Wiegje bij ouders of meteen naar eigen kamertje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mbol, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    allebei onze zoontjes hebben totdat ze doorsliepen op onze kamer geslapen. nadat ze 2 weken doorsliepen zijn ze naar hun eigen kamer gegaan.

gewoon omdat het handig was met voeden dat je ze zo hoort en nog ff lekker dichtbij.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan lag de 1e 2 maanden bij ons op de kamer in zijn kinderwagenbak, daarna op zijn eigen kamertje.

Bij een 2e komt die in een wiegje op de kamer, ook omdat ik BV wil geven.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice en youame hebben tot 8 weken in de kinderwagen naast mijn bed geslapen ideaal met nachtvoeding smiddags gingen ze in het ledikantje op hun eigen kamer

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik dacht in eerste instantie "lekker in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje". Maar al tijdens de zwangerschap kocht ik toch een wieg en daar slaapt hij nog steeds in. Ik ben zo blij dat we daar voor gekozen hebben. De eerste dagen is alles nog nieuw en eng. En zeker met borstvoeding is het prettig om je kleine dicht bij je te hebben. Daarbij spuugt Tobe best wel veel, in het begin nog veel erger, en de eerste paar dagen kon hij zich daar onwijs in verslikken en liep dan helemaal rood aan. Ik moest er niet aan denken dat hij dat zou doen als ik er niet bij was.

Inmiddels spuugt ie heel netjes op zij en verslikt ie zich er niet meer in :p Dus ik ben nu ook bezig om hem te laten wennen aan zijn ledikantje. Ik stop hem overdags daar in en dat gaat prima. Maar ik weet niet of ik het al aandurf om hem 's nachts ook daar te laten slapen. Ik kijk 's nachts namelijk nog best wel veel even in het wiegje om te kijken of alles goed gaat. Ik weet nu al dat als ik denk dat ik hem hoor spugen, ik de neiging heb om snel uit bed te springen en bij hem te kijken.

5. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Ik laat onze baby op ons kamer slapen de eerste weken en vooral ook handig als je BV geeft, hoef je geen trappen op en je hoort op de tijd het sabbel geluid als je baby dorst heeft, hoeft je baby niet onnodig te gaan huilen.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    onze kleine man komt bij ons op de kamer in een wieg. op het andere kamertje staat het ledikant waar de kleine na de kraamtijd overdag ingaat zodat het wel bekend is. als hij geen nachtvoedingen meer nodig heeft zal hij geleiderlijk naar de eigen kamer verhuizen is de bedoeling.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier gaat ie (waarschijnlijk) gelijk op zn eigen kamertje...een wieg zou recht onder het raam komen te staan en ivm met kou vind ik dat niet zo prettig...
    Maar wie weet verander ik wel zodra hij er is ;)

8. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik ben van plan om de kleine eerst in een wiegje bij ons op de kamer te hebben, ik vind het zo'n raar idee om zo'n frummel die zo lang zo dichtbij je is geweest een kamer verderop te leggen.. :oops:
    En dan geleidelijk laten wennen aan het eigen kamertje.

We hebben voor de eerste maanden een hangwiegje dus die is ook makkelijk te verplaatsen. :)

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier ook zo.

10. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ian heeft 7 maanden bij ons op de kamer gelegen. Sliep door vanaf 3 weken.

Na 7 maanden gewoon beslist dat hij in zijn kamer mocht liggen. Bedje verhuisd en geen enkel probleem mee gehad :)

11. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    De eerste maand lekker op onze kamer en daarna naar eigen kamertje.

12. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter is nu een maand oud. Ze heeft 2 weken bij ons op de kamer geslapen en slaapt nu op haar eigen kamer. Papa en mam slapen nu een stuk rustiger. Het is iets verder lopen met de voedingen, maar ik vind het wel lekker dat ze nu niet meer bij ons ligt. Zo'n baby maakt toch veel lawaai.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Ze heeft tot een half jaar bij ons op de kamer gelegen in haar ledikant. Ik sliep als een marmotje, maar waarschijnlijk omdat ik het gewoon een geruststellend idee vond om haar zo dicht bij me te hebben. Op een gegeven moment waren we er gewoon aan toe om haar op haar eigen kamer te leggen, zij zelf geloof ik ook, is nooit een probleem geweest. Deze baby gaat straks ook lekker bij ons op de kamer.

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier vanaf dag 1 bij ons en nu nog steeds...

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze oudste heeft precies 1 maand bij ons op de kamer geslapen en daarna naar zijn eigen kamer. Ik vond het heel handig ivm de nachtvoedingen enzo. En ik vond het ook een akelig idee dat zo'n klein kindje regelrecht vanuit de baarmoeder naar een grote eigen kamer zou gaan.
    Alleen ik sliep er wel slecht van, elk zuchtje, piepje, kreuntje, werd ik wakker van.

De tweede moet noodgedwongen op onze kamer, omdat we nog geen babykamer hebben. Maar zeker in het begin zou ik dat toch sowieso wel weer gedaan hebben, hoor, voor het gemak en de nabijheid.

16. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Omdat mijn man internationaal chauffeur is zal ik na een week of zo weer af en toe 's nachts alleen zijn, dus ik pak ivm de voeding, Jr. 'dan bij me in een wieg, overdag zal ik em zo veel mogelijk in zijn eigen bedje leggen dan is denk ik de overgang niet zo groot als hij ook 's nachts in zijn eigen bedje mag.

Deel Deze Pagina