Wij denken erover om voor ons tweede kindje een babyborrel te organiseren in plaats van kraamvisite aan huis (vorige keer niet zo heel goed bevallen). Ik zou graag wat ervaringen van mensen horen die dat ook hebben gedaan! Hoe heb je het georganiseerd, hoe lang duurde het, wat had je te eten/drinken, dat soort dingen. En vooral ook: hoe is het je bevallen? Zou je het weer doen? En kwamen mensen ondanks het kraamfeest toch ook nog bij je thuis? Alvast bedankt!!
Zelf geen ervaring mee, maar om mij heen zijn babyborrels meestal tussen 14:00 en 17:00 ofzo. Gewoon koffie/thee, fris en event. wat wijn/bier. En hapjes kan je van alles doen, roze of blauwe cupcakes zijn erg leuk.
Wij hebben een kraamfeest gegeven bij onze derde. Tijden etc weet ik niet meer zo goed, maar hadden zelf een ruimte en allerlei wit-blauwe dingen gekocht. Beschuiten, petit fours, chocolaatjes, taart etc, zodat iedereen zelf kon pakken. Daarbij koffie-thee en frisdrank.. En het beviel mij heel goed, thuis alleen aanloop van de mensen die echt dicht bij je staan, naaste familie en echte vrienden. Nu gaan we het dus weer zo doen. Kraamfeest van 2 tot half 5, met ongeveer hetzelfde aan eten-drinken. Goede vriendinnen komen toch wel eerder even langs. Naaste familie ook. En dat vind ik wel genoeg bij een vierde uk. Ook voor de andere kinderen moet het leuk blijven in huis en niet continu aanloop...
ik ga ook een kraamfeest geven omdat we een grote familie hebben en een klein huis we doen het op zondagmiddag van 15.00 tot 19.00 uur. bij ons krijgen de mensen dus wel een maaltijd maar daar kiezen we bewust voor omdat dat bij onze cultuur hoort (ik ben half surinaams en mijn vriend half turks) en de meeste komen van ver en je kan mensen moeilijk op een lege maag na huis sturen. we hebben een zaaltje waar ongeveer 100 man in past en doe bij de ingang een tafel waar mensen hun kado op kunnen zetten en in een gastenboek kunnen tekenen. er is een bar waar ze drinken kunnen halen en op de tafels gewoon chocolaadjes en dergelijke in de kleur roze of blauw. af en toe hapjes uitdelen en rond 17.00 uur dan soort van lopend buffet. en er is een aparte ruimte waar de kinderen kunnen spelen leg ik wat kleurplaten neer ofzo en zet een kinderfilm op. als bedankje krijgen de mensen een beker met suikerspin ook weer roze of blauw met daarop een foto van de baby met bedankt en de datum. ik ben erg benieuwd hoe het zal lopen.
wij gaan ook een kraamfeestje houden wij wonen erg klein maar doen het toch thuis dus doen we het in 2 of als het moet 3 keer (aangezien we wel veel familie enzo hebben) we doen het van 15.00-17.00 vind ik weer lang genoeg haha en ik weet ook nog niet precies wat voor dingetjes ik ga maken enzo, bij de eerste had ik beschuitjes, cakejes, appelflapjes en nog wat dingetjes ik denk nu ongeveer weer zo iets alleen maak ik nu wat meer en ik hoop op mooi weer maar anders misschien party tent (moet ik nog ff voor kijken hoor) en anders gewoon binnen en alles aan de kant haha en het is wel erg maar er komen ook mensen van wel een uur rijden maar ik doe geen maaltijd, wel dus allerlei hapjes moeten ze daar maar flink van eten