Wiegje of ledikant?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door merelfox, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wiegje naast mijn hoofd of ledikantje andere kant van de kamer?

1. Wiegje vlakbij je hoofd

2. Ledikantje aan andere kant van de kamer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Hey dames,

Ik heb even een vraagje. wij wonen niet heel erg groot (lees: klein) en ons kindje zal het eerste jaar bij ons op de kamer slapen.

Als we het kindje de eerste maanden in een ledikantje willen laten slapen dan moet het aan het voeteneind van het bed. Alleen een wiegje past naast het bed en dus vlak naast mijn hoofd.

Ik zit heel erg te twijfelen wat de beste optie is. Ik hoor veel vrouwen dat het fijn is om kindje dichtbij te hebben om aan te leggen etc. Maar ik hoor ook veel vrouwen die zeggen dat je dan van elke zucht wakker word en je toch iedere voeding even opstaat om te plassen/verschonen.

Wat vinden jullie?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wij hebben het wiegje naast ons gehad (naast mijn hoofd) maar ik ben nogal een zeur met slapen dus na 6 weken hebben we haar op haar eigen kamer in haar ledikant gelegd. hierdoor sliepen we allemaal beter. tevens was ze nogal bewegelijk en wapperde ze nogal eens tegen de spijlen van het wiegje aan en daar werden we allema wakker van, in haar ledikant was dit een stuk minder.
    Ik denk dat het voor jou goed is om te doen waar je je fijn bij voelt en je zult het toch zelf moeten ervaren wat voor jullie werkt en wat niet..

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik zou het wiegje gewoon bij je hoofd neerzetten, mocht het niet bevallen, kun je altijd het wiegje verplaatsen naar een andere plek in de slaapkamer.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je plek voor een co sleeper? Dan hoef je helemaal je bed niet uit om te voeden, uit de wieg tillen kon ik niet vanuit mn bed moest dan toch nog even opstaan. Maar naast je bed vind ik wel zo prettig om die geluidjes te leren kennen. Mn zoon stond in de hoek van de kamer bij ons voeteind want anders stond zn wieg voor het open raam. Ik zat heel regelmatig op mn voeteind te kijken en luisteren, vanuit bed is wel fijner.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beide kinderen lagen pal naast mij in hun wieg. Aiden 6 maanden en Finley 8 maanden.

Ideaal: aanleggen in het halfduister en daarna weer in het halfduister terugleggen en verder slapen, terwijl ik nauwelijks mijn bed uit hoef te stappen.

6. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik krijg vaak de opmerking dat je er toch iedere keer uit moet om te plassen of te verschonen.

Klopt dat of zijn er ook echt momenten dat je wel in bed blijft liggen?

7. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    ik verschoon 1x per nacht. Vaak ga ik dan ook even naar de wc. Voor de rest pak ik dl bij mij. Ze gaat drinken en we slapen daarna weer verder.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je hoeft er niet iedere x uit. Als bv goed lukt kun je zo je kindjd bij je nemen. Luier kun je verschonen op bed (mits het geen spuitluier is ;) ) als je een luier en doekjes op je nachtkastje legt.
    Hier een ledikant in eigen kamer en een wieg naast mij waar ze de eerste vijf maandenin geslapen heeft. Een wiegje hoeft echt niet veel te kosten, kijk op mp of misschien kun je er een lenen van iemand.
    Na vijf maanden is ze op haar eigen kamer gaan slapen. Toen werden we wakker van elkaar. Ik bij haar geluidjes en zij bij de onze dus samen slapen werkte niet meer. Het is belangrijk om je kindje, zkr met bv, dicht bij je te houden 's nachts. Zo kun je goed voeden op verzoek en reageren bij de eerste hongersignalen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verschonen kan gewoon op je bed hoor, ik had het verschoonkussen naast mn bed liggen en een stapeltje luiers, doekjes, luierzakjes ( En die luier in het luierzakje mikte ik dan de gang op, voor de ochtend op te ruimen ) daar ging ik echt mn bed niet voor uit! Behalve bij echte enorme vieze explosiepoep als ook de pyjama en slaapzak schoon moest. Plassen, tsja, soms wel soms niet, net als normaal. Maar dan nog; lekker slaperig voeden en daarna niet je bed uit te hoeven is wel wat waard hoor! Wij gaven (door operatie) flesvoeding dus ik ging er wel uit om de fles te maken en plassen, dan drinken, de fles op mn nachtkastje en lekker verder slapen, je bent al met al toch een half uurtje bezig en om dan nog terug naar het wiegje te moeten vond ik vaak net teveel moeite! Vandaar de co sleeper, kan je kindje veilig naast je bijven slapen.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij klopte dat niet. Verschonen deed mijn man meestal en alleen als het echt nodig was. De eerste weken misschien 1x per nacht, daarna werd dat rap minder. Plassen, tja: als ik echt moest. Anders niet. Verder vooral de ervaring van lekker in het schemerdonker en half-slapend aanleggen, terugleggen en weer verder slapen. Ik vond de nachtvoedingen daardoor bij de jongste aanzienlijk beter vol te houden dan bij de oudste. (oudste: 4 mnd in ledikant aan het voeteneind, daarna op eigen kamer. Jongste 6 mnd in wieg naast mijn bed en daarna pas op eigen kamer.)
    Als je flesvoeding gaat geven, zal het niet uitmaken. Dan moet je er toch uit. Maar als je voor borstvoeding gaat, is naast je wel een aanrader om in ieder geval te proberen. Niet met je blote voeten op de koude vloer. Wat zeg ik: je hoeft nauwelijks onder de dekens vandaan te komen. Daarna slaap je zoveel makkelijker weer verder. Ik vond het ideaal.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maar ook bij fles; als je naar beneden moet de koude woonkamer in, wachten op de fles in de magnetron ben je een stuk wakkerder als wanneer je een thermoskan kokend water meeneemt, een poedertorentje melk en de fles snel in de badkamer boven maakt. Ik heb slaapdronken best wat moeite met traplopen hoor! Ik heb lang nachtvoedingen gegeven ( met de fles ) en vond het toen goed te doen, ruim een half jaar nachtvoedingen.

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nee hoor. Ik had op mijn nachtkastje ook een thermoskan kokend water en een flesje spa blauw en een poedertoren. Ik kon zo warm water mengen en poeder erbij en klaar :) Ene keer schopte ik ml eruit om het flesje even schoon te spoelen, andere keer had ik twee flesjes staan en kon ik de gebruikte 's ochtends schoonmaken en uitkoken en hoefde niemand zn bed uit.

13. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Wij hebben een wiegje voor de eerste weken..
    En een ledikant voor daarna en overdag.
    Ze zeggen dat ze in een ledikant langer kunnen liggen.
    Een wiegje passen ze al snel niet meer in.

Deel Deze Pagina