mei kindje 2012 en wat voor rompertjes kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marlinde81, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Eind mei ben ik uitgerekend van mijn eerste kindje.
    Kan iemand mij adviseren watvoor rompertjes ik moet kopen?!

Lange mouwtjes of korte mouwtjes?
    en hoeveel?

2. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik zou ze allebij nemen... Lange mouw voor onder kleding met korte mouw en korte voor iets met lange... En hoeveel... Tja geen idee... ;)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou gaan voor vooral korte mouw en een paar lange mouw voor onder een t-shirtje of jurkje (als het een meisje is) en een paar mouwloze voor als het warm blijkt te zijn en je kindje zijn/haar warmte kan vasthouden. Qua hoeveelheid hangt het af of je elke dag wast of maar 1 a 2x per week. Ik doe het laatste dus heb ik er daardoor meer nodig. En je gebruikt er regelmatig om meer per dag wegens lekkage onder of boven of beide ;). Ik had er een stuk of 20 in maat 50/56 en ik heb ze allemaal wel gebruikt. En het hangt ook af van het weer want voor hetzelfde geld is het warm weer en ligt de kleine na de eerste week alleen in een romper.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een mei kindje en ik had van alles wat. Meeste gebruikt heb ik de simpele witte zonder mouwen (zeeman, geweldige kwaliteit!). Voor onder een korte mouw, jurkje oid gebruikte ik wel lange mouw rompers (bij voorkeur de stretch van de hema of de prenatal, die moesten er dan wat leuker uit zien). Simpele witte lange mouw ook van de zeeman (wit) voor in bed bv zonder pjama. Ook de leuk gekleurde spaghettibandjes van de zeeman heb ik gebruikt met het echte hete weer, super schattig.
    Nu in de winter heb ik vn witte rompers met korte mouw. Vind nu het mouwloze weer net wat weinig.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Meest korte mouw en een paar met lange mouw, voor onder iets met korte mouwen. Bij die hele kleintjes, en zeker in het voorjaar, doe je geen rompers met lange mouw onder een truitje met lange mouwen, dat is zo'n gefrut en ook niet nodig.

Ik zou zeggen dat als je een stuk of 10 rompers met korte mouw hebt en 3 ofzo met lange mouw dat je dan ruim genoeg voorzien bent (hangt er ook een beetje vanaf wat voor soort bovenkleding je hebt, ik heb bijvoorbeeld helemaal geen shirtjes met korte mouwen in 50/56, die trek je ze toch nooit aan is mijn ervaring).

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    overweeg ook eens overslagrompers. meestal zijn die met korte of lange mouw te koop. Ik vond die persoonlijk heel fijn in het begin, hoef je namelijk niets over het wiebel bolletje te trekken. Je legt de romper klaar, baby er op, armpjes er in, en verder dan dichtvouwen.

7. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super dank voor jullie reacties. Hier heb ik wat aan. Moet zo te lezen nog aardig wat in slaan hahah

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Overslagdingen vind ik erg irritant. Nu heb ik door mn werk wel veel ervaring met baby's aankleden maar gewoon over het hoofdje gaat veel sneller.

Hier had ik een stuk of 6 zonder mouw/korte mouw en 4 met lange mouw. Heb er nog een paar rompertjes bijgekregen.
    Had ook een aantal die wat kleiner vielen, die droeg ze alleen de eerste 2 weken.

Hier had ik in de opruiming wat zomerdingen gekocht en die droeg ze in de winter met een romper langemouw.

Ik denk dat ik voor straks wel rompers genoeg heb in 50/56.
    Koop er denk ik 2 witte met lange mouw bij. Stretch rompers van de Hema zijn idd fijn.
    Als t een meisje wordt, nog even wat mooie meisjesrompers met spagetti bandjes.
    Verder vind ik wit wel het meest praktisch.

Ik zou voor een stuk of 10 rompers gaan. 6 minimaal en met bv poep en een spugertje moet je toch al snel 2-3x per dag wat schoons aantrekken.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    J. is een meikindje. Ik had in maat 50/56 geloof ik een stuk of 6 (overslag)rompers met lange mouw en een stuk of 5 zonder mouw of met korte mouw. In het begin droeg ze vooral rompers met lange mouw, is toch net wat warmer. Maar ik vond en vind rompers zonder mouwen veel fijner, lijkt me ook veel fijner zitten onder een truitje. Ook vond ik niet overslagrompers makkelijker dan overslag. Vanaf maat 62 had ik alleen maar zonder mouwen en sporadisch één met lange mouw, voor onder een t-shirt met korte mouwen of voor onder een jurkje met korte mouwen ofzo.

