of je krijgt zo'n baby als wij. die heeft nooit in de box of kinderwagenbak beneden geslapen. deed ze gewoon niet, ongeacht hoe moe ze was.
Marcia, ons wiegje had ook een ovaal matras. We hebben een nieuwe laten maken (de oude heeft minimaal 7 jaar op zolder gelegen). Voor het matrasje heb ik zelf molton en hoeslakentjes gemaakt. Maar misschien past bij jou wel een aankleedkussen, of een gewone wieghoes? Ik heb wel elastiek in de hoeslakens gemaakt, maar je kunt ook gewoon een laken gebruiken als hoeslaken, en een molton onderlegger eronder (wel zonder rubberlaag).
Hier ook eerst in het wiegje bij ons op de slaapkamer en overdag in zijn ledikant of bij ons beneden in zijn reiswieg. (dat was alleen als er geen visite was)
mijn kinderen hebben gewoon in de kinderwagen naast mijn bed gestaan. en s nachts in hun bedje op hun eigen kamer. ditmaal heb ik een wieg kado gekregen van mijn broer en schoonzus die komt op onze kamer. ik koop er een nieuw matras in. ( moet ik nog even uitpuzzelen waar ik die vandaan moet toveren ) het is de bedoeling dat hij bij ons op de kamer blijft tot de nachtvoedingen niet meer nodig zijn. en overdag zal hij naar gelang mijn herstel in de wieg of beneden in de kinderwagen als ik alleen thuis ben en het rustig is of in zijn eigen bedje liggen.
we hebbe niet zo'n grote kamer dus een ledikantje past er niet. We willen ons meisje de eerste tijd wel graag dicht bij ons hebben s nachts ook ivm voeden. We krijgen het wiegje waar mijn man nog in heeft gelegen. Die kan op onze kamer. We hebben ook al een ledikantje die staat op haar eigen kamertje. Het maakt niet uit of je baby in een ledikantje of wiegje ligt. Sommige baby's slapen ook goed in een reiswieg of kinderwagen. Als het kindje maar warm genoeg is en goed kan liggen. Het is maar net wat jullie het fijnste vinden.
Persoonlijk vind ik een wiegje leuker voor een pasgeboren baby. Tot een maand of 3 zo ongeveer in een kleine lieve wieg, en daarna in het ledikantje. Meteen in zo'n grote ledikant kan natuurlijk ook, maar een klein wiegje heeft toch wat schattigs
hierzo: http://www.babyxpress.nl/matras-kinderwagen-wieg-box Ik denk dat baby dump/prenatal ed ze ook wel verkopen hoor. Maar bij deze site hebben ze heel veel maten en anders maken ze t wel. Kwam deze site toevallig tegen want ik ben op zoek naar n aerosleep voor in de wieg.
Mijn vriend heeft hem destijds besteld bij Concord. Maar het materiaal? Daar vraag je me wat.. Als ik gok, dan is het polyether. In ieder geval geen vering. En 8 cm hoog als ik het goed heb. Wiegje staat weer bij familie, dus kan het niet even nakijken..
ons kleintje komt in eigen ledikantje op onze kamer te slapen. voor beneden hebben nog niet echt een oplossing eigenlijk. Ik las bij iemand reiswieg in de box..? is een box zelf niet goed genoeg? of een sitter? wil graag wat advies voor het slapen beneden.
mij mij komt hij overdag gewoon in de wandelwagenbak op me kamer en snachts gewoon in ze eigen kamertje...
De box is toch anders dan een wiegje. In een wieg/reiswieg liggen de redelijk beschut in een klein nestje, afgesloten van de drukte om hen heen. Mijn zoontje sliep gewoon niet in de box. Die was veel te veel afgeleid. En dan 's avonds ook overprikkeld. De reiswieg kan wel in de box. Wij hadden hem op het onderstel staan, zodat we ook even uit wandelen konden als hij al sliep. Dat is maar net wat je handiger vind en waar je ruimte voor hebt.