Nou, ik ben dus bezig met onze uitzet. Nu moet ik straks het ledikantje gaan opmaken en ik word helemaal in de war van alle spullen die je nodig hebt. Zo staan er op mijn uitzetlijst: - Molton doeken - Onderleggers - Matras beschermers - Hoeslaken - Onderlaken En dan lees ik hier op het forum nog meer dingen die je allemaal tussen het matras en je baby kunt leggen. Hoe maken jullie het bedje op? En waarom heb ik al deze dingen nodig?
Ik heb bij Roos - molton doek (om het matrasje netjes te houden en deze is lekker warm - katoenen hoeslaken - als je kindje nog heel klein is word er soms een hydrofiel luier onder het hoofdje gelegt bij het spugen -bovenlaken -deken
wij hadden als aanvulling op de set van petrabr nog een zeiltje onder Teun zijn billen dus je maak het bed op zeiltje molton hoeslaken evt hydrofielluier als kussen zeg maar lakentje dekentje en dan het lakentje en dekentje kort opmaken maar alles word je geleerd door de kraamverpleegster hoor.... wij hadden zelf toen teun er nog niet was alleen het dekentje in het bedje en de knuffels omdat het gezelliger stond... maar de kraam heeft voor ons het bedje opgemaakt omdat wij het ook niet wisten
Sluit ik me bij aan! Al gebruik ik dus geen lakentjes, ik gebruik in het begin een hydrofielluier als lakentje! Veeeeel praktischer!
ja ik heb ook geen flauw idee hoe je dat bedje moet opmaken, hier lakentje, daar dekentje, daar een ditje en een datje. Ik heb mijn stiefmoeder gevraagd of zij tegen die tijd kan helpen want als ik het zo lees wat er allemaal in dat bedje moet, zweet dat kind binne 5min weg haha
Ik gebruik een molton, hoeslaken, lakentje met dekentje erover en een hydrofielluier voor onder het hoofd. Soms doe ik het dekentje in een dekbedje ipv lakentje met dekentje. Vind dit zelf reuzehandig, maar het mag officieel niet. Oh ja, we gebruiken ook een slaapzak.
Als ik dus een Aerosleep matrasbeschermer koop, heb ik geen molton en billenzeiltje nodig? Was toch al van plan de Aerosleep te kopen, maar wist niet dat je dan weer geen molton nodig hebt. Het duizelt me af en toe Pruts, volgens mij mag een dekentje in een dekbedovertrekje toch wel? het is dat je beter geen dekbedje kunt gebruiken! Wij hebben lakentjes en dekentjes, mede omdat er zo'n leuke setjes te koop zijn! Onder het koppie gaat gewoon een hydrofielluier.
dekentje in een dekbedovertrek mag wel hoor. alleen mag een dekbed niet. ik had ook een dekentje in de dekbedovertrek in de wieg. heeft de kraamverzorgster er toen zelf in gedaan.
Als je weer een molton over de Aerosleep legt, neem je het ademende effect weer weg! Min is verteld dat je geen gewone dekentjes in een dekbed mag doen, maar dat dit speciale dubbele dekentjes moeten zijn. Hier ook lakentjes en dekentjes, vind ik persoonlijk veel mooier!
http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ntentID=22 Dekentje in overtrekje mag wel, geen dekbed in overtrek. De kraamhulp maakt het bedje gewoon op hoor, maak je niet teveel zorgen.
Oh, vergeten te zeggen! Ik woon in Duitsland en heb dus geen kraamverzorgster! En waar is een molton voor?
Ik doe het als volgt: Matrasbeschermer onder het matras, dan de matras erbovenop. Vervolgens een molton hoeslaken, daarbovenop een aerosleepmatrasje, (omdat ze nog wel eens op haar buik wilde liggen. Tegenwoordig niet meer, maar als ze het straks toch weer wil, kan het veilig). Dan het gewone hoeslaken en dan het bedje laag opmaken. Ik leg op de plek van haar hoofdje een hydrofielluier, zodat ik niet om de paar dagen hoef te verschonen. Die hydrofielluier is zo vervangen, Daar heb ik er trouwens meer van bijgekocht, aan de 12 die op mijn lijstjes stonden had ik echt niet genoeg! (Ja, of ik moet om de haverklap gaan wassen en echt: dat schiet er al snel bij in in alle drukte!).
Klopt. Het vervangt alletwee. dat ding is rond de 70 euro. Je moet dan wel jersey hoeslakens nemen en geen katoen of badstof. Of de hoeslakens van aerosleep zelf.
Jersey en badstof is ook 100% katoen. En volgens mij het Aerosleep hoeslaken ook. In de winkel waar ik de Aerosleep kocht, zeiden ze dat ik goed gladde katoenen hoeslakens kon gebruiken.
Je kan beter geen molton op of onder de Aerosleep leggen, daarmee haal je nl. het ademende effect weg!
Huh, nu snap ik het niet meer! Een matrasbeschermer is toch om je matras te beschermen? Tegen plas of iets wat doorlekt? Is het dan niet handiger om het bovenop het matras te leggen? En weet nog iemand waar een molton voor is?
@Gentle, oh, geen kraamverzorgster die het voor kan doen, misschien heb je hier dan iets aan http://www.prenatal.nl/ProductsAndServi ... djeopmaken Als je geen aerosleep ofzo hebt (ik heb zelf een purflomatrasje en heb dus ook geen molton nodig), maar een gewoon matras, dan kun je een molton erover heen doen ter bescherming van je matras, zodat evt. plas, poep, spuug etc. niet gelijk in je matras zit. Ik heb zelf ook altijd een molton om mijn eigen matras en daaroverheen een hoeslaken. Je hebt ook moltondoeken. Die had ik wel en gebruikte ik in de wandelwagenbak, aangezien die zo'n dun flutmatrasje heeft en daaroverheen een (waskussen)hoes.
De molton geeft bescherming aan je matras. Zouten, zuren, vetten en vocht worden gefilterd door de molton zodat het matras schoon blijft.