Hoi Allen, Wij hebben een matras besteld bij babypark. Pocketveer met een matje aerosleep. Matras kost 130 en eurosleep kost 60. Ik heb het idee dat het erg duur allemaal is. Ik wil niet bezuinigen op veiligheid. Waar hebben jullie zoal het matrasje gekocht? Ik wil geen latex of koudschuim omdat dit volgens veiligslapen te warm zou zijn, dus kom ik op pocketveren, wat eigenlijk goedkoper is? Wie weet waar ik terecht kan voor een betrouwbaar matrasje? Kan de order namelijk nog annuleren.
Wij hebben het binnenveringsmatrasje van Leen Bakker gekocht. Kostte 30 of 40 volgens mij. Ikea heeft ook binnenveringsmatrasjes, maar die zijn iets dunner dan die van Leen Bakker volgens mij. Mijn peuterdochter ligt op een binnenveringsmatras van Ikea en voor het kleintje dat op komst is hebben we die van Leen Bakker gekocht. Persoonlijk vind ik die van Leen Bakker wat degelijker en steviger....
Tja... Het is wat je wil.... Het is wat duurder idd... Ik heb ook een Aerosleep... De meningen zijn erover verdeeld maar ik vind het een fijn idee dat het ademend is etc. Daarnaast vind ik het ook nog eens supermakkelijk. Je gooit het in de was en uurtje later issie droog, ideaal.
Wij hebben een matras van de ikea met veren er in. Is dik genoeg voor een klein guppie hoor. Tegen de tijd dat ze echt zwaar en groot worden krijgen ze een ander bed en dus een ander matras. Verder geen poespas. Vond het leuk en mooi klinken hoor van aerosleep en wou het eerst zelf ook kopen, maar vind het duur, en wij zijn ook allemaal groot geworden zonder.
Aero sleep is afgeraden bij pasgeboren baby's omdat het 't bedje te koud maakt. Ik heb er van afgezien en moet even uitvinden hoe en wat en waar ik molton matjes kan vinden.. Ik heb wel een matras van 130 pond maar dat ik weer stofmijt en allergie vrij en god weet wat maar van een goedmerk wat fijn bedspul maakt dus hopelijk slaapt hij er als een prinsje op.. Gebrek aan kijk en vergelijk mogelijkheden in de winkels! Memory foam is wat dat betreft goedkoper dan een pocket spring en heeft zo zijn voor en nadelen maar pocket spring gaat volgens mij ook iets langer mee dan memory foam en volgens mij is een prijs tussen de 40-70 euro wel normaal
Ik heb toen uitgezocht op Google wat de beste volgens de consumentenbond was. Ikea baby matras 40,- . Ze slaapt er heerlijk op. De airosleep kan je misschien ook wel op marktplaats vinden. Er zij mensen die het ook nog ongebruikt aanbieden. Als je t echt wilt gebruiken natuurlijk. Je kan ook even wachten ermee en na de kraamweek kijken of je het wat vind. En laat je niet gek / bang maken id babywinkel want ze spelen echt in op je gevoel en niet alles hoeft voor de hoofdprijs gekocht te worden. Je kan ook op kieskeurig veel vergelijken.
Wij hebben deze ook. Ziet er super uit en is super qua prijs! Van onze kraamhulp mochten we trouwens geen aerosleep gebruiken.
Onze kraamhulp zweerde juist bij de aerosleep, dus kan je nagaan. Wij hebben onze aerosleep bij de Baby & Tiener, volgens mij ook 130 euro. Ging nog wat korting vanaf omdat we het standaard matrasje die je bij de babykamer kreeg (gratis) niet wilden.
Ach, dat zegt helemaal niks. Er is onder kraamverpleegkundigen nog en hoop onwetendheid over bepaalde dingen. Hoop meningsverschillen. Vlos raadde hier aerosleep af omdat het onzin en geldklopperij zou zijn... De ene vlos haalt warm water uit de kraan voor een fles, de ander doet dit abso.uut niet omdat het ongezond is.. Bij de ene kraam mag er absoluut geen aerosleep in omdat kleine afkoelt en het gevaarlijk is icm lekkende kruiken. De ander zweer er weer bij. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen....
