Dikkere ontlasting

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Lionne, Jul 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Vraagje: is het normaal dat de ontlasting niet meer na elke voeding komt, maar zo eens per dag en dat het wat dikker is. Zo dik als satesaus zeg maar (sorry voor de smakelijke details). Fieke heeft gisteren een keer gewone ontlasting gehad. Vanmiddag zag ik haar persen, maar toen kwam er niets. Vanavond had ze flink gepoept, maar het was wat dikker en iets donkerder dan normaal. Het was niet groen.

Ze heeft trouwens nog steeds ontzettend last van krampen. Ze is vandaag van 09.00 tot 14.00 op geweest. (huilend, etend) en toen tot 16.30 geslapen. En toen weer wakker. Nu kigt ze sinds een kwartiertje rustig in bed.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe oud is je kindje en wat voor voeding krijgt ze en hoeveel? Hbe je al infacol geprobeerd voor de krampjes?

Groetjes Adrienne

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Fieke is geboren op 18-06. Ze is nu dus vijf weken. Ze krijgt borstvoeding en ik voed haar op verzoek. Normaal (vandaag wat vaker) komt ze 6 of 7 keer per 24 uur.
    Door de krampen wil ze vaak tussendoor nog wat drinken, maar dat is vaak maar een paar slokken.

Ja, we zij sindskort weer begonnen met de Infacol. Ik heb niet het gevoel dat dat echt helpt, maar kwaad kan het niet.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, borstvoeding op verzoek is prima! Door de kramp denk ik dat ze eerder wil zuigen dan drinken. Je zou een speen kunnen proberen, of je pink. Het kan zijn dat ze door iedere keer weer te drinken, de kramp alleen maar verergert. Groeit ze goed? Drinkt ze twee borsten, of maar een? En drinkt ze dan beiden borsten leeg?

Groetjes Adrienne

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Een speen wil ze niet. Ik laat haar vaak op mijn pink sabbelen, dat vindt ze wel fijn.
    Ze was bij geboorte 3740 gram, bij het cb (anderhalve week geleden) woog ze 4070 gram. Daarna heb ik haar niet meer gewogen.
    Ze drinkt bijna altijd beide borsten. Vaak de eerste ongeveer een kwartier en dan de andere nog een minuutje of tien. Ik weet niet of ze dan leeg zijn, ze voelen in elk geval weer helemaal soepel aan.

Vandaag ging het best goed met de strijd tegen de krampen. Maar nu wide ze vanavond niks anders dan drinken. Op een gegeven moment, zo om 21.30 waren mijn borsten leeg, leek het wel en zij was ontzettend gefrustreerd dat er niks meer kwam. En ze krijse alsof ze uitgehongerd was.
    Uiteindelijk is ze bij papa op schoot, met zijn pink in haar mondje in slaap gevallen.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het lijkt wel een beetje op een regeldag. Dan komen ze vaak om voeding, en drinken dan maar eventjes, om vervolgens een uur later weer te komen. Tussendoor slapen ze dan iedere keer even. Op die manier zorgen ze er dan voor dat er meer voeding komt.

Soms kunnen bepaalde voedingsmiddelen er voor zorgen dat er krampen zijn. Sinaasappelen, koolsoorten, uit, prei, gekruid eten.

Kun je gaan wegen op het CB? Naar het inloopspreekuur? Ben wel benieuwd of ze goed groeit.

Groetjes Adrienne

7. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Inloopspreekuur is op maandag. Ik ga dan wel even wegen.

Ik let erg op dat ik geen dingen eet waar ze krampjes van kan krijgen.

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Oke, laat je even horen hoeveel ze was gegroeid?

Groetjes Adrienne

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ja zal ik doen!

10. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Gisteren konden we niet gaan wegen. Het was de vijfde maandag in de maand en het kan alleen de 1e t/m 4e maandag van de maand.

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Vanmiddag heeft Fieke de afspraak bij het cb. Ik zal laten weten hoeveel ze weegt.

Het onrustig zijn wisselt heel sterk. Vanochtend is ze ontzettend rustig. Gisteren moest ik naar het ziekenhuis voor dagbehandeling (curretage, er zijn wat vlokken placenta blijven plakken). Fieke is toen met mijn man bij opa en oma geweest. (zodat mijn man mij kan brengen en samen met F naar mij toe mocht komen)
    Toen was ze wel wat onrustiger. Ze heeft ook nystatine tegen de spruw en ik heb sterk het gevoel dat ze daar misselijk van wordt en krampen van krijgt. We gaan nu over op de gentiaan violet. Moet ik dat ook gaan gebruiken of kan ik beter doorgaan met de daktarincreme?

12. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Er zijn drie verschillende medicijnen voor spruw. Het beste helpt daktarin, maar daarmee moet je wel voorzichtig zijn. Lees zeker goed de bijsluiter. Doe een dotje ter grootte van een erwtje op je vinger, en smeer dat op de tong van je baby. Het helpt beter dan nystatine. Gentiaanviolet zit er tussen in vind ik. Ik zou niet alles tegelijk gebruiken, maar één tegelijk. Heb je voor jezelf ook iets gekregen?

Groetjes Adrienne

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Hoi!

Ik heb voor mijzelf dakarincreme gehad. Ik zie niks meer van de spruw. Wat is je advies? Nog even doorgaan of hopen dat het weg is.

Fieke was vandaag 57 cm en 4700 gram.

14. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Wat was het advies van de huisarts. Ik zou niet meer smeren als er niets meer te zien is.

Groetjes Adrienne

Share This Page