wandelwagenbak naast je bed?

Discussion in 'De babyuitzet' started by spruitjes, Nov 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    hoi!
    Ik was eigenlijk niet van plan om een klein wiegje te kopen. Maar denk wel dat ik de kleine snachts naast me wil hebben. Ik hoor weleens over dat de wandelwagenbak hiervoor gebruikt word. Kan dat? En hoe lang? Is het matrasje hier wel geschikt voor? Welke dekens gebruik ik (ik denk lakentje en deken wieg formaat?).

Wie kan me helpen?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    kan inderdaad prima. en in het begin wegen ze nog niet zoveel dus matrasje is daar wel geschikt voor. je hebt een wieglakentje en wiegdekentje nodig.
    of even op marktplaats kijken voor een wiegje. ik had een mozeswiegje voor 20 euro. ik vond het namelijk niks om steeds met die bak te moeten slepen.

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Het wordt afgeraden om je baby in de kinderwagenbak te laten slapen! Dit ivm verstikkingsgevaar. Ik denk ook niet dat je kraamzorg er aan mee gaat werken. Niet doen dus.

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik denk ook dat het niet verstandig is ivm verstikkingsgevaar en een kinderwagen bied ook niet voldoende steun voor het ruggetje van je baby voor een aantal uur achter elkaar. Misschien een goedkoop wiegje op marktplaats opzoeken?

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    nou, ik ben niet zo van de marktplaats vandaar..

6. mamajudith

Dec 3, 2013
    80
    0
    0
    Wij hebben straks een baby-krib 💕

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Huh.... die volg ik echt niet. Wat is er voor verstikkingsgevaard in je kinderwagenbak dan? VK heeft het zelfs aangeraden als je geen wiegje had om die oplossing te gebruiken.

OT: WIj hebben 3 maanden de kinderwagenbak op ons bed tussen ons in gehad en dat werkte prima. Enige (grote) nadeel is inderdaad het gesleep elke dag weer als je naar buiten ging. Zou een volgende keer dus toch ook kijken dat ik iets aanschaf waar beeb in kan liggen, puur vanuit praktische kant.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier heeft de kraamzorg ook gezegd dat het voor een korte tijd een prima oplossing is.
    Wij hebben alleen toch een wiegje kunnen lenen van vrienden. Dus die gaan we gebruiken.

Wat je ook kunt doen, is het ledikantje in je slaapkamer zetten als je geen fijn gevoel hebt bij de kinderwagenbak.

9. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Wij hebben dit ook zo'n 3 mnd gedaan.
    Waarom verstikkingsgevaar?
    Waarom is een echt wiegje dan veiliger?

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Een echt wiegje (met spijlers) is veiliger daar er lucht circuleert en als de baby er met het mondje tegen komt liggen ze nog kunnen ademen. Bij een kinderwagenbak is dat niet het geval, die laten geen lucht door.
    Wat ik zou doen is een goedkoop ledikantje kopen, al is het dan van marktplaats of een tweedehandswinkel. Anders van iemand eentje lenen.

11. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Hier hebben wij ook bij alle 3 de kinderen de kinderwagenbak gebruikt om de kinderen in te laten slapen bij ons op de kamer.

Nu hebben wij voor ons 4e kindje een bugaboo dus dan gaat die theorie niet op, dus nu via mp een goedkoop wiegje aan geschaft.

Heb geen commentaar gekregen van de vk of kraamhulp!!!

12. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Hier werd door de kraamhulp ook aangeraden om de wandelwagenbak te gebruiken als je niets anders hebt..

13. Juels75

Juels75 Actief lid

Aug 11, 2014
    294
    0
    0
    Ik heb onze kinderen de eerste tijd ook in de kinderwagenbak bij ons gehad. Was prima te doen en geen commentaar van vk of kraamhulp. Ik ging ze wel al vrij snel in hun bedje in hun eigen kamertje leggen trouwens.

14. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier ook beide kinderen 4 of 5 maanden lang bij ons op de kamer in de wandelwagenbak geslapen. Aankomend kindje ook weer.

15. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

Apr 21, 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zetten straks ook een wandelwagenbak in onze slaapkamer, was zelfs een tip van de kraamzorg!
    Van kennissen hebben we een tweede wandelwagen gekregen, dus onze bugaboo blijft beneden staan, en de extra wandelwagenbak wordt dus een tijdelijk bedje, scheelt een hoop slepen.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Maar waar zetten jullie de wagenbak (of mozesmandje) dan op?
    Wij kunnen waarschijnlijk een wieg lenen maar als dat niet kan gaan we ook een wagenbak gebruiken. Heb alleen geen idee waar en hoe ik die veilig neer kan zetten.

17. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Past het ledikant niet op jullie slaapkamer? Zou ook kunnen als je ruimte hebt!

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,913
    3,935
    113
    Wij gebruiken ook de kinderwagenbak. We hebben een op maat gesneden schuimmatrasje erin, die is mooi dik.
    Bij ons past het ledikant in de slaapkamer, daar staat de bak nu in en binnenkort gaat hij gewoon in het ledikant slapen. Als hij geen nachtvoeding meer nodig heeft gaat hij naar zn eigen kamer.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    waarom kan het niet met de bugaboo? Niet dat ik die wil maar snap het niet.

Ledikant past in slaapkamer maar overdag wil ik kleine in eigen slaakamer hebben, als overgang naar alleen maar in eigen kamer

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

Mar 8, 2013
    1,404
    551
    113
    Niet iedere kinderwagenbak is geschikt om de nacht in te slapen, zoals gezegd ivm ventilatie. Pas de handleiding van onze kinderwagen nog eens uitgebreid gelezen en daar wordt expliciet vermeld dat de bak ook geschikt is voor een kindje om als wiegje te gebruiken.
    Geen idee of het bij onze vorige kinderwagen ook zo was, maar kraamverzorgster raadde ons aan om die te gebruiken als we de kleien toch op onze kamer wilden (wat we niet wilden). De intake-dame van de kraamzorg was daar niet van gecharmeerd en heeft ons toen opgedragen een 2e bedje te kopen (wat we niet hebben gedaan).

Share This Page