Wiegje op de slaapkamer???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tata, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik zet straks de kinderwagen bij ons op de kamer, zodat ze in de buurt is.
    en dan heb je de mogelijkheid om haar zo weer naar haar eigen kamertje te rijden zonder haar eruit te halen.
    zo kunnen we het even aankijken wat handig is of niet.
    ik vind het ook te duur om voor die korte periode een wiegje aan te schaffen.

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wij hadden een ledikantje en een wiegje. Het wiegje stond bij ons op de slaapkamer en het ledikantje op haar eigen slaapkamer. Die luxe hadden we omdat het een familiewiegje is van 82 jaar oud!

Toen mijn dochtertje na 5 weken ziekenhuis eindelijk thuis kwam, wou ik haar natuurlijk zo dicht mogelijk bij me hebben en heeft ze dus bij ons in het wiegje op de kamer geslapen. Heb nooit last gehad van de geluidjes (behalve de eerste nacht dan natuurlijk) en vond het ideaal met voeden. Kon ik haar na het voeden zo weer in het wiegje leggen en lekker verder slapen.

Ze is naar haar eigen kamertje gegaan toen ik weer moest gaan werken. Toen moest bovendien het familiewiegje al weer naar de volgende mama toe :D

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wij gaan proberen de kleine meteen in haar eigen kamertje te leggen...
    We wonen nou niet in zo villa dat ze heel ver weg ligt dus wat dat betreft zijn we zo bij dr.

Daarnaast nemen we de babyfoon (incl cameraatje) mee naar bed en de deuren staan tegen elkaar open.

Wat ik dus niet begrijp is dat er zo gehamerd word op goeie ventilatie in de bedjes e.d. en dat we dan wel geadviseerd worden om ze op onze kamer te leggen in een wiegje.

En die wiegjes zijn op hun beurt weer vaak gewoon rondom dicht en ook aan de onderkant weinig luchtdoorlaatbaar...(?)

Zou je dus eigenlijk twee hartstikke dure bedjes moeten kopen om ze veilig te laten slapen...

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Het wiegje van ons is wel open aan de zijkanten. Gevlochten riet met openingen. De bekleding is van heel luchtig katoen. Heel luchtdoorlatend.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lalalamanon, dan woon je zeker gelijkvloers? ;) Ik zie mezelf al telkens met de kinderwagen de trap op en af zeulen :).

Ann80, wij hebben ook een open wiegje, ik hou helemaal niet van dichte wiegjes, om de reden die jij schrijft. In de kinderwagenbak wordt ook geslapen, maar alleen overdag als er iemand bij is.

Eva poepte ook altijd tijdens of na de voeding, maar ook dan verschoonden wij op ons bed. Gewoon een handdoek neerleggen. De 2e of 3e dag poepte ze tijdens het verschonen op ons bed (fijn die spuitluiers ;)) en toen moesten we ons dekbed even wassen. Ach, beginnersfoutje :)

6. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    de babykamer is naast de slaapkamer, en als ik dan naar buiten wil, moet ik idd de wagen naar beneden halen. maar ik dnek dat ik in het begin nog niet naar buiten ga met de kleine,
    ze wordt in maart geboren en dan kan het nog bhoorlijk koud zijn, dan ga ik mooi met maxi cosi en auto

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ons kindje wordt ook in maart geboren, maar Eva is op 30 december geboren en wij gingen voor het eerst naar buiten op 6 januari en het was dus best koud. Kan in principe prima. Daarna ging ik bijna elke dag wel even naar buiten.

8. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een wiegje aangeschaft. Stel dat ik de eerste dagen na de bevalling niet kan lopen ofzo...moet ik er niet aan denken dat de familie op bezoek komt en allemaal in de babykamer staat terwijl ik total loss op mn eigen bed lig.
    Ik wil wel een oogje in het zeil kunnen houden en de baby lekker bij me houden. En ongewenst bezoek op afstand kunnen houden :-D

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het zou voor ons ook een optie zijn om de bak van de kinderwagen (met een goed matrasje!) op onze slaapkamer te zetten en dan het onderstel beneden. Dan is het ook niet zo'n gesjouw de trap op en af. Dat zou vooral een oplossing zijn als de kleine maar één of twee weken bij ons slaapt (waar mijn man het meest voor voelt.) Ik denk eerder aan 2 à 3 maanden en dan vind ik een niet te duur (2e hands) wiegje toch wel de moeite worden.

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik was er voor de geboorte van mijn kleine 100% zeker van dat hij op zijn eigen kamertje zou gaan slapen. Zeker weten.. geen twijfel mogelijk....

nou..

Hij heeft dus vanaf dag 1 bij ons geslapen (in bed, jaja vinden veel mensen maar niks, maar voor ons werkt het) en nu slaapt hij 'sochtends meestal nog een uurtje bij ons. Ik had in het ziekenhuis een week met hem op de kamer gelegen en kon hem niet zomaar "weg" leggen.
    Ik zou dus zeggen, kijk gewoon wat je fijn vindt als je kleine er is. Van te voren kan je echt nog geen inschatting maken van wat zo'n kleintje emotioneel bij je losmaakt. Voor de voeding (of het nou bv of kv is) is het trouwens wel handig..

11. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Bij ons de eerste 8 weken 's nachts bij ons op de kamer en overdag in haar eigen kamer. Vond het vooral erg makkelijk met de borstvoeding. Daarnaast vond ik het ook gewoon gezellig. Alleen de eerste weken vond ik het soms vervelend. Ik had erg last van naweeen en bij elk geluidje van haar voelde ik me naar worden. Na een weekje was dat gevoel over. Nu sinds een week ook 's nachts in haar eigen kamer. Absoluut geen probleem voor haar. Als ze moe is slaapt ze overal wel. Juist bij ons op de kamer komt ze moeilijker in slaap, omdat ze voelt (denk) dat wij dan in de buurt zijn en ze dus steeds aandacht vraagt. Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vindt

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat ik me dus vannacht ineens afvroeg... (Meer zwangere vrouwen die slecht slapen trouwens? ;)) als je de luier op bed verschoont, wat doe je dan met de vieze luier? Heb je een luieremmer naast je bed staan of rol je hem gewoon op om 's ochtends weg te gooien? En gaat dat dan niet stinken?

13. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    haha, ja 's nachts maak je je druk om de raarste dingen.
    ik denk dat manlief of jijzelf die gewoon meteen weg gooit, of je laat iemand de luieremmer af en toe legen.

zodra ik wakker wordt ga ik denken. wat moet er nog gebeuren en hoe moet dit gebeuren en dat ik allemaal absoluut niet moet vergeten. na 2 uur piekeren val ik toch weer in slaap, waarna ik na een halfuurtje wakker wordt en dus niet meer goed weet wat ik nou ook al weer allemaal niet moest vergeten. en dan ga ik daar weer over piekeren.
    zucht...

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja hier dus borstvoeding, en tja borstvoedingluiers vind ik echt niet stinken. Pas wanneer je kunstvoeding of bijvoeding gaat geven komt er een eigenaardig luchtje aan.

Maar wij deden hem gewoon in een pendaalemmerzak, losse knoop erin om evt aan te vullen met een andere luier, en smorgens gewoon mee naar beneden en weggooien.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pak een kladblok oid en een pen, leg deze op je nachtkastje of naast je bed oid. Word je snachts wakker en lig je te piekeren, schrijf alles waar je aan denkt op, dit geeft echt heel veel rust zeg ik uit ervaring ;)!

16. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ja dat ligt er ook, maar ben dan weer te moe om dat te doen, en daarbij voel ik me als een zeekoe in drijfzand als ik me weer moet omdraaien in bed.
    haha fijne periode;)

de dingen waar ik over pieker, zijn ook echte onzin en kei onbelangrijk, maar in een half slaaptoestand besef ik dat niet.
    het gaat over bv dat de vaatwasser nog uitgeruimd moet worden.
    en dat ik die ene pan even moet checken of die wel echt schoon is...
    aaaaah wathever!:(
    maar ik kan het niet van me afzetten en zo'n verhaal gaat de hele nacht door..:x

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je het wil proberen, zou ik het echt doen. Hier werkt het nog altijd super (al geloof ik het soms zelf niet, maar achteraf helpt het dan toch). Maar wil je het liever niet, omdat je het idd niet op wil schrijven, dan is dat uiteraard ook prima, alleen lastig kwa slapen ;)!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje, hoe wij dat deden met poepluiers... ik denk gewoon dichtvouwen en op de grond gooien :). De borstvoedingsluiers stonken hier ook niet. Kan best zijn dat we ook wel luierzakjes hebben gebruikt, ik weet het eigenlijk niet meer :). De luieremmer stond in ieder geval op Eva's kamer en werd geleegd als die vol zat, het stonk toch niet ;)

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Poe nou hier stonken die BV luiers echt wel! jakkie!
    Mike heeft toen we uit het ziekenhuis kwamen direct op zn kamertje geslapen.. (kon hem vanuit bed gewoon zien liggen met de deuren open)
    Ik werd van iedere ademteug van hem wakker, dus dat was niet te doen met hem op de kamer.
    Daarnaast moest hij elke voeding ook verschoond worden en de commode stond op zijn kamertje.. dus ja.. daar moesten we dan toch heen he.
    Heb zelf 11 maanden BV gegeven, maar vond het fijner wat meer 'afstand' te hebben met slapen.
    Mike geloof ik trouwens ook, want hij sliep heerlijk in zn eigen bedje. (en sliep ook al heel snel door)

20. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    overdag sliep ons zoontje in zn eigen bedje maar 's avonds en 'snachts ging hij bij ons op de kamer. Ik vond dit ideaal, ik had toen nog geen plek voor een wieg naast mn bed maar de kinderwagen pastte er precies tussen dus lag hij in de reiswieg, zo kon ik hem snachts goed in de gaten houden. hij heeft 4 weken bij ons geslapen. we hebben geen problemen gehad met aanwennen in zn eigen kamer omdat hij daar overdags altijd al sliep.

Deel Deze Pagina