Ik zit erover te denken om als het kindje geboren is, zo'n schattig wiegje in de woonkamer te zetten, kan ik het zien als ik beneden ben en voor visite is dat toch ook leuk en schattig... Tenminste dat was mijn idee (zwanger van 1ste)... Mijn moeder kwam vandaag langs en ik helemaal enthousiast over mijn idee en zij vond het maar niks... beter op 1 plaats slapen en tegen die tijd ben je blij als je het even boven kan leggen... [-X Daar ging mijn enthousiasme! Ergens kan ik me wel in haar argumenten vinden, maar zou dat nou echt zo verwarrend zijn voor de kleine? Wat vinden jullie?
Kan je het wiegje niet makkelijk verplaatsen? Wij hebben een kleine wieg zodat de wieg op onze slaapkamer kan staan en in de huiskamer en aaron slaapt eigenlijk overal (als hij wil slapen) hij slaapt ook al vanaf 4 weken in zijn eigen kamer s'nachts maar soms wil hij niet meer en dan gaat hij in de wieg bij ons. Doen wat jou het best lijkt en ik denk altijd hoe makkelijker je met je kind omgaat des te makkelijker kindje krijg je. Uitzonderingen zijn natuurlijk onrustige baby's etc maar je moet gewoon naar je eigen kindje kijken.
Ik had een oude wieg van de familie van m'n man. Er zaten wielen onder. En wij woonden toen nog in een appartement. En ik was helemaal niet van plan Finn in de woonkamer te laten slapen, maar ik heb dat ding steeds heen en weer gereden! haha Ik vond het heerlijk zo dicht bij me. En as ik alleen was, was het toch stil. Als bezoek kwam lag ie meestal vanwege de drukte wel op de slaapkamer. Finn slaapt nu nog overal even goed; bij oma slaapt ie net zo goed als thuis. Je kunt ook de kinderwagenbak gebruiken
Het hangt denk ik van je kindje af. Ons meissie slaapt echt overal. Ze heeft een mooi wiegje en dat heeft vrij lang op onze kamer gestaan. Maar overdag sliep ze heel veel in de kinderwagen in de woonkamer. Nu ligt ze meestal in de wieg op haar eigen kamertje, maar soms ook nog wel beneden in de kinderwagenbak (zoals nu ). Als we ergens naar toe gaan, nemen we altijd de kinderwagenbak mee, zodat ze daar in kan als ze wil/moet slapen. En dat lukt meestal, misschien wel omdat ze er redelijk aan gewend is èn omdat ze als ze gaat slapen altijd knuf en speen meekrijgt. Voor haar is dat belangrijker dan waar ze ligt. Helaas is ze bijna te groot voor zowel de wieg als de kinderwagenbak Maar als je een kind hebt dat moeilijk slaapt, kan hij of zij er veel baat bij hebben om duidelijkheid te krijgen over de "slaapplek". Dat wordt dus afwachten........ Ik zou niet apart een wiegje aanschaffen. Is wel heel schattig hoor, maar als wij niet de wieg van m'n ouders hadden kunnen krijgen, hadden we echt geen wiegje gekocht, een ledikantje is ook goed. En in de woonkamer kun je dus de kinderwagenbak gebruiken.
Esmee heeft van af dag 1 dat ze thuis was alleen maar in haar bedje op haar eigen kamer geslapen. Esmee slaapt heel licht en word van elk geluidje wakker. voor haar was het geen optie om haar toen beneden te laten slapen in de box/wieg. En zelf vind ik dat je je kind het beste in zijn/haar eigen bedje kan leggen op zijn/haar kamertje, dan heeft het alle rust, maar dat is mijn mening ,vind jij het gezellig om je kleine om je heen te hebben is dat je goed recht
Ik zou er niet aan moeten denken om zo'n kleintje vanaf dag 1 op een eigen kamertje te laten slapen, hij komt net na 9 maanden uit je warme buik vol geluiden in een hele nieuwe omgeving. Jayro sliep de eerste 3 weken bij ons in bed (op een eigen matrasje tussen onze hoofdkussens in en soms wel echt bij mij aan mijn kant), Nu slaapt hij in zijn bedje direct naast ons bed, overdag slaapt hij waar wij zijn... In de wagen, box of waar dan ook. Dat doe ik bewust, het is nu ook een heel tevreden en makkelijk kindje. Als Jayro rond de 3 maanden is ga ik hem wel steeds meer op z'n eigen kamertje laten slapen. Ik denk niet dat dat een probleem zal worden, hij slaapt nu ook wel regelmatig even 'alleen' op onze slaapkamer in z'n bedje. Hij heeft soms krampjes en dan slaapt hij 's nachts ook best weer even bij me, vervolgens in zn eigen bedje als de krampjes over zijn is ook geen probleem. Onze manier wordt door CB en familie en weet ik veel wie ook afgeraden, maar ik denk dat je altijd gewoon moet doen wat voor jou goed voelt. Dit voelt voor ons goed, en blijkbaar is het ook goed voor Jayro, anders was hij niet zo vrolijk, lief en tevreden. Het scheelt denk ik ook dat ik zelf ook zo ben opgegroeid, altijd lekker mee met mn ouders en slapen waar we op dat moment waren. Ik heb er absoluut niets negatiefs aan over gehouden
Ik zou het niet doen. Ik vind het belangrijk dat Tobe lekker in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje gaan slapen als het echt slaaptijd is. Daarbij zou ik het voor hem vervelend vinden als de visite hem zou storen. Ze gaan toch aan hem plukken, ook al probeer je dat af te houden. En ik geloof zelf absoluut dat het voor de rust en regelmaat helemaal niet goed is. Tobe kan nog steeds prima slapen als we ergens anders zijn (en dus in de kinderwagen ligt), maar thuis slaapt ie lekker op 1 plek. We hebben de eerste maand na zijn geboorte in een ander huis gewoond waar we geen eigen kamer voor hem hadden en dat was echt helemaal niets. Sinds we zijn verhuisd en hij dus in zijn eigen kamertje slaapt, is hij veel rustiger.
Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk het belangrijkste dat je je er zelf goed bij voelt en dat hangt dan weer samen met hoe het kindje is..en ja...dat is nog ff afwachten natuurlijk! Ik ben van plan om een wiegje naast ons bed te zetten (mijn schoonmoeder is een wiegje van zichzelf helemaal aan het opknappen met stof dat ik zelf mag uitkiezen, echt superleuk) voor de eerste maanden, en ik kan dat ook makkelijk beneden zetten als ik wil. Ik heb ook zo'n flauw vermoeden dat ik er constant naar wil kijken haha, maar in ieder geval, als je kennelijk een makkelijk kind hebt dat overal slaapt, maakt het niet zo veel uit Super, ik werd al helemaal onzeker, maar dat is nu weg, ik ga lekker doen waar ik me goed bij voel en dan zie ik wel
Als je inderdaad toch al een wiegje gaat aanschaffen voor bij jullie op de kamer, dan moet je inderdaad gewoon op dat moment bekijken hoe het bevalt!
Ja precies, en natuurlijk komt er in de kinderkamer een gewoon ledikantje etc, maar het idee om het dicht bij je te hebben vind ik toch wel erg gezellig, zeker de eerste maanden. Ik wil nu niet dat het kindje bij ons in bed komt te slapen, wel in het eigen bedje... En het wiegje is niet echt een aanschaf, we hebben er gewoon al ontzettend veel lol in om het op te knappen en het begint er al mooi uit te zien! Haha vandaag voor de grap hebben we er al eens een pop in gelegd om het resultaat te bewonderen. Als het af is, zet ik het bij mijn fotoalbum
Leuk dat jullie het helemaal opknappen Wiegjes zijn toch altijd bijzonder. Tobe heeft maar een maandje bij ons op de kamer geslapen, maar de eerste week had ik absoluut niet anders gewild! Dan is het allemaal nog zo pril en onzeker, toch fijn om alles goed in de gaten te kunnen (alleen zorgde dat er wel voor dat ik daardoor nauwelijks sliep dus vandaar dat ie toch na een maand naar zijn eigen kamertje is gegaan, zonder problemen gelukkig).
Ik denk dat het heel goed kan, veel mensen kiezen er voor (wij ook) om de eerste periode de baby beneden in de wandelwagen bak te laten slapen. Een pasgeboren kindje slaapt zo veel en als het dan altijd boven in zijn/haar eigen kamer moet liggen is dat natuurlijk ook niet bepaald gezellig. Jamila lag eigenlijk altijd beneden als ik beneden was. Alleen als er heel veel bezoek was en het dus druk was legde ik haar boven neer maar eigenlijk sliep ze heel gemakkelijk met veel geluid. Ik denk ook dat ze daardoor nu nog steeds makkelijk slaapt, juist omdat ze al vanaf dag 1 gewend is om te slapen met geluid om zich heen. Persoonlijk zou ik het dus gewoon doen en als je aan je kindje merkt dat zij/hij toch "overprikkelt" raakt nouja dan kan je altijd besloten om het wiegje boven te laten staan. :-D
Dat is zeker waar, he, ik heb er alweer helemaal zin in! Gek he, hoe snel je eigenlijk onzeker wordt, terwijl het er nog helemaal niet is!..
