegje om in te slapen ook veel meer rust en structuur te geven. Mocht geld het probleem zijn, dan kun je ook even op marktplaats kijken, daarna verkoop je het gewoon weer (nieuw matrasje is wel aan te raden maar deze zijn zo duur niet).
Bij onze dochter hadden we haar in de wagen op onze kamer in de kraamweek en daarna op haar eigen kamer in het ledikant. dit ook omdat we in eerste instantie wilden dat ze gelijk op haar eigen kamer ging slapen, maar toen ze er was voelde het toch niet goed. Bij onze zoon konden we een wieg lenen van een neef van mn man en heeft hij 2weken bij ons op de kamer gelegen in de wieg en daarna in de wieg op zn eigen kamer tot hij te groot werd en toen ledikant. nu gaan we de wieg ook weer lenen en komt de wieg ook weer bij ons op de kamer te staan in het begin. Over de wagenbak hoor je tegenwoordig veel verschillende verhalen dus ik denk dat je het beste even met de kraamzorg kan overleggen. Ik persoonlijk vind het prima kunnen. Wij hebben bij onze zoon gekozen voor de wieg omdat hij in de zomer is geboren en we dan wel naar buiten wilden kunnen zonder dat we iedere keer de wagen naar beneden hoefden te tillen. Nu ben ik 1juni uitgerekend dus dan is het ook al wel weer goed weer (hoop ik) en ik vond het met onze zoon zo gezellig staan de wieg dat dat voor nu ook meegespeeld heeft.
In mijn wagenbak stond anders volgens mij wel een waarschuwing voor verstikkingsgevaar als hij tegen de wand aan zou draaien in zijn slaap, lijkt me niet de bedoeling. Ik zou me er in ieder geval niet prettig bij voelen. Je kan toch ook een goedkoop tweedehands wiegje kopen.
Ik heb contact gehad met de kraamzorg. Zij mogen geen kinderwagen 'aanraden' omdat er kans bestaat dat je kindje stikt (als het rolt en met zijn gezichtje in de bekleding komt). Maar het wordt nog wel steeds gedaan en het wordt niet 'verboden' omdat het nog altijd de vrije keus is van een ouder.
Onze dochter heeft de eerste 6 weken in de wandelwagen geslapen. Ze was zo klein dat ze echt niet in de buurt kwam van de zijkanten en omrollen kunnen ze ook nog niet. Ik vond het heerlijk en lekker makkelijk in ons appartementje, rolde haar zo overal heen
Hier ook in de kinderwagen de eerste 2 weken. Daarna naar eigen kamertje in eigen bedje. Ik werd wakker van elk kreuntje. Bij de tweede zou ik denk ik naar een co-sleeper gaan kijken zodat het kindje naast me kan liggen. Echt een wiegje met complete opmaak zou ik ook niet doen, zonde als ze na hooguit 2 weken naar hun eigen kamertje gaan.
Ik kan je echt een co sleeper aanraden. Wij hebben deze ook pas gekocht aan het eind van mijn zwangerschap omdat ik eerst altijd iets had van direct in zijn eigen kamertje. Achteraf gezien is die co sleeper een superaankoop geweest !
Hier een wieg naast m'n bed. Ideaal. Heeft ze wel een maand of 3-4 in gelegen voordat ze helaas op haar eigen kamertje moest gaan slapen omdat ze niet meer paste. Tot een jaar nog nacht voeding moeten geven; dus eerste maanden naast me was wel fijn l zodat ik niet constant m'n bed helemaal uit moest.. Om nou elke avond met die kinderwagen bak te gaan zeulen...
CoSleeper! Deze of zo: 3 in 1 Co-slaper / Aanschuifbedje Naturel - Bed4Baby: Co-sleeper, Co-slaper en Aanschuifbedje
Cosleeper! Bij de eerste hadden we een wieg, heeft dochter zo'n vijf maanden in geslapen. Nu een cosleeper. Zelf gemaakt: Ikea bedje van 12.50 vd tweedehandswinkel. 1 kant er uit gesloopt en verstevigd (ivm niet alle bedjes de stevigheid behouden als je er 1 kant uit sloopt en er straks wel twee kindjes in moeten kunnen). Matrasje van 30 euro er in van de leenbakker. Maar je kunt ook gewoon het matras van je andere ledikant er in doen. Dan kost het je alleen de kosten van het (2e hands) ledikantje. Het bedje verbouwen tot een cosleeper kost je hooguit een uurtje. Wagenbak zou ik niet doen.
Wij hebben ook eerst de kinderwagen op onze kamer. Maak me niet ongerust dat hij zich in week 1 om zou rollen tegen de kant... Onze slaapkamer is niet zo ruim, kinderwagen kan voor de ladekast staat en makkelijk even aan de kant gezet, wiegje zou steeds verplaatst moeten. Ladekast uit de slaapkamer en ledikantje neerzetten zou kunnen... maar ledikantje is zo ruim dat ik zeker weet dat de kat er bij in gaat liggen kinderwagen hebben we mee geoefend en dat doet ie niet. Idee is ook dat baby maar kort bij ons ligt, ik denk ook dat we mekaar heel erg wakker houden anders. Mochten we er straks toch ineens anders over denken is een wiegje gauw genoeg van marktplaats geplukt...
Ik heb een wiegje kunnen lenen, anders had ik er geen gekocht en gewoon de wandelwagen gebruikt. Hij heeft maar 2 weken in het wiegje gelegen, dus zonde om er daar een voor aan te schaffen. Je kunt altijd nog een wiegje kopen als je dan denkt hem langer te gaan gebruiken. We zijn 2 weken terug een weekendje weg geweest en toen heeft zl ook gewoon in zn reiswieg gelegen. Gaat prima.
1e ging gelijk in eigen bed 2e 1 nacht in de kinderwagenbak en toen ook in eigen bed (maar ze was al 8 mnd toen ze thuis kwam) 3e heeft in de kinderwagenbak gelegen een paar dagen maar van elk zuchtje werd ik wakker. Hij is met kinderwagen bak op zijn eigen kamer gegaan (bak in zijn bed gezet) Beeb komt in een wiegje naast mijn bed. Hij "moet" zo lang mogelijk bij ons slapen, en daarna gaat hij bij zijn broer op de kamer. Ledikant past helaas niet erbij bij ons.
De oudste heeft altijd op de bank geslapen, de jongste in het begin ook op de bank op een boxkleed, daarna gewoon in zijn eigen ledikant op de slaapkamer. De oudste wilde eigenlijk nergens goed slapen, alleen bij ons in de buurt, de jongste sliep en slaapt het beste in zijn eigen bedje. Wiegje/kinderwagenbak hebben we nooit gedaan. Kinderwagenbak hebben we bij beide kids ook niet gehad en niet gemist
ik wil de kleine voorlopig snachts naast me hebben. Dat heb ik ook met de honden, die wil ik kunnen horen snachts. Heb geen zin in wandelwagenbak gesleep. Hier mooie aanbieding van compleet nieuw simpel wiegje voor 80 euro. Incl beddengoed dus