Wiegje in de ouderslaapkamer of beter van niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ytest, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wiegje de eerste 3 maanden in de ouderslaapkamer?

1. Nee, laat de baby gelijk aan het eigen kamertje/ledikantje wennen

2. Nee, maar wel eerst een Wiegje in het kamertje, voor het ledikantje

3. Jawel, het schept een betere band, het hoort je ademen en andersom

4. Jawel, maar korter dan drie maanden!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar! Hier kon manlief ook roepen dat ze best goed geslapen had he? Ehm, schat, ze is 5 keer wakker geweest hoor.... :x:(;)

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Haha eigenlijk wel! :D maar de mijne is nog zo dat als ie die mening eenmaal heeft, hij het met liefde iedere voeding gaat halen ;)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik weet niet of het al is gezegd, maar het belangrijkste voordeel: nachtvoedingen zijn zoveel relaxter als je baby dichtbij slaapt! En ook fijn voor je baby, hoeft het niet te huilen als het honger heeft.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vind het ideaal!
    Lekker dichtbij en je hoort elkaar makkelijk.

Hier nu al 5 maanden bij ons op de kamer in de wandelwagenbak.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik had wel een wieg gekocht maar hij heeft er welgeteld 2 weken in gelegen. Wij hebben een grote kast enneen grote boxpring dus er was al bijna geen plek voor en buuten dat durfde ik me soms niet meer om te draaien omdat ik bang was de baby te wekken, haha. Zijn kamer grenst aan die van ons dus de overstap was niet zo dramatisch zeg maar. Nog steeds hoor ik iedere kick (zonder babyfoon) maar ik heb wel het vertrouwr dat wij hem niet storen in zn slaap.

Hij heeft het overigens ook meteen geaccepterd in zn eigen kamertje....

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Mijn man merkte niks van de nachtvoedingen. Mede omdat ze bij ons op de kamer sliepen. Dan had ik ze al bij me gepakt voordat ze het zelf door hadden ;)

Ik viel altijd in slaap tijdens het voeden, vond ik in het begin een beetje eng, maar heb me toen verdiept in samen slapen en vond het toen vooral lekker knus. Als ik weer wakker werd na de voeding, legde ik haar weer over.

Ik moet er echt niet aan denken om over een koude gang te lopen of sowieso te lang m'n warme bedje uit ;)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier slaapt dochter ook nog steeds bij ons op de kamer. Ik vind het knus en ik hoef mijn bed niet uit voor de nachtvoedingen. Wanneer ze naar haar eigen kamer gaat weten we nog niet. Ze heeft hier nog niet eens een eigen kamer, dus als we verhuizen naar een groter huis zou dat zijn.

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    D heeft tot afgelopen week (8 maanden) bij ons op de kamer geslapen. In zijn cosleep bedje, of naast mij in bed. Is me erg goed bevallen! Alleen tot vorige week kwam hij nog om de 2 uur snachts om te drinken, en na 8 maand weinig slapen was ik keikapot en besloten hem op zijn eigen kamer te laten slapen. Dit ging echt zonder problemen! Mijn man ging er heen als hij snachts wakker werd, even troosten en weer weg. Na 3 nachten had hij door dat wakker worden geen zin heeft, en nu slaapt hij door :D Bij ons op de kamer vond ik heerlijk, en overgang naar zijn eigen kamer ging perfect en zonder gehuil, zou het bij een 2e zeker weer zo doen!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze ook gezellig bij ons in de cosleeper. Ze wordt nu alleen soms wakker als wij naar bed gaan en dan komt ze vaak vaker s nachts dan als ze doorslaapt tot een uur of 1.
    Misschien dat ik haar als ze 6 maanden is s avonds in haar eigen kamertje leg en vanaf de nachtvoeding bij ons maar ik weet niet of ik er dan al wel aan toe ben.
    De oudste sliep 3 maanden bij ons, die sliep s nachts vanaf 6 weken door en manlief vroeg steeds wanneer ze naar haar eigen kamer ging, dus de afspraak gemaakt vanaf dat ik weer ging werken.
    Bij de 2e voorgenomen dat ze pas naar haar eigen kamertje gaat als ik er aan toe ben.
    Wilde haar de eerste 6 maanden ook graag beneden houden maar dat werkt helaas niet bij onze dame. Vanaf 3,5 maand slaapt ze overdag boven.

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Dacht altijd heel stoer te zijn...tot ik moeder werdt!!
    lekker bij me :)
    Voor een week of 8-9 toen kon ik niet meer tegen der geluidjes haha tenminste kon er nie van slapen
    dan deed ik tot voeding van 23:00 bij mij en dan eigen kamer.
    met 11 weken sliep ze ook door.

nu heb ik beide deuren nog op een kier hihi

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jahoor, ledikantje staat heerlijk naast me, al vanaf de geboorte :)..