Ik ben wat betreft rompers zonder mouw fan van de Hema (de stretch die per twee verpakt zijn) en wat betreft rompers met lange mouw vooral van de H&M. Dit waren hier eigenlijk de enige rompers die mooi aansluiten en waarvan de mouwen geen abnormale lengte (veel te lang of juist veel te kort) hadden.

Ik zou dus van alles wat kopen (met lange mouw, met korte mouw, zonder mouw, overslag, gewoon, van verschillende winkels/merken) zodat je gewoon uit kunt proberen wat je zelf het fijnst vindt ipv dat je 100 dezelfde hebt die je niets blijkt te vinden. ;) :)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Van alles wat, zoals hierboven is gezegd. Ik heb een begin-april-kindje en een begin-mei-kindje. Ook hier geen voorstander van de overslagrompers, maar dat is voor een ieder verschillend.

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ons meisje heeft alleen maar korte-mouw rompertjes. Had een heel zooitje lange-mouw maar deed ik eigenlijk nooit bij haar aan. Maar het kan geen kwaad er een paar in de kast te hebben voor het geval dat...

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou zelf inderdaad met korte mouw doen (setje van 8 of 10 van de hema, stretch, komen altijd weer wel in de aanbieding)

als je een meisje krijgt zou ik een paar met spaghetti bandjes bijhalen voor als héél warm is en bij een jongen een paar zonder mouwen. Maar met korte mouwen zit je in principe altijd goed.

13. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik zou zeker allebei doen, wij hadden veel korte mouw aangezien onze frummel in juli geboren werd.
    Achteraf stom want het was nogsteeds niet super warm in Juli ;) Toen maar lange mouw bijgekocht.
    Overigens kan je de langemouw altijd nog combineren met een tshirtje erboven :)

14. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik zou ook vooral gaan voor met korte mouwen, ik ben in feb uitgeteld en heb er met korte en lange mouwen.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn advies is ook lange en mouwloze dompers. Had ook de mouwloze van de zeeman. Perfecte kwaliteit. Lange mouw van de Hema. Die van 5 voor een tientje. Hier had dochter binnen een week na geboorte al mouwloze aan later bij kouder weer alsnog de lange mouw dompers gebruikt. En voor meisje een paar leuke meisjesrompers.

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb van mijn zoontje nog allemala lange mouw liggen..

maar als ik terugkijk naar eind mei vorig jaarm dan lag mijn zoontje alleen in een romper in de wagen..zo warm was het al...

dus ik ga gewoon voor korte mouw+mouwloos, kan altijd een vestje of truitje/blousje over met lange mouw of boxpakje or whatever ...

dnek 10 stuks is wel fijn...soms gebruik je 2 perdag...
    ik was al bijna iedere dag, deed ik toen ook in de kraamweek...

17. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat een reacties. Heel fijn! hey is natuurlijk ook maar afwachten wat voor weer het is, maar zorg dat ik gewoon van alles wat heb. Bijgekocht is ook zo gebeurd.

18. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is in december 2010 geboren. Het was toen vreselijk koud! We hadden bijna alleen maar korte mouwen (eigenlijk mouwloze) rompers. Een enkele had een lange mouw, maar die hebben we bijna niet gebruikt.
    Dus dat ga ik weer zo doen. Ik kan altijd wat bij kopen als het nodig is.

19. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Grappig, ik gebruik juist veel rompers met lange mouwen. Ik vind de shirtjes met lange mouwen snel dun en een vestje te warm dus dan kies ik voor een romper met lange mouwen... En ook onder t-shirts doe ik iets met lange mouwen. Ik moet wel zeggen dat de rompers van de hema vrij dik zijn en dan kan het wel eens wat gepropt zitten in lange mouwen, maar die van petit bateau bijvoorbeeld die hebben slanke dunnen mouwen, zit een stuk beter!!
    Ik ben dan wel weer helemaal fan van overslag rompers :D makkelijker aandoen dan iedere keer over het hoofd. Vooral als ik ook nog een shirtje over mijn dochters hoofd moet doen kies ik om een ding overslag te nemen, dat scheelt toch weer;)
    Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel rompers, ik denk dat ik 6 maat 50 had, daar is ze nu 2 weken uitgegroeid, ik heb 4 overslag korte mouw maat 56, 2 lange mouw overslag 56, 3 mouwloos 50/56 en nog wat gekleurde "fun" rompers. De rompers van de hema, niet overslag lange mouw vallen erg groot de 50/56 vooral de mouwen..
    Oja, mocht je voor overslag gaan ik vind die van de H&M helemaal fijn, zit een soort "kontje" in dus goede pasvorm.. kosten 5€ per stuk..
    Heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt..

Deel Deze Pagina