Ooh, ik kan gewoon niet kiezen.. Ik wil graag een wieg. Eentje waar mijn kindje straks geborgen in ligt. In principe staat de wieg naast ons bed de eerste maanden maar wil eigenlijk ook iets beneden kunnen gebruiken zodat mijn dochter er niet zo makkelijk bij komt. Een gewone wieg is prima, liefst met hemeltje maar moeilijk te wisselen met de benedenverdieping. Een hangwieg vind ik zo mooi en lijkt me lekker voor de baby maar zijn vrij duur. Ook zou ik of twee veren moeten hebben of een dure poot erbij moeten kopen. Voordeel is dat die beneden vrij hoog kan hangen. Een mozesmandje is schattig maar vrij klein. Ik heb er nog eentje staan met standaard maar heb liever iets met een kap erop of een hemel. Mijn dochter vond het trouwens niks in die mand. Cosleeper lijkt me ideaal maar lukt niet met klossen en is ook geen oplossing voor beneden. Wie o wie wil zijn ervaring delen over de juiste wieg? Door die hormonen kan ik al helemaal geen keuze maken. Wat vond jij prettig de eerste maanden? Vind het zonde om twee wiegjes aan te schaffen eigenlijk. Bedankt alvast!
Hier bij beide in het begin een mozesmandje. Klein en geborgen en die kan je ook makkelijk mee naar beneden nemen. Mandje kan je zo met kleine erin in de box zetten. Staat het ookveilig voor andere kinderen. Toen ze daarniet meer in paste heb ik de cosleeper gebruikt. Is minder geborgen maar wel groter. Om die klossen zou ik me niet druk maken. Dat probleem heb je maar een week... En anders 4 extra klossen bestellen. Dan zet je de cosleeper ook op klossen Als je veel geld uit wilt geven dan zou ik eens op marktplaats kijken. Hier een mozeswiegje zgan voor 40 euro en een ikea co sleeper voor 15 euro. Zgan.
Die klossen zijn er maar een week. Je kan dan toch nog niet zo makkelijk in/uit je bed, dus dan is het wel fijn dat hij even los staat. Wij hebben voor de Bednest gekozen. Wel vrij duur. Je kunt hem als wiegje en als co-sleeper gebruiken. En je kunt ook het bovendeel mee naar beneden nemen en bijv. dan in de box zetten, zodat de kleine daar kan slapen. Het onderstel blijft dan gewoon boven bij/aan je bed staan. Er zit een hoes bij, dus het is ook een reiswieg. Het opzetten en inpakken gaat erg vlot. Ik heb 'm nog niet in gebruik (maar wel in huis en al een keer opgezet), maar tot nu toe heb ik een positieve indruk.
Wij hadden een hangwieg en een haak voor op zijn kamertje en op onze slaapkamer (daar sliep hij de eerste vijf maanden). Overdag legde ik hem gewoon beneden in de kinderwagen te slapen.
Wij hebben bij de eerste geen wieg gebruikt en ook niet gemist.(In het begin in de wandelwagenbak op onze slaapkamer en ook nog een tijdje het ledikant op onze kamer gehad toen de rieswieg te klein werd voor hele nachten.) Nu gaan het ledikant sowieso niet meer op onze slaapkamer passen. En we willen deze baby ook weer graag enige maanden op onze kamer houden. Dus toch een wieg. En onze eerste en enige vereiste was eigenlijk: zo goedkoop mogelijk en niet te klein (zoals mozeswieg). Dus eigenlijk een wieg die qua grootte zo lang mogelijk mee kan voor zo min mogelijk geld. Want voor die paar maanden dat ze er in kunnen, ga ik er geen groot bedrag aan uitgeven. Wij hebben nu dus een nieuw wiegje incl. matras voor 70 euro. Gewoon zo'n rechthoekige, een soort verkleind ledikant.
Ik raad je aan om niet iets van riet te nemen... Wij hadden bij mijn zoontje een rieten wieg en die kraakte steeds als ik hem erin legde en de dekentjes goed deed. Zo irritant!!
Heb zo'n wieg met een ronde kap, mijn eigen oude wieg. Vind het erg knus. In t begin nam ik het matrasje weleens mee naar beneden en lag mn uk daarop in de box.
Hier voor boven een gewoon simpel wiegje en beneden heeft hij altijd in een wikkeldeken in de box gelegen.
Haha, je maakt het jezelf wel heel moeilijk hoor. Herkenbaar trouwens hoor, die neiging heb ik ook...kan over de kleinste dingen gaan twijfelen. Als ik jou was zou ik gewoon voor een fatsoenlijk formaat wieg gaan of zo'n cosleeper van de Ikea (volgens mij is dat gewoon een ledikant waar je een zijde vanaf kunt halen). Die klossen blijven er echt maar korte tijd onder en wat iemand anders ook al zei, desnoods zet je ook klossen/kratten onder de cosleeper. En dan beneden in de kinderwagen.
De hangende wieg is echt zoooo leuk! Mozesmandje vind ik klein en niet stevig.. Een 'gewoon' wiegje met hemel is ook leuk. Ik zou de volgende keer een cosleeper nemen/maken,maar mijn bed gaat niet meer op klossen! (ik kon na een ks mijn bed niet meer in of uitklimmen...) maar als je thuis wilt bevallen kan je niet anders. Ook zou ik niet voor de dure hangwieg gaan, ook al is die echt de leukste, omdat mijn dochter na vijf weken naar haar eigen kamer is gegaan.