Babyfoon met of zonder camera

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Brix, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Babyfoon met camera aanrader?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat hebben jullie en wat raden jullie aan en waarom? Een babyfoon met of zonder camera?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb er 1 met camera en vind het geweldig.
    Ik ben er van overtuigt dat je best zonder kunt, maar als je eenmaal het gemak kent dan niet meer. ;)
    Regelmatig kijk ik 's nachts even hoe ze ligt. Als ik geluid hoor spiek ik even, soms valt ze weer in slaap en soms moet ik eruit. Zo sta ik niet onnodig aan haar bedje.
    Ook overdag is het prettig. Ik gebruik hem altijd en overal. Super ding!!

3. Seth

Seth Niet meer actief

hier ook met camera.....

in het begin (bij de eerste) trouwens niet, maar toen zoontje eenmaal kon omdraaien... (en dus niet terug kon draaien) hebben ze zo'n ding gehaald....

gewoon fijn, om te spieken...... vooral omdat hij een lichte slaper was... (dus met op de kamer gaan, gelijk wakker)

ook later toen hij net in zn peuterbedje was... was het een uitkomst... om te checken of hij wel in bedje lag....

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb er eentje zonder camera, maar mijn zoontje wordt ook niet wakker als ik bij hem check. Ik denk overigens wel dat als je het eenmaal hebt het wel handig is. Maar wij hebben een goede babyfoon en om nou voor alleen de camera een nieuwe te halen vind ik een beetje overdreven :D

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb geen camera en mis het ook niet. We gebruikten de babyfoon in het begin ook 's nachts, maar dat hebben we gauw afgeleerd, we hoeven nl. niet elk zuchtje te horen (of te zien). Vind het zelf onnodig, als er iets is hoor je het echt wel.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vraag me af; hoe en waar zet je dan die basis voor de babyfoon neer? Die moet dus echt in het bedje kijken, of heb je zulk goed beeld dat je vanaf de commode het bedje en kindje kan zien?

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Heb geen camera, en ik vind het ook niet nodig, nooit gemist.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook niet... ik zou -mezelf kennende- continue gefocust zijn op die camera. En bij een ander op visite ofzo, zou ik helemaal niet meer gerust zijn denk ik, zónder de camera.

ik vind het moeilijk om ons kindje los te laten zeg maar ;) en met camera op de babyfoon, zou ik wéér een stukje meer controle hebben, die in mijn geval denk ik niet goed zou zijn ;) .

Maar zonder camera gaat het dus prima, dus wat dat betreft vind ik het dan ook een beetje zonde van het geld.

9. Alita

Alita Niet meer actief

Ik vindt het niet nodig een camera, wat zie je dan? Je kindje die slaapt...
    Ik vindt het niet nodig en ook zelf wat overdreven om iedere minuut te moeten gaan kijken. Je moet ook wat vertrouwen hebben...daarbij hoor je toch alles dus als er wat is hoor je het gelijk....

Wel zou ik het nu wel eens grappig vinden om te kunnen zien wat ze uitspookt in bed hahahahaa...maar dat is dan weer amusument hahaha

10. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Wij hebben ook geen camera en ik moet zeggen... ik mis t totaal niet!

Door de babyfoon hoor je ook alles en als er iets aan de hand is heb je dat wel snel in de gaten!
    Ik zou volgens mij helemaal gefocust zijn op de camera als we die zouden hebben.
    Mijn zoontje word overigens niet wakker als ik naar boven loop om bij hem te gaan kijken!

11. Trees

Trees Niet meer actief

wij hebben geen camera en ik mis het wel. het lijkt mij hartstikke handig!

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben een babyfoon met camera (Philips Avent). Het bevalt ons super goed. Ons meisje is vaak nog lang aan het spelen terwijl je geen geluid meer hoort. Ook heb je zicht op of ze zit of staat in bed.