(schoen)moeders zijn erg goed in je onzeker maken . Hier lieten ze me ook "vaak" aan van alles twijfelen terwijl uiteindelijk toch bleek dat mijn idee/opvatting oid juist was. Ben dus ook al snel "gestopt" met direct aan het twijfelen te slaan nadat zij het zeiden maar ging vaak eerst even op onderzoek uit (hier op zp ) en meestal bleek mijn idee toch niet zo verkeerd te zijn. Ach wij geven het generatie verschil maar de schuld :-D
Hier komt de kleine ook beneden te liggen als ik beneden ben. Gewoon in de kinderwagenbak of de box.. (mag dat trouwens vanaf het begin in de box?) Vind het ook zo wat om als ze in de box in slaap gevallen zou zijn ik haar over moet leggen in de kinderwagen haha
De box zou ik niet doen, veel te veel prikkels. Dan kun je je kleintje beter even in de kinderwagen leggen. Daarbij is het echt heel erg belangrijk om je kleintje wakker te slapen te leggen in zijn of haar bedje. Kinderen leren daardoor zelf in slaap te vallen. Anders kunnen ze hier echt moeite mee krijgen wat als gevolg veel huilen heeft als ze straks op bepaalde tijdstippen moeten slapen (en ze gaan vaak ook minder slapen). Dus trap er niet in dat je ze alleen laat slapen als ze zelf in slaap vallen in de box vanwege uitputting door alle prikkels.
Ok dus als ze even in de box liggen dan optijd weer in de kinderwagenbak zodat ze daar in slaap kunnen vallen? En eventueel in het bedje dan, mocht ik veel boven zijn.
Hoezo zijn er in de box te veel prikkels? Als je dat ding helemaal vol hangt met speelgoed miss wel maar dat heb ik sowieso niet.. Ik zie het verschil tussen in de kinderwagen in de huiskamer slapen of in de box in de huiskamer niet..Overigens wordt slapen in de kinderwagen afgeraden als je er niet continu bij bent, dus als je bv aan het wandelen bent is t geen probleem. Dit heeft te maken met het feit dat de bak helemaal dicht is (ventilatie) en al helemaal als je dan de kap ook nog omhoog hebt..Vond het zelf ook vreemd dat de kraamzorg als tip gaf dat je wandelwagbak tijdelijk als slaapplekje naast je bed kan gebruiken.
Ik denk dat de box onder andere wordt afgeraden omdat er een boxkleed in ligt en niet een goed matrasje zoals in het bedje/wiegje dat hadden wij echter snel opgelost wij hadden namelijk het matrasje uit de wandelwagen (op maat laten maken zoals een wieg matrasje omdat we dat flut dingetje van de wandelwagen bak maar niets vonden) onder het box kleed gelegd zodat ze op een goed matrasje lag. Verder wordt het waarschijnlijk afgeraden omdat een box behoorlijk groot is voor zo een klein meisje en dus "onveilig" aan kan voelen. Maar goed ik moet eerlijk zeggen dat Jamila soms beter in de box sliep dan boven alleen in haar bedje, hier lag ze dan ook regelmatig in de box te slapen en ze viel echt niet in slaap omdat ze uitgeput was ze wilde gewoon graag bij papa en mama in de buurt zijn. Vaak als ze wakker werdt keek ze even of ze ons zag en dan deed ze haar oogjes weer toe, zag ze ons niet dan was het huilen geslagen. Bij ons was de box op het begin dus soms nog beter dan het bedje/wandelwagen bak (want vanuit de bak kon ze ons ook niet zien). Verder vond ik het zelf niet altijd prettig als ze alleen boven lag als ik beneden was, zo een klein mensje helemaal alleen nee dan ging elke 3 minuten kijken, is ook niet echt handig Dus ik blijf zeggen, kijk gewoon naar je kindje zelf ik denk dat je snel genoeg door hebt wat voor jou en je kindje het beste is. Je moet maar zo denken bij de geboorte van een kind worden ook een papa en mama geboren en zelf ken je je eigen kindje het beste. Wij hebben overigens nooit problemen gehad met slapen, Jamila sliep vaak beneden in de box/wandelwagen/op schoot en heeft tot 8 maanden bij ons op de slaapkamer. Na die 8 maanden is ze naar haar eigen kamer gegaan en valt binnen 5 minuten in slaap als we haar om 20:00 uur in bed leggen en slaapt gewoon door tot 07:00uur.
Ik denk dat het heel erg van je kind en van jezelf afhangt wat handig is. Mijn zoontje slaapt erg weinig en vaak ook kort. De eerste weken legde ik hem vaak in de kinderwagenbak beneden, maar dan sliep hij nooit langer dan een klein uurtje. Bovendien wordt hij ook snel wakker, dus ik durfde dan helemaal geen geluid te maken. Daardoor kwam ik echt nergens aan toe. Nu leg ik hem altijd boven. Hij slaapt regelmatig veel langer en ik ben 'vrijer' beneden. Dus ja, het is maar wat je zelf fijn vindt... In de box slaapt hij trouwens over het algemeen niet. Tot nu toe twee keer, toen hij echt heel erg moe was. En dat is hij dus niet zo snel. Wat dat betreft zijn alle kinderen echt anders.