Wiegje of ledikantje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hai.

Ik zit te dubben tussen zo'n schattig wiegje of een ledikantje die wat langer meekan.

Wie van jullie heeft wat en waarom?

2. Niet meer actief

Heb beide... overdag ligt ze beneden in de wieg en 's nachts in het ledikantje boven

3. Niet meer actief

ik heb beiden

voor de eerste maanden een wiegje (kijk eens voor de gein op www.babyxpress.nl)

voor de rest van de tijd een ledikantje (www.babypaleis.com)

de sites zijn overigens gewoon voor de leuk erbij gezet hoor ;)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ledikant, kan lekker lang mee, geen dubbele kosten en je kind is er aangewend.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tja ledikantje heb je zo wie zo nodig :)

alleen wil het nog wel eens dat je kleintje zich daar ziels ongelukkig in voelt omdat het zo groot is

oplossing is wagenbak in je ledikantje zetten zodat het geborgen ligt

ik heb dit met alle 3 mijn kids ervaren dat ze het doodeng vonden zo'n groot bed

maar met de wagenbak kon ik dit prima verhelpen

succes met je keuze

6. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    We hebben zowel een ledikantje als een wiegje.
    Wiegje hebben we omdat deze nog in de familie aanwezig was en we er allemaal (broer, ikke, mijn moeder, enz enz) al in gelegen hebben. Als dat wiegje er niet was denk ik dat ik het bij een ledikantje had gelaten. Ik vind het nu wel erg schattig...

7. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    sluit me hier bij aan
    groetjes susanne

8. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hebben (straks) beide.... ledikantje wat bij de kamer hoort en opa-in-spe is een wiegje aan het maken :)

9. Niet meer actief

Oh wat leuk zo'n (o)pa, erg handig. Ik heb een errug mooie wieg op marktplaats gezien, maar die was iets te ver weg, dus heb maar gevraagd waar die vandaan kwam. Was een schommelwieg, lijkt me helemaal geweldig.

Ook een leuk idee trouwens om die dan beneden neer te zetten. Lekker gezellig dichtbij, moeten er natuurlijk wel gordijntjes voor.

Tja, ledikantje moet idd sowieso, maar ik bedenk me net dat zo'n hangmat in het ledikantje wellicht ook een leuk idee is.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben ook een wieg, die we zelf opgeknapt en bekleed hebben (staat in mijn album) ik vind het heerlijk. de eerste dagen stond die naast mijn bed. en door de wielen eronder kan ik hem heerlijk in slaap wiegen.

vandaag heeft mijn man het ledikantje waar ik en mijn broer in hebben gelegen mee naar huis genomen. hij heeft hem ook opgeknapt en gespoten. is ook prachtig geworden.

11. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Eerst wiegje, daarna ledikantje.Wiegje staat langs ons bed, erg praktisch.
    Maar goed, voor mij makkelijk, ik maak namelijk wiegjes.
    Ik knap namelijk wiegjes op, d zgn jaren 60 schommelwieg, die zijn namelijk erg praktisch, en kunnen ze vrij lang in.

12. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ilias lag de eerste 2 weken in een wiegje naast ons bed, daarna is hij zonder problemen verhuisd naar zijn ledikantje en gebruiken we het wiegje eigenlijk niet meer.

13. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    wij hebben mijn oude wieg, mijn schoonmoeder heeft het bekleed voor ons. de wieg staat in de babykamer en als ze te groot is komt daar het ledikant te staan. (foto staat in mijn album)

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wij hebben beide. Ledikantje die bij de complete kamer hoort en mijn man heeft afgelopen weekend zelf een wiegje gebouwd, deze moeten we nog even schilderen en dan beschilderen met leuke bloemen of zoiets.... (zal foto in mijn album zetten!)

Dan kan ons kindje eventueel eerst bij ons op de kamer, maar we vonden inderdaad ook wel dat zo'n ledikantje wel erg groot is....

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij hebben alleen ledikantje. Gaat lang mee, past mooi bij de meubeltjes en de babykamer is toch naast onze kamer dus hoef geen wiegje op de slaapkamer :)

16. margriet24

15 mrt 2006
    72
    0
    0
    Wij hebben beiden, het wiegje staat naast ons bed, en het ledikantje staat op de babykamer, wel wil ik proberen om het kindje af en toe te laten wennen aan het ledikantje en daar dus ook (overdag) te slapen leggen.
    het wiegje hebben we trouwens laten bekleden met mijn trouwjurk, dus het heeft ook nog een emotionele waarde.

17. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Wij hebben alleen een ledikant.

18. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte heeft de eerste 6 weken in een wiegje gelegen en is daarna verhuisd naar haar ledikant. Het wiegje is om te bouwen tot bankje en staat dan ook als bankje op haar kamer. Wanneer ukkie 2 komt zullen we het weer ombouwen tot wiegje.

Deel Deze Pagina