Het moet maar net bij jou, bij je kindje, bij je huis en je andere omstandigheden passen, dat rooming in. De eerste heeft 's nachts een paar weken in een (geleende) wieg bij ons op de slaapkamer geslapen en overdag in haar ledikant op haat eigen kamertje. Ging prima, maar ze was ook een goede slaper. Dochter nummer 2 had geen eigen kamer en sliep 24/7 op onze kamer. Gut, wat ben ik blij dat we zijn verhuisd en ze haar eigen kamer heeft, haha! En zij ook! En al lag ik hele nachten wakker van elk zuchtje, ik kreeg het mooi voor elkaar juist te slapen tijdens die eerste, o zo belangrijke hongersignalen en werd oas wakker als ze begon te huilen. Dus tja... Ze begint nu ook altijd met een beetje jammeren als ze honger heeft of uit bed wil en dan zorg ik dat ik zsm bij haar ben Dus nee, een wiegje is absoluut niet noodzakelijk en in sommige gevallen ook erg vervelend als je licht slaapt. En jouw vriend helpt je goed mee strakjes dus dan zie ik helemaal de noodzaak niet. Je wordt echt niet pas wakker als hij/zij al 10 minuutjes aan het huilen is hoor!
het is zeker niet noodzakelijk maar volgens mij wel handig. rooming in word erg aangeraden bij het geven van borstvoeding. dus ik zelf doe het wel, woon ook gelijksvloer maar is toch wel makkelijk als ik niet mijn bed uit hoef. dus van een oud ledikantje maken we een co sleeper. maar ze kan het je zeker niet verplichten hoor
Gijs heeft wel geteld 3 nachten bij ons op de kamer geslapen.. Ik was er snel klaar mee.. ik deed zelf geen oog dicht, juist vanwege al die geluidjes.. Hij slipe in de bak van de reiswieg, dus geen aparte wieg gekocht ( vind t zonde van t geld). Op zijn eigen kamertje stond een prachtig ledikant.. de kraamhulp heeft t op haar laatste dag opgemaakt zoals t moet bij die ukkies en Gijs heeft daar vanaf die dag iedere nacht nog geslapen.. Babyfoon aan... bevalt mij prima.. Ook 's avonds als wij gaan slapen heb ik de ouder-unit van de babyfoon mee.. ( vooral voor t lampje dat er opzit.. want ik zet hem al snel op mute) We hebben de deuren op een kier, dus als Gijs echt wakker is... word ik dat ook.. Doe waar je jezelf lekker bij voelt en laat je niet iets opleggen/opdringen wat een ander goed vind.. Je eigen gevoel is t allerbeste...
Nee hoor, je kindje hoeft niet op je kamer te slapen... ik heb ook steeds borstvoeding gegeven, maar heb de oudste 2 steeds op hun kamertje gelegd (ze hebben nooit op mijn kamer geslapen) Nu.. bij de 3e hebben we een wiegje gekocht (aanschuifwiegje voor aan ons bed) dit hebben we gekocht omdat we zijn broertje tot 3 jaar in het ledikantje willen laten slapen daarna gaat de baby in het ledikantje (op zijn slaapkamer) en krijgt onze peuter een groot bed Is idd wel handig (voor jezelf) om de kleine op jullie kamer te laten slapen voor het geven van borstvoeding, maar een babyfoon doet het net zo goed Ikzelf heb het wiegje dus op mijn kamer staan voor het gemak en niet omdat ik ieder zuchtje van de baby wil horen
Mijn dochtertje heeft de eerste 6 weken ook bij ons op de slaapkamer gelegen. Wel in de kinderwagenbak. Dit was toen ook op advies van de kraamverzorgende om idd de geluidjes te leren kennen.
Onze zoon ligt in de kinderwagenbak bij ons op de slaapkamer. Ik vind dit reuze handig ivm het geven van borstvoeding. Overdag slaapt hij nu nog in de kinderwagen in de woonkamer, maar binnenkort zal hij overdag boven gaan slapen. Daar zal hij ook aan moeten wennen. Ik slaap 's nachts redelijk goed. Op de momenten dat hij slaapt, slaap ik ook (als een blok) en zodra hij honger heeft, ben ik wakker. Ik heb dus geen last van de andere slaapgeluiden die hij produceert. Hij blijft dus eerst gewoon bij ons op de kamer slapen, al zal hij uiteindelijk wel naar zijn eigen kamertje met ledikant verhuizen.