wiegje in woonkamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door roos1981, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, gewoon kijken wat werkt voor jullie kind.
    Hier heeft ze de eerste twee maanden overdag veel in de wandelwagenbak geslapen beneden, in de box wou ze niet slapen. Ik vond het ook wel makkelijk, want ik reed haar gewoon mee waar ik op dat moment was, zodat ik haar in de gaten kon houden.
    Ze sliep ook wel in haar bedje hoor, in ieder geval 's nachts. Vanaf twee maanden ben ik haar overdag steeds vaker boven in haar bedje gaan leggen voor slaapjes en vanaf een maanf of 3 a 4 heeft ze daar alleen nog maar geslapen (tenzij we ergens op bezoek waren).
    Oh ja, de eerste 6 maanden stond haar bedje op onze slaapkamer, beviel prima en ze is zonder problemen daarna naar haar kamertje gegaan. Ik sliep zelf ook goed al die tijd. Dit werkte zo goed, dat we het bij de tweede waarschijnlijk net zo gaan doen. En ach, mensen hebben altijd wat te klagen, dat ze de eerste 6 maanden bij ons op de kamer lag gaf ook reacties van 'zo leert ze nooit meer naar haar kamer te gaan, die van mijn buurvrouw is nu 11 en wil nog niet in zijn bed slapen, blablabla'. Volg je gevoel hoor!

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    In het begin legde ik ons ukkie ook af en toe in de box of wandelwagen bij visite, ging prima.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heel simpel. De box is open en de kinderwagen is meer afgedekt. In de box kunnen ze dus veel meer zien en zichzelf veel makkelijker wakker houden. Tobe doet dit namelijk wel. Hij valt praktisch nooit in slaap in de box, tenzij hij dus echt uitgeput is.

Overigens wat iedereen ook zegt, het is in ieder geval ALTIJD verstandig om je kind wakker in een bedje te leggen, direct vanaf het begin. Het effect is namelijk heel groot. Natuurlijk zal niet ieder kind slaapproblemen ondervinden als het niet wordt gedaan, maar het gebeurt wel bij een groot deel van de kinderen. Dus voor jezelf en voor je kind is het verstandig om het wel te doen. En in combinatie met deze "regel" wordt slapen in de box dus sterk afgeraden. Ik vind het ook absoluut geen slaapplek. Een box is een plek om in te spelen, niet anders.

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik had een oude kinderwagen van mijn schoonmoeder in de kamer staan en daar sliep hij overdag in. daar sliep hij beter dan op zijn kamer in de stilte. zezijn in het begin graag onder de mensen! maar het verschilt denk ik per kind. ik zou het gewoon proberen, bij ons werkte het super!

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier ook tijdens de kraamweken een wiegje beneden! Altijd zo gedaan :)

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Zou het ook niet heel sterk van jezelf afhangen? Als ik naar mezelf kijk: Ik ben behoorlijk gevoelig voor overprikkeling (HSP) en ik heb echt op gezette tijden mijn rust nodig. Omdat ik dat van mezelf ken, zal ik er denk ik niet snel voor kiezen mijn kind in de woonkamer te laten slapen. Laat hem maar lekker genieten van de rust van z'n eigen kamertje en van de regelmaat van een door ons bepaald ritme. Mocht ons smurfje dat slecht trekken, dan kunnen we altijd nog op zoek gaan naar alternatieven.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Bij ons komt de kleine in de kamer in een wiegje.
    Als wij naar boven gaan dan gaat de kleine mee en dan in de kinderwagen naast ons bed.
    Want ik wil graag borstvoeding geven, en de mevr van de kraamzorg gaf toch wel het advies om de kleine de eerste tijd zo dicht mogelijk bij je te houden.
    En dan gaat het voornamelijk om het voeden, zodat je de kleine hoort sabbelen of smakken , dus aangeeft dat het honger heeft.
    Want niet alle kleintjes laten dat duidelijk horen.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee is te vroeg geboren ,dus die 9 maanden hebben wij nooit vol gemaakt :(
    En ze was erg gevoelig voor geluidjes en drukte om haar heen ,werd ze heel erg onrustig van.
    couveuse adviseerde ook om haar rustig op haar eigen kamer in haar eigen bedje te laten slapen.

en ik moet zo ie zo er niet aan denken om een baby op me kamer te hebben , ik zou van elk geluidje /zuchtje dan wakker worden.

wil iemand de baby in de slaapkamer/huiskamer hebben is het goed recht maar kijk dan wel naar de baby hoe die er op reageerd , niet dat de baby er onrustig van word

Deel Deze Pagina