Ik zou hem niet in een andere kamer willen hebben, ik vind het ideaal om snel de speen in te pluggen snachts, ik hoef mijn bed niet uit. Ik hoor hem, hij hoort ons...

...nee k ben er zeker nog niet aan toe om hem uit onze kamer te doen......

Ik hoor m graag!

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik mis een optie.

Mijn dochter sliep namelijk de eerste 6 maanden op onze kamer in een ledikantje, i.p.v. in een wiegje.
    Het is dat ik ziek werd en haar wakker hield met mijn gehoest anders had ze er nog geslapen. Nu slaapt ze middels beter op haar kamertje, maar soms na de nachtvoeding gaat ze bij ons in bed, lekker er tussen in.

13. Maia

Maia Niet meer actief

ik had het wiegje bij geboorte op de kamer staan, dat heb ik een kleine 2 weken volgehouden en toen was ik zo gestoord van al het geluid dat Tim maakt dat we hem naar zijn eigen kamertje hebben gezet. Nu hoor ik zijn gepiep en gekreun wel, maar niet alles dus we hebben allebei een stuk meer rust.

14. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    ledikant op de ouders slaapkamer.

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Had een gesprek met manlief waarin ik (evil) vertelde dat ik vond dat mijn mening wel iets zwaarder telde aangezien het 9 maanden zo dicht bij me was en ik toch degene ben die er uit moet snachts voor de voeding.. Ik zei kijk als jij nou ook op een bepaalde manier melk produceerde à la maar dat is niet zo :p..

Ik won :D

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze jongste van nu 3 mnd slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer.Ik geef BV en vind het wel makkelijk want ik kan haar makkelijk pakken en terugleggen.Geen gehannes met een babyfoon die bij ieder zuchtje begint te kraken.
    De oudste heeft tot 6 mnd bij ons op de kamer gelegen en de middelste tot 5 mnd.
    De baby gaat binnenkort wel wennen in haar ledikant en dan gaat ze wschl wel naar haar eigen kamertje en anders zetten we evt het ledikant bij ons op de kamer.

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Drie dagen geprobeerd maar ik kon vreselijk moeilijk in slaap komen van al die pruttel geluidjes (hoe lief ook) en sliep heel onrustig. De eerste nacht op haar eigen kamertje was even 'gek' maar het ging prima. Vond het ook wel relax, de kamer weer voor onszelf ;) en zij op haar eigen plekje wat wij voor haar hadden ingericht.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik reageer even alleen op je vraag, heb andere meningen niet gelezen.
    Ik vind het echt heel belangrijk om je kindje de eerste periode bij je op je kamer te hebben. Zo leer je zijn signalen veel sneller herkennen en kun je eerder reageren. Ik werd direct wakker van smakgeluidjes en kon hem aanleggen voordat hij ging huilen.
    Het is heel persoonlijk en ik wil niemand aanvallen, maar voor mijzelf was het echt onvoorstelbaar om mijn kindje direct alleen op een kamer te leggen. Nee, hier zou ik echt nooit voor kiezen!

Mijn zoontje slaapt nu hele nachten door (vanaf week 9 ongeveer) en nu heb ik hem in zijn eigen bedje gelegd. Vond dit op het begin heel erg moeilijk en heb liggen huilen in mijn bed, maar zowel mijn zoontje als ik slapen nu een stuk beter. Dus het is voor nu een goede keuze.

19. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Je moet doen wat jou zelf prettiger lijkt. Maar ik persoonlijk zou het absoluut niet kunnen om na je kindje 9 maanden gedragen te hebben hem in z'n eigen kamertje te doen. Ook vond ik het prettiger dat hij zo dicht bij me was en ik z'n geluidjes zo snel kon leren kennen. Als we ooit voor een tweede gaan zou ik dit niet anders doen

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hadden tycho ook op onze kamer. Halverwege de eerste nacht is mn vriend naar de logeerkamer gegaan,de tweede nacht is hij gelijk naar logerrkamer gegaan en kwam ik halverwege nacht achter hem aan en de derde nacht zijn we beide gelijk op de logeerkamer gaan liggen .... We konden allebei niet/zeer slecht slapen van al die babygeluidjes enz! Dus dat schoot niet echt op. De vierde nacht stond het bedje op tycho zn eigen kamer en dat ging eigenlijk meteen goed gelukkig!

Deel Deze Pagina