Onze camera staat op een leuk mandje ongeveer 2 meter van haar bed. Heel goed zicht. Eerst een tijdje op de kast gehad, maar op gelijke hoogte is het leuker om te zien.

Wij hebben ook een Luvion gehad, maar die zou ik afraden ivm met duurzaamheid en storen. Ook zitten er maar weinig opties op.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Hier met camera, erg makkelijk, vooral met ons dochtertje die nogal vaak spuugde (reflux). Totaal geen last van obsessief op dat schermpje tureluren, kijk denk ik 1 a 2 keer per dag er op. 's Nachts gebruik ik geen babyfoon, boven hoor ik alles goed genoeg.
    Ach, als je niet anders gewend bent, maakt het vast niet uit, maar ik vind het wel een handig extraatje. Heb bovendien ook niet zo'n dure.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben hem zonder camera. Heb wel getwijfeld maar achteraf ben ik blij dat ik niet zoveel geld uitgegeven heb aan zo een ding.
    Ik gebruikte de babyfoon vooral in het begin omdat ik bang was haar niet te horen, maar ik gebruik hem nu al heel lang niet meer. Ik hoor elk geluidje die ze maakt...

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben ook geen camera op onze babyphone. Onze babyphone kan zo hard dat we elke ademhaling onderhand kunnen horen (iet dat ie hier zo hard staat hoor).
    Ik zou denk ik alleen maar naar die camera gaan zitten staren of het wel goed gaat. En soms ligt Tycho hier zo te slapen, dat je ook gewoon niet kan zien of ie ademhaalt. Dan moet je echt ff zachtjes aan hem porren om te kijken of ie het nog wel doet. Dus die camera zou me alleen maar zenuwachtig maken.

xxx

16. 4days

4days Niet meer actief

Wij hebben helemaal geen babyfoon nodig. :D Maar op zich lijkt het me wel leuk, zo'n camera. Al is het maar dat je lekker naar je kindje kunt kijken zonder het wakker te maken. Maar of het echt nodig is? Dat denk ik niet nee.

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb nee gestemd, maarre... wij hebben ook helemaal geen babyfoon. Mis hem ook totaal niet eigenlijk :). Als mijn zoontje in bed ligt, ga ik in principe niet kijken, laat hem lekker rustig liggen. Als hij eruit wil of er is iets, laat ie zich wel horen, dat is al zo vanaf het begin. Alleen 's avonds voordat we naar bed gaan kijken we even om een hoekje, soms wordt ie wakker, soms niet, hij slaapt iig meteen weer door.
    Persoonlijk zou ik er lichtelijk gestoord van worden als ik elke ademhaling zou kunnen zien/horen. Lucas is ook na drie nachten naar zijn eigen kamertje verhuisd... ik kon echt niet slapen!

Liefs en succes met je keuze! Het draait er uiteindelijk op uit waar je jezelf het prettigst bij voelt!

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben er 1 zonder camera, maar wat heb ik hier spijt van gehad. Ik ging vooral in het begin, en nu ook nog wel regelamtig even kijken. Toen onze dochter begon met draaien etc was ik toch wat ongerust.
    Bij een volgend kindje komt er een bayfoon met camera! Voor mijn eigen gemoedsrust.

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hey wat leuk, nog iemand zonder babyfoon, haha. Wij hebben er ook geen en soms heb ik echt het idee dat ik een uitgestorven ras ben :D. Ik mis 'm ook totaal niet. Als ze slaapt, slaapt ze en als er wat is kan ze heel goed van zichzelf laten horen. Ayla heeft overigens wel tot ze ca. 2 maanden was bij ons op de kamer geslapen.

20. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    nou ik heb gister onze babyfoon van alecto binnen gekregen ( kreeg je bij ouders van nu) met beeld maar wat een rot ding hij heeft de hele tijd geen signaal en je hebt alleen maar beeld als je op een knopje drukt en dan 30 seconden . ik vind het maar niks , dan heb ik veel liever mijn gewone babyfoon van alecto

Deel Deze Pagina