Wiegje naast bed ja of nee

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marly87, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wiegje op slaapkamer (naast je bed)?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Ik heb een discussie met m'n man. Hij wil geen wiegje op de slaapkamer en ik wel. Ik ben daarom benieuwd wat jullie doen, de baby op jullie slaapkamer of op het eigen kamertje.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja zeker wij wel...
    Helemaal in het begin...

3. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Gewoon hem de keuze geven: of wiegje in de kamer, of hij altijd 's nachts de baby halen voor een voeding ;)

4. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Hebben wij bij alle drie gedaan! Lekker makkelijk, vooral de eerste weken. Dan moet je toch om de drie uur voeden en kun je je kindje snel pakken.
    Wij hebben het wiegje tot ongeveer 3 a 4 maanden naast ons gehad tot ze een beetje beter doorsliepen.

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Wij niet. Gebruiken eerst de reiswieg van de kinderwagen. Gewoon voor de kraamweek.

Snap het gemak er nog niet van, komt misschien nog. Moet toch naar de babykamer om te verschonen ed.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    20 weken lang heeft ons mannetje bij ons op de kamer geslapen, hartstikke fijn, makkelijk met voeden, geruststellend voor je kindje omdat het je hoort, geruststellend voor jou zodat je de kleine hoort...en niet 100x s nachts uit bed gaat om te kijken

7. Laust

Laust Niet meer actief

Ja! Hier slaapt ze nog steeds elke avond naast ons ;)

8. miep84

miep84 Niet meer actief

Ik heb nee gekozen:

Het voornemen was er wel, wiegje stond klaar en ik was helemaal voor het idee! maar hij geeft er uiteindelijk maar 2 nachtjes geslapen. Werd wakker van ieder geluidje durfde amper nog uit bed, bang datie wakker werd. Kraamhulp adviseerde om eens op eigen kamertje (naast ons) met deuren open te proberen, kwam ik zelf meer tot rust. Werkte voor ons veel beter. Zoontje sliep zelf ook sneller in en sliep beter door (i.p.v. ieder uur wakker, iedere 3/4 uur wakker in de eerste weken).
    Zeker 3 maanden met deuren open geslapen, maar dus wel op eigen kamertje.

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Jeps!
    De eerste vier weken bij ons gelegen, daarna lekker naar d'r eigen kamertje waar ze binnen een paar weekjes lekker door sliep..

Nu bij baby twee gaan we het weer zo doen.
    Vind het gewoon een zielig idee zo'n ukkie alleen in een kamertje terwijl het nieuwe leventje net begonnen is :)

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb voor nee gekozen maar let wel, de baby is er nog niet.
    Wij hebben beiden de voorkeur om de baby direct op zijn/haar kamer te laten slapen. We gaan het zien. ;)

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik heb voor ja gekozen.

ten eerste word rooming in zoals het heet daadwerkelijk geadviseerd je kan er genoeg over vinden google maar es.

Een band aangaan met je pasgeboren baby

is een site waar staat dat er een onderzoek naar geweest is. daardoor word het in het ziekenhuis ook gedaan.

bij mijn eerste stond ik er een beetje negatief tegenover. ik vodnhet maar een gek idee dat ons kindje bij ons op de kamer zou slapen. en daarbij ons kindje had al maandenlang tussen ons in gelegen in mijn buik dus wilde de kamer oko wel weer es voor ons samen hebben. dacht ik/.......

nadat ons zoontje geboren is (heeft hij een week in de couveuse gelegen) toen hij thuis was lag ik niet lekker in bed terwijl hij in zijn eigen kamertje lag.
    hij sliep in de bak van de kinderwagen in zijn ledikant. omdat de bak kleiner is en dus wat knusser.

we hebben ons zoontje snachts bij ons op de kamer gedaan, ik kon anders niet slapen was zo bang dat hij zou stoppen met ademen ofzo.

n het begin hadden we hem ook beneden in de bak maar dat werd voor hem te roemoerig dus hij sliep al snel boven overdag. hij heeft een week of 3 bij ons geslapen.

mn dochter heeft 6 weken bij ons geslapen. eerder vond ik het niet een prettig idee dat ze uren alleen lagen.

het is maar net hoe je er zelf tegenover staat op dat moment. en sorry dat ik het zeg maar met dit soort dingen kun je pas een daadwerkelijke beslissing maken als het zover is.
    het is heel moeilijk om in te schatten hoe j er nu over denkt omdat je nog geen kinderen hebt.

nu nog geen discussies over voerenj. tegen die tijd gewoon de wieg op je kamer neerzetten, zeg je toch dat het alleen eerste de kraamweek is

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben dit 2 dagen gedaan bij Sylvano toen werd ik gek van ieder hijgje en pufje en is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Nu gaan we het wel weer proberen ivm voedingen e.d. Als het weer ten koste gaat van onze nachtrust gaat hij/zij gewoon naar de eigen kamer.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja naast bed. Ideaal met voeden en troosten. Ook een geborgen gevoel lijkt mij, maar dat is persoonlijk. Zo'n groot ledikant, zo'n klein kindje. Hier de eerste 5 maanden naast ons gehad, toen was manlief het zat.

14. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    wij hebben er niet voor gekozen maar toen hij geboren was, had ik er wel spijt van dat ik geen wiegje gekocht gehad, dus voor de 2e zou ik wel een wiegje kopen...

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wij hebben het nu wel, maar alleen maar omdat het niet anders kan,

het liefst zouden wij de kleine meid op een eigen kamertje hebben,

zodra ze 1 jaar is gaat ze samen op de kamer met haar grote zus. maar voor nu vind ik dat te vroeg, dus slaapt ze in een wiegje (en straks ledikant) bij ons op de slaapkamer.

de andere 2 sliepen meteen in een ledikantje op hun eigen kamertje.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja, zeker! Nog fijner; een co-sleeper. Kindje bij je op de kamer wordt trouwens ook aangeraden ter preventie van wiegendood... Als dat geen goede reden is.... :)

17. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Ja zeker, ik wilde niet anders ivm risico op wiegendood.( is in de familie voorgekomen) Ze heeft 6 maanden in een wiegje naast ons bed gelegen (was wel een grote wieg).

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ruim 6 maanden in de wieg naast ons bed geslapen. Vanaf 3 maanden overdag in haar eigen kamertje gaan slapen in het ledikant en met ruim 6 maanden ook de nachten, ging meteen goed (alleen mama en papa hadden er wat moeite mee :)).

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hier ook bij alle 3 de kids gedaan. Mede doordat eij op zolder sliepen en de babykamer een etage lager was. Nu slapen we op dezelfde verdieping maar ook nu komt het wiegje bij ons te staan.

20. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik wil borstvoeding gaan geven. Wij slapen op zolder. En de babykamer is een verdieping onder ons. Dus dat is dan niet handig. Dus de eerste weken bij ons op zolder en wel overdag in eigen kamer slapen.

Deel Deze Pagina