Hier gewoon een matrasje a 40 euro van leenbakker en 1 van ikea. Staan erom bekend dat ze erg goed zijn. Meningen over aerosleep zijn verdeeld. Ik vind het persoonlijk dikke onzin en dure schijnveiligheid. Kindjes zouden er niet in kunnen stikken.... Kindjes stikken niet in matrasjes als ze hun neus erin duwen. Baby's zijn Sterk genoeg om hun hoofdje opzij te leggen bij ademnood. Het zou hygieniescher zijn omdat je het op hoge temperatuur kan wassen en je matras beschermd...... molton van 5 euro om je matras beschermd net zo goed en kan je ook op hoge temperaturen wassen.... Heet water van lekkende kruiken blijft op de topper staan enz. Neeeeh, ik geloof is er niet.
Dat zegt ook helemaal niks, dat bedoelde ik ook met mijn opmerking. Heb gisteren even zitten rondneuzen op internet over de aerosleep, maar ik kan nergens vinden dat het matras slecht is. Alleen dat het niet bekend of bewezen is dat het matras bepaalde allergieën of wiegendood tegengaat. Verder wel een hoop persoonlijke meningen van mensen die via via iets opgevangen hebben (de buurvrouw van mijn schoonzus van mijn nicht zegt dat het slecht is...) maar daar kan ik niks mee. Dus mocht iemand met een echt onderzoek of bewijs op de proppen komen, dan lees ik die graag
Nou hebben wij ook matras genomen met pocketvering. Omdat ik weet dat het gewoon goede matrassen zijn. Maar... al die ophef over aero sleep, wel of niet. God zeg... waar hebben wij vroeger op geslapen? We leven toch ook nog steeds!
Ik weet het ook niet met die aerosleep maar waarop pas met drie maanden erop slapen? Het is ook voor pasgeboren baby's. Iemand zij dat het werd afgeraden omdat het te koud is maar volgens mij is de hitte het probleem, niet de kou. Traagschuim schijnt weer erg gevaarlijk te zijn. Ik haal de informatie van veiligslapen.nl en wiegendood.nl. Maar waar je nou goed aan doet weet ik ook niet, ik zie veel verschillende prijzen staan en meningen. Ik heb zelf in de winkel mijn neus in zo'n eurosleep geduwd en ik kon er nog prima door ademen. Maar of het werkt? Gebruiken jullie het ook voor pasgeboren?
ps, ik denk dat ik dan toch maar bij deze keus blijf, erg duur maar als ik nu ga annuleren voel ik me nu al schuldig mocht er iets gebeuren. Ja stom ik weet het, qua dat soort dingen laat ik me makkelijk spul aanpraten.
Aerosleep is een product voor schijnveiligheid. Kindje die zich niet goed op temperatuur kunnen houden koelen er veel te snel van af. Kruiken mag je niet gebruiken want ze vertellen het mooi maar we hebben het getest bij ons in de winkel en juist hete kokend hete water verspreide zich gelijk en voelde niets af waardoor het kind in dit geval een pop mooi verbrand was. Hier in de regio mogen kraam verzorgende hem niet gebruiken.
@edelweis Maar dan gebruik je de aerosleep de eerste paar weken toch niet? En daarna wel of zie ik iets over het hoofd.
@ edelweis Als je trouwens geen aerosleep hebt en de kruiken lekken zoals je zegt getest te hebben dan verbrand je kind net zo goed. Dus de een is niet persee beter dan ander toch?
Ik heb een oplaadbare kruik (zo een met een stekker, die zichzelf opwarmt) dus het probleem met een lekke kruik zal ik niet hebben. En idd, als een kruik lek is, dan zal dat hete water sowieso wel door het bedje heen gaan, verbrandt het arme kind net zo goed. Er valt voor alles wel wat te zeggen denk ik. Wij vonden het een fijn matrasje (voelde beter aan dan de andere matrasjes waar we keuze uit hadden). En dan vooral uit hygiënisch oogpunt, nog niet eens zozeer vanuit het punt van wiegendood of allergieën. Daar kunnen natuurlijk ook andere factoren in meespelen.