Wiegje naast bed ja of nee

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marly87, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wiegje op slaapkamer (naast je bed)?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier deden wij dat ook. en voor verschonen hadden we s avonds aankleed bij bed en stapel luiers in nachtkastje en de doekjes. overdag ook.. als ik de kids ging verschonen anders nam de kraamhulp baby en aankleedkussen mee of ze deed het verschonen bij mij op bed..

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

aankleedkussen bedoel ik ipv aankleed

3. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Wij hebben altijd de reiswieg naast ons bed gezet met de baby er in, ongeveer de eerste 2 maand. Eens ze min of meer begonnen doorslapen, heb ik ze wel in eigen bedje gelegd.
    bij de BV lekker makkelijk.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen twijfel, absoluut JA!
    Heerlijk om je kindje bij je te hebben, om er de eerste dagen naar te kunnen kijken terwijl je er zelf naast ligt. Maar ook om de geluidjes en kikjes van je kindje te leren kennen, om de kleine te kunnen pakken voor de voeding voor ie al overstuur is. En daarnaast gewoon een stuk kleiner en veiliger/geborgener voor de kleine dan zo'n enorm ledikant waar ie nog geen kwart van nodig heeft in het begin.
    En hoe lang we dat doen? Tja, zo lang ie goed in de wieg past denk ik.

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hier in eerste instantie van plan om onze kleine in eigen kamertje te laten slapen. Echter rond de 30 weken toch het gevoelgekregen dat het misschien beter was om toch bij ons op de kamer te doen. Na overleg met vl een leuke wieg gekocht en ons meisje heeft de eerste 6 weken bij ons geslapen in de wieg. Vanaf 6 weken ook s 'nachts op dr eigen kamertje in het ledikant. Werd namelijk bij elk geluidje wakker en zij ook. Overdag heeft ze vanaf 3 weken op dr eigen kamertje in dr ledikantje geslapen.

6. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niet stemmen :p Dus ik leg het zo maar even uit!

Bij onze eerste hebben we dit niet gedaan, dit omdat ik zelf licht slaap en anders continu wakker zou liggen.. Dus gewoon in eigen kamertje met deuren open, en dat ging prima!! :D

Nu is de 2e op komst en heb ik wel een wiegje klaar gezet op onze slaapkamer. Dit omdat er natuurlijk nu een peutertje ligt te slapen, en we hem op deze manier zo min mogelijk hopen te storen in zijn slaap (vooral in het begin als er al zo veel veranderingen zijn). Dus het is nog even afwachten hoe dit gaat bevallen, dat weet ik over een paar weken ;)

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hoor hier een wiegje naast ons bed.
    Liv slaapt vanaf vorige week al door van 22.00 tot 6 a 7, maar ze blijft nog mooi even naast ons liggen. Heel fijn om zo je kind te leren kennen en alle geluidjes.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Volledig mee akkoord. Deden wij ook. Hij sliep veel rustiger, werd niet wakker. En ik ook. Ik had net altijd de drang om in de wieg te kijken als hij de eerste nachten bij me sliep (enkele nachten gedaan, daarna op eigen kamer want was het beu).
    Terwijl als hij op zijn kamer lag, ik net veel rustiger en geruster sliep.
    Voor borstvoeding moest ik toch opstaan, want als ik het in ons bed gaf werd mijn man wakker (licht etc). En vond het ook makkelijker in de sofa te voeden.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb nee gekozen, maar t kindje is er nog niet.
    1) Eigenlijk geen plek
    2) zonde vh geld voor zo'n korte tijd
    3) vl hoort niks en ik alles, voor mn eigen rust beter
    4) babykamer zit naast de onze, dus gewoon deuren open
    5) als je er toch uit moet om te verschonen sta je er toch al
    6) we hebben van mn ouders een heerlijke fauteil gekregen, kleedje op de grond, plaid ligt klaar. Het lijkt een prima plek om te voeden

Dus ik heb geen wieg, bij nood de reiswieg, maar ja wiegjes en ledikantjes moeten niet voor niets aan div eisen voldoen dus eigenlijk raar om de reiswieg dan opeens als bed te gebruiken.
    En anders is kopen ook zo gedaan.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ik vind het ook helemaal niet veilig eigenlijk als je niet echt goed moet wakker worden voor voeden, verschonen e.d. stel dat je weer in slaap dondert e.d. nee ik ben liever goed wakker dan ALS ik toch op moet staan zodat er niets fout kan gaan!

11. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Ik ben wel van plan in elk geval de eerste maand het wiegje in onze kamer te hebben voor het gemak van het voeden en om te wennen en onzekerheid to overkomen. Anders moet ik 2 trappen af om bij het babykamertje te komen elke voeding.

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ja, wij hadden een co sleeper en die is gebruikt tot 10/11 maanden. En zal bij de volgende wederom gebruikt worden.

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    yep, onze kleine meid slaapt nog steeds in de wieg naast ons. Ze gaat eerdaags wel over naar het ledikant in haar eigen kamer. De kanten van de wieg worden me te laag;)

14. Miraculum novum

Miraculum novum Niet meer actief

Bij ons komt de kleine in een cosleeper te liggen. Ik vind het zelf ook zowat, zo'n hummeltje op een eigen kamer. Maar volgens mij is het vooral belangrijk dat je doet waar je je zelf prettig bij voelt. 'Verplicht' cosleepen wordt je ook niet gelukkig van.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ja, tot 6 maanden lekker bij ons, en tussen in als het nodig was:) eerder was ik er niet aan toe om haar in haar eigen kamertje te leggen

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja! Ik vond het ontzettend prettig zeker omdat mijn zoontje in het begin erg ziek is geweest.

17. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ook wij hebben het wiegje naast ons bed staan. Dit vooral omdat ons meisje in het begin serieuze last had van reflux.

Dan moest ik 's nachts alleen maar mijn arm uitstrekken en ik kon het af-/opkuisen. Mocht er niet aan denken dat ze op een andere kamer lag en ik het niet zou horen. Dan ligt ze daar in haar eigen 'braaksel'!

Nu is het al beter, maar nog niet helemaal opgelost. Hier zal het wiegje er dus ook nog een tijdje staan :).

18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier slaapt ze nog steeds bij ons op de kamer!wel nu in haar ledikant.ze gaat het komend hals jaar wel naar haar kamertje,maar dat komt ook doordat ik zwanger ben en 2 kindjes op de kamer niet past.

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik zei altijd, de kleine komt op zijn eigen kamer!!!

Na 3 weken met een huilend jochie te hebben gezeten tot 2 uur snachts, ivm reflux en problemen ontlasting meneertje bij ons op de kamer genomen.

Hij was op een avond weer zo vreselijk aan het krijsen dat m'n vriend het campingbedje heeft uitgepakt, zijn eigen matras erin heeft gedaan, en meneertje slaapt sinds die nacht een stuk beter!
    Ik herkende ook eerder zijn hongersignalen, waardoor hij het niet eerst op een gillen hoefde te zetten.

We hebben gezegd als meneertje goed slaapt gaat hij naar zijn eigen kamer :) Hmm meneer slaapt allang goed maar we vinden het wel prima zo! Wil proberen hem tot een half jaar bij ons op de kamer te houden.

20. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier bij de eerste de familiewieg op de kamer, maar omdat ons zoontje een enorme zuigbehoefte had en de speen niet pakte (en mijn boobs het gesabbel zonder drinken ook niet meer aankonden) werd ik het over de rand van de wieg hangen met m'n pink in z'n mondje wel zat. Hoe vaak ik niet in slaap ben gevallen met m'n hoofd op de harde rand van die wieg...

Nu bij de tweede dus voor een co-sleeper gekozen en dat bevalt super! Ons dochtertje ligt rechts van mij en vooral met de voedingen die met m'n rechterborst eindigen, is het ideaal. Ik lig dan gewoon zelf ook bijna in de co-sleeper en kan haar liggend voeden en ze sukkelt dan gewoon weer in slaap (meestal)

Deel Deze Pagina